بسته ویژه خبری "اربعین حسینی" تابناک ایلام
اینک که در آستانه این واقعه عظیم وکنگره بزرگ جهان تشیع قرار داریم،اطلاع رسانی از وضعیت صدور مجوز ها،وضعیت مرز ،قوانین ومقررات ابلاغی ضروری به نظر می رسد از این رو تابناک ایلام تا پایان این واقعه عظیم بصورت روزانه اخبار ویژه اربعین را برای اطلاع مخاطبین خود درقالب "بسته ویژه خبری اربعین " تدوین نموده است
کد خبر: ۱۳۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ 18 November 2015
مرز بین المللی مهران دراستان ایلام ،بعنوان یکی از مرزهای شناخته شده کشور برای تردد زائرین عتبات عالیات است،این مرز یکی از امن ترین ونزدیک ترین مرزها برای تردد زائرین به کشور عراق است که اربعین سال گذشته بیش از یک ونیم میلیون زائر دلسوخته کربلای معلی از آن عبور کردند ،امسال نیز براساس پیش بینی های دستگاههای متولی میزان دوسوم زائرین  این مرز را برای حضور در کنگره عظیم اربعین حسینی انتخاب می کنند.

اینک که در آستانه این واقعه عظیم وکنگره بزرگ جهان تشیع قرار داریم،اطلاع رسانی از وضعیت صدور مجوز ها،وضعیت مرز ،قوانین ومقررات ابلاغی ضروری به نظر می رسد از این رو تابناک ایلام تا پایان این واقعه عظیم بصورت روزانه اخبار ویژه اربعین را برای اطلاع مخاطبین خود درقالب "بسته ویژه خبری اربعین " تدوین نموده است مخاطبین عزیز با کلیک بر روی تیتر آبی به تمامی خبر دسترسی خواهند یافت
مهران امن ترین ونزدیکترین مرز به عتبات عالیات است
حسین کلانتری در نشست کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین زنان استان ایلام با بانوان خیر، اظهار کرد: باید با مشارکت همه اقشار میزبانی خوب برای زوار سید و سرور شهیدان کربلا در این ایام باشیم.
وی با بیان اینکه آیین اربعین حسینی با حضور میلیون مردم برگزار می شود، افزود: تمامی فعالیت ها و اقدامات باید با هدف پذیرایی شایسته از زوار اربعین حسینی آن هم توسط خود مردم انجام شود.
جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام تاکید کرد: مسئولان کشوری و استانی در بحث اربعین نسبت به ایجاد و تکمیل زیرساخت های ارتباطی شهر و مرز مهران اقدام می کنند اما وظیفه اصلی در زمینه هماهنگی و برنامه ریزی برای پذیرایی از زوار بر عهده مردم است.
کلانتری با تاکید بر اینکه همگان ایلام را با اربعین و امام حسین( ع) می شناسد، یادآور شد: مردم این استان در طول تاریخ همواره مدافع اسلام بوده و در هشت سال جنگ تحمیلی نیز در خط مقدم بودند اما تا این حد در کشور و جهان شناخته شده، نبودند.
وی گفت: خدمت به زوار کار ارزشمندی است اما باید به منظور حفظ آبروی استان، همه امور ساماندهی شده و فعالیت ها براساس برنامه ریزی انجام شود.....................................

استقرار تيم هاي تقويتي پليس آگاهي در مهران

رئيس پليس آگاهي ناجا با اشاره به استقرار تيم هاي تقويتي پليس آگاهي در شهرستان مهران از زائران حسيني خواست از رها کردن خودروهاي خود در نقاط مختلف اين شهر خودداري و از پارکينگ هاي آماده شده استفاده کنند.

سردار "محمدرضا مقيمي" در حاشيه بازديد از پايانه مرزي مهران در گفت و گو با خبرنگار مااظهار داشت: برنامه ريزي هاي لازم براي حضور کارآگاهان مجرب پليس آگاهي در پايانه مرزي مهران انجام شده و چند تيم تقويتي از ناجا بهمراه تيم هايي از پليس آگاهي استان در پايانه مرزي مهران مستقر خواهند شد..................................

چهار جایگاه سیار عرضه سوخت در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی مستقرمی شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام از جانمایی برای استقرار چهار جایگاه سیار عرضه سوخت در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی از ایلام به سمت مرز بین المللی مهران خبر داد.
غلامرضا چاغروندی بااعلام این خبرگفت: از این تعداد دو جایگاه سیار سوخت بنزین و گازوییل در پارکینگ بزرگ شهرداری مهران، یک جایگاه در پارکینگ صدف مهران و یک جایگاه نیز در پایانه فضونی مهران (حدافاصل پل زائر تا مرز) در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: این چهار جایگاه سوخت رسانی هر کدام به ظرفیت 26 هزار لیتر بنزین و گازوییل هستند و برای هر کدام از این جایگاه ها نیز پنج نفتکش 30 هزار لیتری توزیع سوخت ذخیره در ایلام آماده داریم....................................

اعزام تیمهای امدادی قرارگاه ظفر به مهران
فرمانده یگان‌های ویژه ناجا از اعزام تیم‌های پشتیبانی، خدماتی و امدادی قرارگاه ظفر به مهران جهت تسهیل تردد و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام ، سردار حسن کرمی اظهار داشت: صبح امروز تیم‌های پشتیبانی، خدماتی و امدادی این یگان در قالب قرارگاه ظفر، جهت خدمات‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کنگره عظیم اربعین به مرز مهران اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه کنترل میدانی این مأموریت بزرگ مردم یاری بر عهده قرارگاه ظفر است، از این رو یگان‌های ویژه ناجا با آمادگی کامل و با تمام امکانات موجود و به روز، در راستای تسهیل تردد و امنیت زائران، آماده خدمت‌رسانی هستند...................................

تردد بدون ویزا ازمرز مهران ممنوع است

یرکل حج وزیارت استان ایلام درگفتگو با تابناک ایلام گفت:تردد زائرین از مرز مهران فقط با ارایه مدارک معتبر از قبیل گذرنامه وویزا امکان پذیراست.

به گزارش تابناک ایلام،غلامرضا ممیزی با توجه به ممنوعیت تردد بدون ویزا از مرز مهران اظهارداشت:همانطور که قبلا دررسانه های مختلف اعلام شده است عبور از مرز مهران تنها درصورت داشتن ویزا امکان پذیراست ومامورین هردو کشور عراق وایران از تردد افراد فاقد ویزا ممانعت به عمل می آورند.

ممیزی درخصوص شایعات منتشره درشبکه های اجتماعی درخصوص حذف شرط داشتن ویزا برای شرکت درمراسم اربعین حسینی تصریح کرد: مردم به شایعات منتشره درشبکه های اجتماعی اصلا توجهی نکنند وانتشار خبر حذف شرط داشتن ویزا از مرز مهران به شدت تکذیب می شود.................................
وزیر کشور از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
وزیر کشور با همراهی برخی از مسئولان کشوری و استانی از پایانه مرزی مهران بازدید کرد.

به گزارش تابناک ایلام، غلامرضا رحمانی فضلی با همراهی محمدرضا مروارید استاندار ایلام، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور، فریدون همتی مشاور وزیر کشور و برخی دیگر از مسئولان استانی و کشوری از پایانه مرزی مهران بازدید کرد..............................

برگزاری نشست ستاداربعین استان ایلام باحضور وزیر کشور

وزیر کشور گفت: مدیریت آیین ها و مراسم اربعین حسینی باید مبتنی بر فرهنگ و اعتقادات مردمی باشد.
به گزارش تابناک ایلام ، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: خدمت به زائران آقا اباعبدالله الحسین(ع) توفیق بزرگی است که نصیب مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت استان ایلام شده است.
وی افزود: مسئولان استانی و بویژه استاندار ایلام و فرماندار مهران در یکسال گذشته تلاش های زاید الوصفی برای رفع نواقص و مشکلات گذشته و رفاه بیشتر زوار انجام داده اند که شایسته تقدیر است.
وزیر کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نسبت به مساله اربعین حساسیت ویژه ای دارند و سفارش های متعدد و مکرری در این حوزه ارائه داده اند و همواره مسائل مربوط به اربعین حسینی را پیگیری می کنند........................
ورود خودروهای شخصی به نقطه صفر مرزی ممنوع است
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاد ه ای کشور گفت: امسال برای کاهش گره ترافیکی و سهولت در تردد زائران اربعین حسینی از ورود خودروهای شخصی به نقطه صفر مرزی جلوگیری می شود.
به گزارش تابناک ایلام داوود کشاورزیان عصر چهارشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در مهران که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: تعداد اتوبوس های دارای کارت معاینه فنی حدود 15 هزار مورد است.
وی افزود: امسال از ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری های تهران، مشهد، البرز، نیروهای مسلح برای انتقال زائران اربعین حسینی به نقاط مرزی استفاده خواهد شد
شماره تلفن 120آماده پاسخگویی به مسایل ترافیکی در مهران وایلام
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از راه اندازی مرکز تلفن 120 پلیس راهور در این استان و شهر مرزی مهران برای پاسخگویی به زائران در خصوص ترافیکی و حوادث جاده ایی خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ نوراله خادم گفت: این مرکز تلفن از ابتدای آذر مصادف با 10 ماه صفر فعالیت خود را آغاز می کند و بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات حوزه ترافیک جاده ایی و حوادث راه های این استان و شهرستان مرزی مهران و دریافت گزارش تصادفات جاده ایی و ترافیکی است..................................
صدوربیش از 450هزارویزا برای زائرین اربعین
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تا کنون یک میلیون و 300 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند،گفت: 450 هزار ویزا اربعین صادر شد.

سعید اوحدی بااعلام این خبر، اظهار داشت: داشتن گذرنامه با داشتن 6 ماه اعتبار و روادید برای سفر به عراق الزامی است.

وی با بیان اینکه افرادی که تصمیم دارند در پیاده روی بزرگ و میلیونی اربعین شرکت کنند لازم است که ابتدا در سامانه سماح ثبت نام کنند، افزود: تا کنون یک میلیون و 300 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.......................


این بسته تا پایان هرروز به روز خواهد شد.......
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار