کد خبر: ۱۳۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 21 November 2015

مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: برای دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده در حوزه جذب گردشگر به استان البرز، حفظ جاذبه‌های طبیعی این استان ضرورتی انکار ناپذیر است.

عبدالناصر میرچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین صنایع در جهان امروز که درآمدهای بسیاری هم برای کشورها ایجاد کرده است، صنعت گردشگری است.

وی افزود: ایران جزو کشورهایی است که جاذبه‌های متعدد فرهنگی، طبیعی، تاریخی و مذهبی داشته و اگر بتوانیم به درستی از این جاذبه‌ها در راستای جذب گردشگر استفاده کنیم، می‌توانیم بخش مهمی از نیاز کشور به اعتبارات مالی را تامین کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز تصریح کرد: این وظیفه در قانون برای دستگاه‌های متولی امر گردشگری پیش‌بینی شده است و بر اساس اسناد بالادستی نظام، باید در مدت معینی این اهداف محقق شود.

میرچی گفت: به عنوان نمونه بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، ایران در افق 1404 باید سالانه پذیرای 20 میلیون گردشگر خارجی باشد.

وی بیان داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده در حدود یازده سال قبل، سهم گردشگری از کل درآمدهای کشور حدود 0.9 درصد بود که باید این سهم در سال 1404 به بیش از یک و نیم درصد افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: به عبارتی باید در سال 1404 حدود 25 میلیارد دلار از صنعت جذب گردشگر خارجی درآمد داشته باشیم که به طور قطع با برنامه‌ریزی صحیح و کارشناسی شده،‌ این هدف قابل تحقق است.

میرچی با اشاره به اینکه استان البرز می‌توان جزو استان‌های گردشگر پذیر باشد، گفت: این استان ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه دارد که باید بتوانیم از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در استان البرز جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی متعددی وجود دارد، از سوی دیگر البرز به عنوان پل ارتباطی پایتخت با حدود 13 استان کشور بوده و از راه‌های ارتباطی گسترده و مهمی مانند جاده چالوس سود می‌برد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: اگر بخواهیم صنعت گردشگری در البرز ارتقا یافته و به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند، باید اولویت اصلی تمام کارها و برنامه‌های خود را حفظ محیط زیست و حفظ اکوسیستم طبیعی البرز به ویژه جنگل‌ها و منابع طبیعی بکر و ارزشمند قرار دهیم.

میرچی در پایان اظهار داشت: اگر جاذبه‌های طبیعی البرز تخریب شود، به طور قطع استقبال مسافران برای سفر به این استان از میزان فعلی نیز کمتر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار