تابناک تهران گزارش می‌دهد؛
تابناک تهران- برخی از اعضای شورای شهر تهران مشغول بررسی عملکرد مالی سال ۹۲ شهرداری تهران هستند. موضوعی که 4 عضو شورای شهر تهران را پای ثابت این اقدام کرده و باعث شده تا اولین بار در تاریخ شورا زمان زیادی برای استماع گزارش حسابرس به صحن شورا اختصاص داده شود.
کد خبر: ۱۳۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸ 24 November 2015
به گزارش خبرنگار تابناک تهران؛ بیشتر از یک ماه است که دوشنبه های شورای شهر تهران به دوشنبه های مالی و ماجرای حسابرسی از شرکت های وابسته به شهرداری تهران معروف شده است.

ماجرا  از این قرار است که برخی از اعضای شورای شهر تهران مشغول بررسی عملکرد مالی سال ۹۲ شهرداری تهران هستند. موضوعی که 4 عضو شورای شهر تهران را پای ثابت این اقدام کرده و باعث شده تا اولین بار در تاریخ شورا زمان زیادی برای استماع گزارش حسابرس به صحن شورا اختصاص داده شود.

 پایه اصلی این بررسی ها هم چهار عضو شورای شهر مهدی چمران، رییس شورا، علیرضا دبیر، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، رحمت اله حافظی، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا و ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رییسه شورا iهستند.

به گفته کارشناسان گزارش‌های حسابرسی سال 92 شهرداری تهران در این دوره از آن جهت اهمیت دارد که مغایرت زیادی بین آنچه حسابرسان شورا بدست آورده اند و آنچه حسابرسان شهرداری تهران اعلام کرده اند، وجود دارد و جدا از این اختلاف‌های آمار و ارقامی، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد رقم‌های زیادی خارج از مصوبات بودجه‌ای شورا، در جایی دیگرهزینه شده است، هزینه‌هایی که حتی سند مکتوب آن هم وجود ندارد و کسی نمی‌تواند ثابت کند که این هزینه های سنگین در کجا و برای چه چیزی خرج شده است!

 از نمونه پر سرو صدای گزارش حسابرسی‌های شهرداری تهران که به گواه اعضای شورا، بدترین روزرسیدگی به گزارش‌های حسابرسی را هم رقم زد فروش 80 هزارمتراز اراضی گرانقیمت عباس آباد به متری کمتر از یک و نیم میلیون تومان است.

این پرونده تخلف اگرچه دفاعیات محمد باقر قالیباف، شهردار تهران را به دنبال داشت، اما نتوانست منتقدان را قانع کند.

رحمت‌الله حافظی درباره حواشی حسابرسی شورا از شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران با بیان اینکه به طور حتم باید اگر انحراف و خطایی وجود دارد، بررسی شود، گفت: باید از اعضای پیشین شورا سؤال کرد که چرا در گذشته، گزارش حسابرسی با این دقت بررسی نمی‌شد(پیش از این فقط در یک جلسه سه ساعته گزارش حسابرسی، 40شرکت و سازمان بررسی شده و از آن عبور می‌کردند.)

وی با بیان اینکه برای نخستین بار با اصرار بسیار زیاد از شورا خواستیم که گزارش حسابرسی با برگزاری جلسات فوق‌العاده بند به‌بند قرائت و بررسی شود، اظهار کرد: حاصل این اتفاق، بروز و ظهور این اشکالات عدیده بود و چه بسا اگر گزارش حسابرسی سال‌های قبل هم مرور شود این مشکلات دیده می‌شود.

ماجرای سپرده 5میلیاردی شهرداری برای وام!


وی با بیان اینکه در گزارش حسابرس به کرات اعلام شده که مستندات در اختیار حسابرس قرار نگرفته است، از کشفیات جدید این تخلفات خبر داد و گفت: این کجای شفاف‌سازی است، وقتی می‌بینم که پنج شرکت 5 میلیارد تومان در بانکی سپرده‌گذاری می‌کنند تا بانک مورد نظر به پرسنل این پنج شرکت وام بدهد! و این درحالی است که 5 میلیارد تومان از منابع مردم و شهر به شکل غیرقانونی سپرده‌گذاری می‌شود تا وام به پرسنل این شرکت‌ها داده شود! و وقتی حسابرس فهرست افرادی را که وام گرفتند می‌خواهد تا مشخص شود چند نفر وام گرفتند؟ به چه میزان؟ و چقدر وام پرداخت شده؟ تا این لحظه این فهرست ارائه نشده و این چه شفاف‌سازی است و آقایان به این موضوع پاسخ دهند.

به گفته حافظی دوستانمان در شهرداری ادعا دارند که شفافیت مالی دارند، اما یک مجموعه از این موضوع‌هایی را که غیرشفاف است از گزارش حسابرس استخراج خواهیم کرد و درآینده نزدیک آن را در قالب یک بسته و به عنوان اخطار به شهردار خواهیم داد و منتظر پاسخگویی شهردار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با اصرار بنده، عین گزارش به شکل مکتوب برای شهردار ارسال و وی هم بند به‌بند پاسخ خود را به شورا اعلام کرد، گفت: شهردار به ابهام‌ها پاسخ داد که برخی از جواب‌ها قابل پذیرش نیست و اینکه برخی از مسئولان شهرداری اعلام کردند که گزارش در اختیارشان نبوده، کذب است.

روز گذشته هم در دویست و دهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران گزارش حسابرسی سازمان‌های میادین میوه‌ و تره‌بار، سازمان ورزش شهرداری تهران، سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مورد بررسی قرارگرفت.شورا گزارش حسابرسی سازمان میادین میوه و تره‌بار را رد کرد دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های شهرداری تهران همچنان در مقابل حسابرسی‌ها مقاومت می‌کنند

پرونده حسابرسی تا پاسخ شفاف شهردار و مجموعه باز است...


دوشنبه هفته گذشته هم بخشی از بررسی حسابرسی شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و به اتمام رسید اما حسابرسی از 18 شرکت زیرمجموعه شهرداری تهران همچنان در حال انجام است و پرونده تخلفات و فسادهای میلیاردی شهرداری تهران تا پاسخ شفاف شهردار و مجموعه آن باز می ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار