سمينار آشنايي با كاربردهاي فناوري نانو در صنعت آب و فاضلاب با همكاري ستاد ويژه توسعه فنآوري نانو، استانداري و شركت آبفاي يزد با حضور جمع زيادي از متخصصان و كارشناسان در محل آبفاي يزد برگزار شد .
کد خبر: ۱۳۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 24 November 2015

به گزارش تابناک یزد،"علي طهاري" مدير بخش ترويج صنعتي ستاد ويژه توسعه فناوري نانو در اين سمينار گفت: فناوري نانو يكي از فناوري‌هاي راهبردي است كه در كشور پيگيري و ارائه مي‌شود .

وي هدف از برگزاري اين سمينار را آشنايي صنعتگران، كارشناسان و متخصصان صنعت آبفا با كاربردهاي اين فناوري در حوزه هاي مختلف آب و فاضلاب معرفي كرد .

طهاري خاطرنشان كرد: مديران صنعت آبفا در صورت تمايل مي‌توانند از طريق فرم هاي تبادل آب مشكلات خود در حوزه‌هاي پساب صنعتي، شوري آب، وجود فلزات سنگين در آب و غيره را به ستاد فناوري ارائه و با هماهنگي استانداري با شركت‌هاي دانش‌بنيان ارتباط برقرار كنند تا در نتيجه فناوري‌هايي كه مي‌تواند مشكل آنها را مرتفع سازد، در اختيار آنان قرار گيرد .

در اين سمينار مباحثي از جمله کاربردهای فناوری نانو در صنعت آب و فاضلاب شامل تصفيه آب، تصفيه پساب و فاضلاب، رفع يا كاهش شوري آب، بهبود مصرف آب در صنايع مختلف، نظارت بر آلاينده‌ها و كنترل كيفيت آب و توزيع آب تاسيسات‌، فناوری نانو در سازه‌های بتنی و پايش كيفيت آب و نظارت بر آلودگي‌ها ارائه شد .

همچنين كارشناسان در اين سمينار با انواع نانو‌ها شامل نانو حسگرهای آلودگی‌ میکروبی و باکتریایی، نانو حسگرهای فسفات و نیترات، حسگرهایTDS ، فناوری نانو در فرایندهای غشایی تصفیه آب و فاضلاب و شرکت‌های فعال داخلی در اين حوزه آشنا شدند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار