استاندار خراسان جنوبی:
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم از کارهای سیاسی و خلاف واقع خسته شده‌اند و به دنبال این هستند که مشکلاتشان رفع شود.
کد خبر: ۱۳۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 21 November 2015

وجه اله خدمتگزار در شورای اداری شهرستان بیرجند اظهار کرد: وجود حوزه‌های علمیه با قدمت ۷۰۰ ساله درخراسان جنوبی حاکی از تدین و پاکی مردم این استان است.

وی با بیان اینکه وجود آثار تاریخی متعدد در استان نشان از فرهنگ دیرینه مردم است، بیان کرد: خراسان جنوبی دارای شخصیت‌های فرهیخته زیادی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و هنری است و در هر حوزه‌ای که وارد شویم بازم خراسان جنوبی سرآمد است.

استاندار خراسان جنوبی به کسب جایزه بین المللی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی توسط پروفسور بلالی مود اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که نیروهای استان نیروهای دانشمند، با انگیزه و علاقمند زیادی بوده که برای خدمت به بشریت از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

خدمتگزار ادامه داد: همچنین این موضوع به دنیا پیام می‌دهد که ایران منطق صلح، دوستی و حفظ کرامت انسان‌ها بوده و کشور صلح است.

خدمت به مردم اصلی‌ترین وظیفه دستگاه‌ها و مسئولان است

وی تاکید کرد: وجود نیروهای فرهیخته و زبده، خانواده‌های ایثارگر در استان به خصوص در مرکز استان نشان از ایثار و از خودگذشتگی تک تک مردم این استان داشته و هماهنگی و همدلی بین مردم و مسئولان نشان از درک درست آحاد مردم و مسئولان است.

استاندار خراسان جنوبی، خدمت به مردم را یکی از اصلیترین وظایف دستگاه‌ها و مسئولان عنوان کرد و گفت: همه وظیفه داریم که با همه توانمندی، امکانات و ظرفیت‌ها به مردم خدمت کنیم هرچند شرایط اقتصادی شرایط مطلوبی نیست.

خدمتگزار با بیان اینکه امروز کشور با اتکا به توانمندی‌های خود، نیروهای توانمند داخل کشور و ظرفیت‌های بزرگ داخلی توانست در دنیا بدرخشد، عنوان داشت: این به برکت ظرفیت بالای مردم، وجود ارزشمند مقام معظم رهبری و تدبیر و برنامه ریزی دولت بوده و ما خودمان را خادم مردم می‌دانیم.

وی با اشاره به سفر سفیران کشورهای مختلف از جمله پاکستان و نروژ به استان بیان داشت: مجموعه استانداری برای هر اقدام مورد نیاز برای معرفی استان و ظرفیت‌های آن آمادگی کامل دارد و از همین رو سفرا به صورت مرتب با ما در ارتباط هستند.

باید کمک کرد تا جوانان علم خود را تبدیل به ثروت کنند

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این استان از نظر وجود دانشگاه و نیروهای تحصیل کرده نسبت به جمعیت خود در رتبه‌های نخست کشور قرار دارد، بیان کرد: استان ما جوانان تحصیل کرده با انگیزه زیادی دارد که باید کمک کنیم تا دانش خود را تبدیل به ثروت و درامد کرده و از بیکاری آن‌ها را نجات دهیم.

خدمتگزار با تاکید بر اینکه هدف همه مسئولان و مردم سربلندی، پیشرفت و آبادی استان است، تاکید کرد: برای تحقق این امر همه باید با یکدیگر همکاری و همفکری کنیم.

وی به مشکل موسسه میزان اشاره کرد و گفت: این موسسه مشکل بزرگی برای سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به وجود آورد که همه مسئولان استان تلاش کردند با همکاری و همفکری آن را حل کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای حل مشکل این موسسه شورای تامین استان چهار جلسه برگزار کرد، عنوان داشت: کل موسسه میزان دارای ۱۱۰ شعبه در کشور بود که تنها ۱۶ شعبه آن در خراسان جنوبی و ۷۷ شعبه در خراسان رضوی بود.

سرمایه گذاری ۱۳۲ هزار نفر در موسسه میزان

خدمتگزار از سرمایه گذاری ۱۳۲ هزار سپرده گذار استان در موسسه میزان خبر داد و گفت: این سپرده گذاران در مجموع ۳۸۰ میلیارد تومان سپرده داشتند که استانداری، فرمانداری و سایر بخش‌ها هیچ نقشی در آن نداشتند اما بازهم به صورت جدی از سوی استان دنبال شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های زیاد مشکل این موسسه برطرف و به سپرده سرمایه گذاران به بانک صادرات واگذار شد، از مردم خواست تا در صورت بروز مشکل به خادمین خود اعتماد کرده و به آن‌ها فرصت دهند چراکه آن‌ها وظیفه خود می‌دانند که با دقت و سرعت به مسائل رسیدگی کنند.

استاندار خراسان جنوبی به انتصاب علی ناصری به عنوان فرماندار جدید بیرجند اشاره کرد و افزود: یکی از سیاست‌های خوب وزیر کشور این است که برای اداره امور حوزه‌های شهرستانی کشور از نیروهای بومی و نیروهای خود وزارت کشور استفاده می‌کند.

خدمتگزار اضافه کرد: آقای ناصری نیز یکی از نیروهای موفق استان در حوزه اقتصادی بوده و به دلیل شرایط اقتصادی کشور، استان نیاز به نیروهایی دارد که نگاهش اقتصادی و اهل کار باشد که آقای ناصری این شرایط را دارند.

وی تاکید کرد: مردم از کارهای سیاسی و خلاف واقع خسته شده‌اند و به دنبال این هستند که مشکلاتشان رفع شود.

هدف دستگاه‌ها در انتخابات اجرای دقیق قانون و حراست از آرای مردم است

استاندار خراسان جنوبی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری اشاره کرد و گفت: هدف ما در انتخابات اجرای دقیق قانون و حفاظت و حراست از آرای مردم و حفظ حرمت و کرامت مردم است.

خدمتگزار ادامه داد: هر کس که احساس می‌کند می‌تواند در میدان رقابت خدمت با سرعت بیشتر و برنامه عملیاتی و اجرای بهتر حضور پیدا کند می‌تواند وارد عرصه انتخابات شود اما این مردم هستند که باید انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی وظیفه دارند زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند، بیان کرد: هرچه مردم به صورت گسترده تری در پای صندوق‌های رای حشور یابند قدرت دیپلماسی کشور بیشتر می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار