با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مساجد و حسینیه ها از پردخت هرگونه عوارض و بهای خدمات در زمان صدور پروانه ساختمانی معاف شدند.
کد خبر: ۱۳۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 18 November 2015
اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر که در سالن جلسات شورا برگزار شد لایحه معافیت مساجد و حسینیه ها را از پرداخت عوارض و بهای خدمات نسبت به عرصه و اعیان در زمان صدور پروانه ساختمانی در چهارچوب پروانه و متناسب با سطح اشغال مساجد را تصویب کردند.

این مصوبه دارای پنج تبصره بوده که بر مبنای تبصره نخست آن ۱۵ درصد مساحت تمامی مساجد بابت بهره برداری تجاری نیز از پرداخت حقوق شهرداری مربوط به تجاری مذکور معاف هستند.

همچنین براساس تبصره دوم این مصوبه معافیت ها تنها شامل آن دسته از مساجدی می شود که به تایید مرکز رسیدگی به امور مساجد رسیده باشند و در تبصره سه نیز به شرایط برخورداری حسینیه ها از معافیت ها اشاره شده است که بر اساس آن تنها حسینیه های که دستورالعمل کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت را که با حق حضور و رای اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی که ظرف یک ماه به تصویب خواهد رسید را بپذیرند با معرفی به این اداره کل مشمول این تسهیلات خواهند شد.

در ادامه تبصره های این مصوبه آمده است که هرگونه تخلف ساختمانی مشمول این معافیت نمی شود و نسبت به تخلفات ساختمانی مساجد و حسینیه ها باید براساس قانون اقدام شود.

بر اساس تبصره پنجم این مصوبه نیز شهرداری مشهد با توجه به الزامات جدید در احداث مساجد از جمله کانون فرهنگی، پایگاه بسیج، خانه عالم، خانه خادم و کتابخانه و حسینیه های مشمول تبصره سه این مصوبه، حداکثر ظرف مدت دو ماه لایحه ای در این زمینه تهیه کرده و برای تصویب به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست و در ارتباط با این مصوبه اظهار داشت: طبق این مصوبه مدارس علمیه مورد تایید مدیریت حوزه های علمیه خراسان رضوی نیز از پرداخت عوارض بابت صدور پروانه ساختمانی معاف می شوند.

علی اصغر نخعی راد در ادامه به سایر مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: دریافت 20 درصد مبلغ کارشناسی از تجاری های فاقد پارکینگ بابت احداث پارکینگ عمومی در همان منطقه توسط شهرداری و افزایش مشوق های سرمایه گذاری در پروژه های تجاری، اداری و مسکونی محدوده حرم مطهر امام رضا(ع) از دیگر مصوبات امروز جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار