برنامه «سرزمین ما» تهیه شده در شبکه یک سیما از فرش ایرانی با عنوان «سفیر صلح» روز پنج شنبه ۲۸ آبان، در شهرستان پاسارگاد استان فارس رونمایی می کند.
کد خبر: ۱۳۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 18 November 2015
تابناک فارس به نقل از مهر: در برنامه روز پنج شنبه ۲۸ آبان «سرزمین ما»شبکه یک سیما، از فرش ایرانی با عنوان «سفیر صلح» در شهرستان پاسارگاد استان فارس رونمایی می شود. در زمینه این فرش از نمادهای اساطیری و لوگو و شعار کنوانسیون فدراسیون جهانی راهنمای گردشگری استفاده شده است.

سال گذشته راهنمایان گردشگری ایران پس از هشت سال تلاش توانستند با کسب۱۸ رای از کشورهای دنیا، میزبانی کنوانسیون راهنمایان گردشگری سال ۲۰۱۷ را در رقابت با دانمارک و سنگاپور کسب کنند.

زمینه سفید این فرش صلح طلبی و خرد ورزی ایرانیان را مبتنی بر اصول آزادگی و فرزانگی به نمایش می گذارد. از آنجایی که این فرش در کلبه حقوق بشر آقامیر در پاسارگاد بوسیله راهنمایان تور و مهمانان بافته می شود، عنوان «سفیر صلح» گرفته و سال آینده همزمان با حضور راهنمایان سراسر جهان در ایران، آخرین گره های آن بافته می شود.

پیام محیط زیستی و شعار این فرش «تدبیر برای آب، ورزش برای زندگی» است که با رنگ نیلوفر و رنگ پرچم های دنیا ترکیب شده و نشانگر دهکده جهانی است. مرتضی میری از کلبه حقوق بشر آقامیر هم به صورت تلفنی درباره اهداف بافت فرش «سفیر صلح» و رونمایی از آن صحبت خواهد کرد.

برنامه «سرزمین ما» فردا میزبان خسرو سلجوقی از کارآفرینان مدیریت پسماندها خواهد بود. او قرار است درباره حفاظت از محیط زیست با فعالیت های اقتصادی پایدار گفتگو کند.  همچنین مجید رحمانی از اعضای تشکل مردمی همیاران زیست سبز آذربایجان شرقی مهمان تلفنی برنامه است تا درباره پساب هایی که از کشور ارمنستان به رودخانه ارس می ریزد صحبت کند.

برنامه «سرزمین ما» تريبون تشكل های زيست محيطي كشور است که پنجشنبه ها ساعت ۸ صبح به تهیه کنندگی الهام پیرهادی روی آنتن می رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار