حجت الاسلام حسین ابراهیمی
کد خبر: ۱۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸ 12 March 2015

بعضیها قول داده اند توافق کنند! از همان توافق هایی که نیازی به تصویب مجلس و امنیت ملی ندارد چراکه صرفا "برنامه ای برای اقدام 1 " است! ،همان توافقی که هر جا سخن از تعهد طرف مقابل است خبری از ضمانت اجرایی نیست و کلی گویی آغاز می شود ولی نوبت ما که می شود انگار هیچ حد توقفی وجود ندارد چون سخن از نگرانی 2 و رضایت طرف مقابل است و نگرانی و رضایت دشمن زمانی تامین می شود که مایی نباشیم! یا باشیم و نوکر آنها!

هر روز بحث جدیدی را روی میز مذاکره می گذارند و در مورد کم و زیاد آن نظر می دهند و سر آخر که زور بالای ما می آید می گویند " توافق روی همه چیز یا هیچ چیز!" 3

بعضیها قول داده اند توافق کنند! برای آن کمپین هم تشکیل می دهند 4 ،خوشحالند! ،برای مردم هم هی خبر تمدید مذاکره می آورند ،اما مذاکره برای چه بود؟! توافق!، توافق سر چه؟ ،بگویند خب معلوم از سر برداشته شدن تحریم ها! ، آنجاست که باید گفت آمدیم و شما آمریکای جهانخوار را متقاعد کردید تحریم های ما را بردارد ، او چه می گوید؟ می گوید من کجا توافق کردم همه تحریم های شما را بردارم؟ نوشته شده "تحریم های هسته ای" 5، یعنی فقط تحریم هایی که عنوان "عدم اشاعه" دارند، و آن تحریم هایی که به عنوان و علت های دیگر نظیر حقوق بشر وضع شده اند!

تازه همین تحریم های هسته ای هم اگر به تصویب رسیده باشند و از دست رئیس جمهور خارج شده باشند دیگر ما معذوریم! و همه این ها در مورد تحریم هایی است که توسط ریاست جهور اعمال شده و نه کنگره! که آن از دست ما خارج است! -بگذریم که امروز هم می گویند تمام این حرف ها هم تا وقتی است که شخص اوباما در ریاست باقی باشد!- خب بله ما حاضریم این تحریم ها که یک یا دو مورد می شود برداریم اما، اما به شرط آنکه شما در تمام این توافق چهار مرحله ای و 15 سال به تمام تعهدات خود عمل کنی و همانطور که گفتم نگرانی های ما را بالکل بر طرف نمایی!

مثلا یکی از نگرانی های منِ عمو سام که باعث شده نتوانم گزینه های خود را محکم رو میز بگذارم ،فردو 6 است! چون سایت فردو در بیابان و در میان کوه تعبیه شده و اگر لازم شد من نمی توانم آن را بزنم و منهدم کنم! پس لطف کن این نگرانی من را بر طرف کن! ، بله می توانی بروی در این بیابان و در میان آن کوه تحقیقات پزشکی یا حداکثر تحقیقات هسته ای کنی! آن هم اگر من تشخیص بدم که "به آن نیاز داری!" .

بعضیها قول داده اند توافق کنند! اما چیزی که بنا بر اعتراف شرمن 7 در کنگره آنها مجاب کرد یر میز مذاکره با شما بنشینند عبارت بود از "غنی سازی 20 درصد" و "پیشرفت های مداوم هسته ای" اما هر دو این نگرانیها در همان توافقی که پیروزی بزرگ خوانده شد مرتفع گشت، حالا این شمایید که باید بدوید دنبال آنها که انشاالله شیطان بزرگ هم به تعهدات خود عمل کند و تحریم ها را بردارد؛ ان شاالله!

بعضیها قول داده اند توافق کنند! و انگار هیچگاه هم قصد ندارند احیانا مذاکرات را ترک کنند و لو اینکه طرف مقابل تحریم جدید کند و تعهدات خود را نقض نمایند ، در حالی که روسیه به این نقض قرارداد واکنش نشان می دهد 8 و بیانیه می دهد بعضی در تلویزیون با لبخند آواز همه چی آرومه سر می دهند! ؛ و این عقد دایم آنها با میز مذاکره حتی نتانیاهو 9 را به هوس می اندازد که آی آنهایی که می گویید ما در توافق بیشتر این درخت را قلع و قم کرده ایم ،مگه نمی بینید طرف هر توافقی بهتر از عدم توافق می داند،اینها در هر شرایطی مذاکره را ترک نمی کنند پس باید این درخت را از ریشه در آورد!.

پینوشت:

1-Joint Plan of Action- واکنش شریعمتداری به بازی دولت با لفظ تفاهم و توافق

2-در مقدمه توافقنامه ژنو آمده:راه حل جامع مذکور مبتنی بر این اقدامات اولیه بوده و به یک گام نهایی منجر خواهد شد که دوره زمانی آن مورد توافق قرار گرفته و به رفع نگرانی‌ها می انجامد. همچنین در مفاد اصلی گام نهایی آمده: بر طرف کردن کامل نگرانی‌های مربوط به راکتور اراک، که در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با عنوان IR-40 شناخته می‌شود. هیچگونه بازفرآوری انجام نخواهد شد و تأسیساتی که قادر به انجام بازفراوری باشد، ایجاد نمی‌گردد.

3-در مفاد اصلی گام نهایی آمده است: در خصوص گام نهایی و هر یک از گامهای میانی، این اصل اساسی که «تا در مورد همه چیز توافق نشود، در خصوص هیچ چیزی توافق حاصل نشده است» اعمال می شود.

4- کمپین عجیبی که خواسته‌های اسرائیل را برآورده می‌کند.

5- یک سوال مهم از دکتر ظریف ؛ آیا این تحریم ها لغو می شود!؟

6- چرا "فردو” مهم است؟

7- پاسخ های شرمن به سوالات نمایندگان سنا درباره مذاکرات با ایران

8- اعتراض روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

9- نتانیاهو: ایران بیشتر از شما به این توافق نیاز دارد...توافق خوب با ایران نباید به ایران اجازه دهد تاسیسات هسته ای بزرگ داشته باشد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
حجت الاسلام نویسنده تخصصشان چیست ؟ حقوق بین الملل یا روابط بین الملل و شاید انرژی هسته ای ؟ احسنت و درود بر این اعتماد به نفس !!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار