فرمانده انتظامی خراسان رضوی:
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: مشهد باید محل بهترین‌ها در هر زمینه‌ای باشد و یک سرقت هم در مشهد برای من قابل قبول نیست.
کد خبر: ۱۳۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 21 November 2015
سردار بهمن امیری‌مقدم در نشست با صنف طلافروشان که در حسینیه زرگرهای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال می‌فرمایند اگر می‌خواهید مالتان افزایش یابد زکات دهید و اگر می‌خواهید بدنتان را سالم نگه دارید صدقه دهید لذا برای جلوگیری از سرقت اقداماتی که نیروی انتظامی به طلا فروشان گوشزد می‌کند را بابت امنیت انجام دهید که همین صدقه جاریه شماست.

امیری‌مقدم بیان کرد: مشهد باید محل بهترین‌ها در هر زمینه‌ای باشد و یک سرقت هم برای من قابل قبول نیست.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در مورد دستگیری سارقان طلا فروشی که اخیرا اتفاق افتاده است، عنوان کرد: سارقان سه مرتبه به داخل مغازه آمدند و به مدت 20 دقیقه با صورت بسته و اسلحه در طلافروشی حضور داشتند ولی متاسفانه فرد طلافروش به این مسائل مشکوک بی توجه بود و شاید اگر بی توجهی نمی‌کرد اکنون در جمع ما حضور داشت.

وی اظهار کرد: طلا فروشی‌ها و بانک‌ها برای ما بسیار مهم هستند و ما این دو را در کنار یکدیگر گذاشته‌ایم اما قرار نیست که ما برای تک تک طلافروشی‌ها مامور بگذاریم.

امیری‌مقدم عنوان کرد: اجازه تردد ماشین‌هایی که مقدار زیادی طلا با خود حمل می‌کنند را نمی‌دهیم زیرا این کار برای حفظ جان و مال خود طلافروشان است.

وی افزود: در حال حاضر مشکلات اقتصادی فراوانی در سطح استان دیده می‌شود که این مشکلات سبب تشدید رفتارهای مجرمانه در سطح استان شده و طلا فروشان را در معرض تهدید قرار داده است.

امیری‌مقدم بیان کرد: همه چیز پول نیست و جان افراد مهم تر از مال آنهاست به همین خاطر از استقامت و مقاومت بی‌مورد در زمان سرقت بپرهیزید.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرد نگهبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
برای پیشگیری از سرقت ابتدا باید دست از انکار آن برداشت و واقعیت را قبول کرد و به دیگران نیز اطلاع رسانی کرد.

شاید برای اولین بار دیدم پلیس خراسان داره اطلاع رسانی میکنه حتی اگر با مصلحت اندیشی و تلویحی باشه.

رئیس پلیس آگاهی خراسان امروز حرفهای بسیار پخته ای زده که شاید اگر بشه جوابهایی که ما در اینجا مطرح میکنیم طلافروشان بخونن خیلی از مشکلاتشون حل بشه.

1- رئیس پلیس آگاهی خراسان گفته بحث امنیت فیزیکی مهم‌ترین بحث ما در پیشگیری از سرقت طلافروشی‌ها در سطح شهر است:
و ما ضمن تائید گفته رئیس پلیس آگاهی خراسان میگیم امنیت طلافروشیها به دو دسته روز و شب قابل تقسیم هستش.

برای امنیت طلا فروشان در روز هیچ راهی وجود نداره غیر از نصب سیستم ضد سرقت مسلحانه مرد نگهبان که مطلقا سرقت در زمان کار طلافروشیها را غیر ممکن میکنه و برای امنیت طلافروشیها در شب نیز هیچ نیازی به مقاوم سازی مغازه ها نیست بلکه کافیه اگر گاوصندوقهای قدرتمندی دارند به سیستم قفل هوشمند و ضد زورگیری مرد نگهبان، ساخت آمریکا مجهزش کنند و اگر گاوصندوقهاشون از قدرت کافی برخوردار نیست، گاوصندوقهای ضد دیلم مرد نگهبان را تهیه کنند که مجهز به قفل ضد زورگیری مرد نگهبان هستش و مقابل تمام روشهای سارقین در شب ایستاده و سرقت را مطلقا غیر ممکن کرده

2- رئیس پلیس آگاهی خراسان گفته متأسفانه بعضی از طلافروشان ما نشسته‌اند تا یک اتفاق بیفتد و بعد به فکر تجهیز مغازه خود می‌افتند.

و ما ضمن تائید گفته رئیس پلیس آگاهی خراسان میگیم متاسفانه این واقعا حرف درستیه و مشکل اساسی خود طلافروشها هستند که با وجود داشتن چندین کیلو طلا اصلا حاضر نیستند هزینه کنند و فکر میکنند سرقت فقط برای دیگران اتفاق میفته، اگرچه پلیس هم در اطلاع رسانی و اعلام واقعیت موجود سالهاست مصلحت اندیشی میکنه و تصور میکنه با این کار از تشویش اذهان جلوگیری میکنه، در حالیکه مردم خودشون میبینند و میشنوند و فقط نسبت به پلیس بدبین میشن و میگن پلیس پنهان کاری میکنه

3- رئیس پلیس آگاهی خراسان گفته تا زمانی که انسان و غرایز انسانی وجود دارد سرقت هم اتفاق می‌افتد و ما هیچ راهی به جز تجمیع طلافروشی‌ها در یک منطقه برای جلوگیری از سرقت طلافروشی‌ها نداریم که در این کار باید تمامی دستگاه‌های مربوطه کمک کنند.

و ما ضمن تائید گفته رئیس پلیس آگاهی خراسان در مورد این مطلب که تا زمانی که انسان و غرایز انسانی وجود دارد سرقت هم اتفاق می‌افتد میگیم اگرچه تجمیع طلافروشیها ممکنه بتونه فقط درصدی اندک از سرقتها را کاهش بده، ولی مشکل اصلی را حل نخواهد کرد چرا که ما میتونیم موارد متعددی را مثال بزنیم و مدارک مستندی از سرقتها ارائه کنیم که سرقت از مغازه های داخل پاساژهای تخصصی طلا و جواهر انجام شده که مدعی حضور نگهبان مسلح، دوربین، دزدگیر و دیگر سیستمهای حفاظتی بودند.

و در آخر مجددا ما میگیم که فقط سیستمهای مرد نگهبان به معنای واقعی تضمین پیشگیری در مقابل انواع سرقت منزل و محل کار هستند تا جایی که در قراردادها تضمین پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت از اماکن یا گاوصندوقهایی که به سیستمهای فوق پیشرفته ضد سرقت و ضد زورگیری مرد نگهبان مجهز شده نیز گنجونده شده.

موفق باشید
www.secupro.ir
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار