رايزن فرهنگي سفارت ژاپن:
رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در ایران، بزرگ بودن ابعاد فرش دستباف قم را يكي از مشكلات براي مصرف كننده ژاپنی دانست وگفت: فرش قم در بين مردم ژاپن داراي محبوبيت است.
کد خبر: ۱۳۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 22 November 2015
به گزارش تابناک قم، یوشیهیرو ناکایاما در بازدید از غرفه گروه تيمچه خوشه فرش دستباف قم، با ابراز خوشنودی از حضور در نمايشگاه توانمندی‌های فرش دستباف قم گفت: اين گونه نمايشگاه‌ها به نزديكي بيشتر دو ملت سنتی و با فرهنگ كهن ايران و ژاپن كمك مي‌كند.

وي افزود: مردم ژاپن علاقه فراوانی براي سفر به ايران دارند و در خريد لوازم تزئينی و فرش به محصولات ايرانی و بخصوص فرش دستباف توجه مي‌كنند و آنها را ترجيح می‌دهند.

ناکایامابا بيان اينكه فرش قم در بين مردم ژاپن داراي محبوبيت است اضافه كرد: يكي از مشكلات فرش دستباف قم براي مصرف كننده ژاپنی بزرگ بودن ابعاد آن است زيرا با توجه به نياز ما به فرش های كوچك امكان خريد فرش های بزرگ كمی مشكل است.

وي در ادامه به حضور گسترده توريست‌های ژاپنی در اصفهان اشاره و ابراز اميدواري كرد تا شرايطی فراهم شود تا توريست‌هایی كه از تهران به پايتخت فرهنگ و تمدن ايران مي‌روند بتوانند از قم و صنايع دستی آن بازديد كنند.

در ادامه اين ديدار هوشنگ طیبی نژاد مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، نیز گفت: در طول سال برنامه‌هاي متنوع و گسترده‌ای در بخش معرفي توانمندی‌هاي استان بخصوص فرش در استان اجرا مي‌شود.

وي افزود: كمك به حضور نمايندگان رسمي كشورهاي مختلف در قم براي شناخت كامل آنها از توليدات استان بخصوص توليدات سنتی و مطرح جهانی مقدمه‎ای است براي حضور توريست و تجار در آينده خواهد بود.

طيبي نژاد اضافه كرد: توانمندی‌های قم در صنعت چوب و دورودگري، فرش دستباف، كفش و دمپايی ماشينی، سنگ، سوهان و غذاهای حلال زمينه‌های مناسبی است كه مي‌توان براي معرفی بيشتر آنها  از نمايندگان فرهنگی كشورهای ديگر استفاده كرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار