نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: میزان اشتغالی که برای حوزه ابریشم در خراسان رضوی به ویژه شهر بایگ وجود داشته هم اکنون به یک دهم تقلیل پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۳۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 22 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: در سنوات اخیر تعداد کارگاه‌هایی که در بخش ابریشم کشی در خراسان رضوی به ویژه شهر بایگ فعالیت داشته‌اند از 2500 به 500 عدد رسیده و تمام این کارگاه‌ها با نیمی از ظرفیت واقعی خود کار می‌کنند.
وی با بیان اینکه موضوع اشتغال به‌ویژه در بخش روستایی و شهرهای محروم بسیار مهم است، تصریح کرد: تولید ابریشم یکی از حوزه‌هایی است که ارتباط مستقیم به رونق در بخش روستایی داشته و باید به آن اهتمام داشت که متأسفانه هم اکنون با معضلاتی رو به رو است.
عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی در ارتباط با چالش‌هایی که در حوزه تولید ابریشم در خراسان‌رضوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در این زمینه واردات بی‌رویه‌ای است که سبب ایجاد مشکل برای تولیدکنندگان داخلی شده است.
خسروی افرود: همچنین نبود هماهنگی در مدیریت‌های مربوط به این حوزه یعنی جهاد کشاورزی و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سبب به‌وجود آمدن مشکلات دیگری در این حوزه شده است.
وی با اشاره به ارتباطات صنعت تولید ابریشم با دیگر بخش‌های پسین و پیشین اقتصاد، تصریح کرد: هم اکنون رکودی در بخش وجود دارد که به صورت دوسویه تولید ابریشم را با چالش مواجه کرده است.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلی شورای اسلامی تأکید کرد: باید در نظر داشت که ابریشم تولید داخل از کیفیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه شود در غیر اینصورت مشکلات زیادی به وجود آمده که یکی از آنها پایین آمدن مرغوبیت فرش ایرانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار