بسته ویژه خبری تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"اعتبارات اجرای طرح سرو جهانی ابرکوه تحقق نیافت،انتقاد امام جمعه از «کله‌پا کردن» برجام وسخنرانی و فعالیت های انتخاباتی بدون مجوز در یزد"رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 22 November 2015
اعتبارات اجرای طرح سرو جهانی ابرکوه تحقق نیافت

عضو شورای عالی استان‌های کشور گفت: اعتبارات اجرای طرح سرو جهانی ابرکوه تحقق نیافته است.
رضا ربانی در ابرکوه خواستار توجه ویژه به سرو کهنسال ابرکوه به عنوان یک اثر ملی شد و اظهار داشت: متاسفانه تاکنون اعتبار استانی و ملی برای اجرای طرح اطراف و ساماندهی محدوده سرو 4500 ساله ابرکوه تخصیص نیافته است.
وی بیان کرد: شهرستان ابرکوه با وجود 400 اثر تاریخی با ارزش، نیازمند توجه بیشتر در زمینه نگهداری، ترمیم و بازسازی و کاربری آنها است.
این عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه در مورد نیازهای شهرداری‌های مناطق محروم نیز یادآور شد: کمک به شهرداری‌های کم‌درآمد همچون ابرکوه و شهر مهردشت و در اختیار قرار دادن قیر یارانه‌ای به این دو شهرداری با توجه به اینکه از محل عوارض ارزش افزوده مبلغ قابل توجهی به آنها تعلق نمی‌گیرد، می‌تواند از اولویت‌ها باشد.
وی ادامه داد: بحث راه‌ها، آب، میراث فرهنگی، راه آهن، بهداشت و درمان و منظور شدن دو درصد ارزش افزوده معادن به شهرستان از جمله خواسته‌های شهرستان ابرکوه در سفر آینده رئیس جمهور به استان یزد است.
ربانی توجه جدی به محوطه مسجد بیرون به عنوان منزلگاه امام رضا (ع) که محل قدوم مبارک امام هشتم (ع) در سفر مدینه تا مرو بوده است را نیز خواستار شد و عنوان کرد: این طرح آماده شده و قسمتی از کارهای آن انجام شده است.
ربانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات استان یزد، تقسیم ناعادلانه حوزه انتخابیه شهرستان‌های جنوبی و غربی استان یزد است که امیدواریم این وضعیت هر چه سریع‌تر اصلاح شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های موجود در استان یزد را شیوع بیماری دیابت در استان دانست و بیان کرد: بودجه استان در زمینه درمان و پیشگیری در این حوزه از رتبه آخر به 22 کشور رسیده که امر جای امیدواری دارد.
ربانی گفت: این مسائل را با حضور معاون عمرانی استانداری یزد در جلسه شورای استان نیز مطرح کرده‌ایم و امیدواریم به عنوان دغدغه‌های شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.فارس


انتقاد امام جمعه از «کله‌پا کردن» برجام


امام جمعه یزد از تلاش برخی اساتید برای «کله‌پا کردن» برجام انتقاد کرد.روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در جمع بسیجیان  در بیت ایشان گردهم آمده بودند، با اشاره به گردهمایی اساتید بسیجی در مشهد، گفت: هزاران نفر از اساتید بسیجی برای یک موضوع گردهم می‌آیند تا چگونه برجام را کله‌پا کنند.

وی افزود: بسیج نباید به یک موضوع بپردازد بلکه باید به همه مسائل توجه داشته باشد. موضوعاتی که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند و روی زمین مانده، از جمله تهاجم فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و چگونگی حفظ خانواده از هجوم فضای مجازی.

امام جمعه یزد همچنین تاکید کرد: اساتید بسیجی راهکار ارائه دهند و مصوب کنند و برای اجرا در اختیار دولت قرار دهند.

سخنرانی و فعالیت های انتخاباتی بدون مجوز در یزد

شواهدها نشان می دهد برخی افرادی که قصد کاندیداتوری در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی دارند فعالیت های انتخاباتی و سیاسی خود رادر استان یزد آغاز کرده اند.این فعالیت های انتخاباتی که همراه با چاشنی سخنرانی و چاپ بنرهای تبلیغاتی است، در حالی آغاز شده است که طبق قانون انتخابات،فعالیت های مرتبط با این امر با توجه به اینکه هنوز موعد مقرر این کارزارسیاسی آغاز نشده است ممنوع و پیگرد قانونی دارد.


بنابراین گزارش،چند وقت پیش یکی از نمایندگان کنونی استان با بی سلیقگی محض نسبت به چاپ بنر از عملکرد خود در شهر مهریز و ابرکوه اقدام کرده بود.

شواهد این بنر به طوری اغراق آمیز بود که حتی بررسی های موجود نشان می داد که تا این این لحظه هنوز هم اقدام موثری که این نماینده حکایت از عملکرد مثبت خود می کرد صورت نگرفته است.

همچنین طی هفته های اخیر یکی دیگر از فعالان سیاسی اصولگرا که در دوره پیش از حوزه انتخابیه قم رای نیاورده بود ایندفعه با هدف کاندیداتوری از حوزه استان ،فعالیت های انتخاباتی خود را با حضور در مساجد و سخنرانی در بین مردم آغاز کرده است.

این روحانی که از شاگردان ارشد آیت الله مصباح یزدی به شمار می رود با حمایت همه جانبه سایت های بدون مجوز،به فعالیت های انتخاباتی خود مشغول است.

این سایت ها درقبال اینکه فعالیت های این فعال سیاسی ممنوع است عنوان نموده اند که فرد مذکور بدلیل روحانی بودن نیازمند هیچ مجوزی نیست و می تواند در مساجد و حسینیه های یزد به فعالیت های سیاسی و انتخاباتی بپردازد.

به هر حال هنوز ستاد انتخابات استان یزد در قبال برخی بی قانونی هایی که از سوی برخی گروههای سیاسی در استان صورت گرفته است واکنشی نشان نداده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار