سردبیر روزنامه البینه عراق:
سردبیر روزنامه البینه عراق در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: حرم هشتمین بوستان محمدی(ص) حضرت ثامن الحجج(ع) را می توان نقطه عطف و عزت شیعیان نامید.
کد خبر: ۱۳۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 24 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، دکتر عماد خزعلی همراه 30 نفر از اساتید دانشگاه کشور عراق، پس از توفیق زیارت و کسب فیوضات معنوی در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی حضور یافتند و از برنامه های ویژه ای که برای این گروه از زائران تدارک دیده شده بود، بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه، زیارت هجرت انسان از خود و تعلقاتش به سمت خداست و یکی از مهمترین عباداتی که در فرهنگ شیعه وجود دارد زیارت معصومین(ع) و امامزادگان و اولیای الهی است، عنوان کرد: امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) همانند دیگر امامان معصوم(ع) دارنده تمام کمالات و فضایل اخلاق انسانی هستند و در قله شکوهمند کمال و فضیلت قرار دارند.

سردبیر روزنامه البینه عراق ابراز کرد: خدمت به خلق، مقدمه ایمان، عبادت و سایر ارزش های انسانی است و بدون شک خادمان این بارگاه منور، از توفیقات زیادی برخوردارند که خدمتگذاری زائران را برعهده دارند و ادب و احترام و برخوردی خوب و نیکوی آنان مثال زدنی است.

وی افزود: حرم مطهر رضوی میزبان زائران بی شماری از کشورهای مختلف است که با عشقی وصف‌ناپذیر خود را از اقصی نقاط ایران، به این خاک مقدس می‌رسانند و آستان مقدس رضوی خدمات شایسته و در خور توجهی برای این گروه از زائران تدارک دیده که در نوع خود بی نظیر است.

خزعلی در ادامه به معماری و بنای عظیم مجموعه حرم مطهر رضوی اشاره و اظهار کرد: اصالت و هویت بنای حرم رضوی در چهره معماری خراسان جلوه‌گری می‌کند و آرامگاه امام رضا(ع) به عنوان یکی از برجسته‌ترین و معروف‌ترین بناهای مذهبی و تاریخی، نماد و جلوه ای از معماری ایرانی اسلامی به شمار می رود.

این نویسنده اضافه کرد: شهر مشهد به لحاظ معماری یکی از بناهای ماندگار را در خود جای داده و دارای جایگاه والایی است، به گونه ای که حرم مطهر ثامن الحجج(ع) یکی از برجسته ترین و مهمترین بناهای مذهبی مسلمانان جهان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه برای هفتمین بار است که به مضجع شریف و نورانی حرم امام رضا(ع) مشرف می شوم، عنوان کرد: هر بار که به این مکان مقدس مشرف شدم، شاهد تغییرات و گستردگی حرم مطهر بودم و این سفرهای زیارتی همواره برایم تازگی داشته است.

لازم به يادآوري است؛ زيارت حرم ثامن الحجج(ع)، سخنراني، اهدای هداياي فرهنگي، شامل، لوح فشرده و تصاويرحرم مطهر امام رضا(ع) و نقشه حرم و از جمله برنامه های تدارک دیده شده از سوی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، برای این گروه از زائران بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار