بسته ویژه خبری تابناک
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«تلاش متهمان حادثه شیراز برای جلب رضایت مطهری»،«سخنرانی صادق زیباکلام در دانشگاه دزفول لغو شد»، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 17 November 2015
روزنامه نزدیک به عارف در «بازار سید اسماعیل» رایگان توزیع می‌شود

روزنامه آفتاب‌یزد امروز در بخش «در حاشیه» خود مدعی شد که روزنامه نزدیک به عارف به صورت رایگان در بخش‌هایی از بازار تهران توزیع می‌شود. روزنامه آفتاب یزد در این خصوص نوشت: با خبر شدیم یکی از روزنامه های کشور به علت عدم فروش و نداشتن مشتری، به طور رایگان در بازار تهران توزیع می شود. روزنامه «ب» به صورت رایگان در بخش‌هایی از بازار تهران از جمله بازار «سید اسماعیل» بین مغازه داران توزیع می‌شود. این روزنامه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ توانست به نام یکی از کاندیداهای مطرح ریاست جمهوری برای خود مخاطبانی جذب نماید و پس از توقیف نتوانست آن طور که باید ظاهر شود. به گزارش فارس، گفتنی است روزنامه «بهار» که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ به عنوان تریبون حامیان دکتر عارف شناخته میشد. این روزنامه در آبان همان سال به دلیل درج مطلبی موهن درباره عید غدیر از سوی هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد. «بهار» از چند ماه پیش مجدداً با گرایش به اصلاح طلبان و حزب اتحاد ملی( اعضای سابق حزب مشارکت) فعالیت خود را آغاز کرده است که بر اساس گزارش روزنامه آفتاب یزد با اقبال مردمی مواجه نشد و به صورت رایگان توزیع می شود.

دعای هاشمی برای هدایت شدن کارگزاران

محمد هاشمی رفسنجانی برادر آیت‌الله هاشمی و از موسسان حزب کارگزاران سازندگی این روزها همچنان از عاقبت این حزب اظهار نگرانی می‌کند. وی که چند ماه پیش از این از کارگزاران استعفا داد، در مصاحبه‌ای که اخیراً با سایت نماینده کرده در واکنش به اظهارات محمد عطریانفر دیگر عضو ارشد حزب کارگزاران که استعفای وی را نوعی "قهر" خوانده بود می‌گوید که به زعم من تعبیر قهر را آقای عطریانفر برای این بکار برده بودند که خروج من را کوچک نشان دهد. خود عطریانفر می داند که من اهل قهر نبودم من اعتراض داشتم و خود ایشان هم قائل به موارد اعتراضی من است چرا که آقای عطریانفر در کارگزاران صاحب تحلیل و نظر است و بیشتر از دیگران مسائل را می فهمد. این عضو سابق شورای مرکزی حزب  کارگزاران در ادامه با اشاره به اظهارات برخی اعضای شورای مرکزی حزب درباره علت استعفایش می‌گوید که: یکی دو بار از اعضای شورای مرکزی فعلی اظهاراتی نادرست داشتند که من در روزنامه دیدم و اتفاقاً با آقای کرباسچی و مرعشی هم تماس گرفتم و گفتم که این افراد را کنترل کنید و تذکر دادم آنها هم تلفنی تأیید کردند. محمد هاشمی با این گفته که من در کل جریان کارگزاران را دیگر تعقیب نمی‌کنم دعا می‌کند که "ان شاءالله که خداوند به راه راست هدایتشان کند!"

آخوند چینی:از ۱۷ میلیون چینی محب اهل بیت (ع) غافلیم

«آخوند چینی دات کام»، مستندی به کارگردانی محمدتقی رحمتی از زندگی یک روحانی است که زبان چینی آموخته و زندگی خود را وقف معرفی اسلام و ایران به چینی‌ها کرده است. حجت الاسلام آقایی معروف به آخوند چینی گفت: اگر یک بهایی در محله‌ای سکونت داشته باشد، دشمنان، آن قدر مانور می‌دهند که تصور می‌کنید،کل اهالی آن محله، بهایی هستند، با این حال، ما نسبت به ۱۷میلیون مسلمان چینی که محب اهل بیت هستند، بی‌توجهیم.

ماجرای ایمیل معاون وزیر اطلاعات به بابک زنجانی

بابک زنجانی در بخشی از دفاعیات خود در دادگاه امروز خطاب به کارشناس بانک مرکزی که گفته بود شما انگار به جای بانک مرکزی همه کار می کردید، گفت: شما مدیران و کارشناسان محترم در مقام خود هستید که از مسائل کلان کشور اطلاعی ندارید من امروز مستند اعلام می کنم که معاون وزیر اطلاعات نامه ای به (ش) داده و از من درخواست می کنند که به دلیل اینکه بانکهای FIIB و کنت تنها روزنه نظام در این روزهای سخت است، آقای زنجانی اطلاعاتی از این عملکرد خود را در اختیار کسی قرار ندهد و در جایی ثبت نشود، این نامه با ایمیل از سوی (ش) به من ارسال شد. بابک زنجانی اظهارات رئیس بانک مرکزی در خصوص واهی دانستن پول‌های خود را دخالت در کار دادگاه عنوان کرد وی تصریح کرد: در جلسات پیشین وکیل نفت بیان کرده است که نفت ما جزء کالاهای حلال و مجاز است و حال در مکتوبه ای اعلام کرده اند که نفت ایران کالای سیاه است و هیچ گمرکی آن را تحویل نمی گیرد.

سایه داعش بر بازی گوام و ایران

مقامات فدراسیون فوتبال و امنیتی گوام در آستانه بازی تیم‌ ملی این کشور مقابل تیم ملی ایران، از تشدید مسائل امنیتی در این جزیره آمریکایی خبر دادند. پس از حادثه‌ای که در جریان دیدار تیم‌های ملی فرانسه و آلمان در پاریس رخ داد و انفجاری که باعث شد تا دست کم حدود ۱۵۰ نفر از مردم فرانسه جان خود را از دست بدهند این روزها شایعات زیادی از دیدارهای مهم فوتبالی به گوش می‌رسد که موجب آن شده است تا تدابیر امنیتی شدیدی برای این مسابقات در نظر گرفته شود. بر همین اساس در حالی قرار است تیم ملی فوتبال ایران در کشور گوام از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ فردا مقابل تیم ملی این کشور به میدان برود که این شایعات حتی به این جزیره تحت سیطره آمریکا نیز رسیده و گوامی‌ها که کشورشان از جزایر نظامی آمریکا محسوب می‌شود در آستانه بازی فردا قصد دارند با توجه به بمب‌گذاری اخیر در پاریس دو جلسه فوق‌العاده را برگزار کرده تا به همین منظور آخرین راهکارها برای تدابیر امنیتی بازی فردا را مورد بررسی قرار دهند.

پیشنهاد به اسد برای فرستادن خانواده‌اش به تهران

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه، امروز (دوشنبه) در سخنانی درباره تحولات و مقاومت منطقه در دانشگاه صنعتی شریف افزود: اما این نفوذ به معنای مداخله ما در کشورهای منطقه نیست.معاون ظریف درباره مقاومت بشار اسد در پی سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ تا ۸۰ کشور سرنگونی اسد را دنبال کرده‌اند و در این میان ایران، روسیه و حزب الله با نگاه خاص خود و نیز برخی دیگر در سطوح مختلف از اسد حمایت کردند. اما مهم‌ترین اقدام بر سر سقوط نکردن سوریه رهبری بشار اسد با کمک ارتش سوریه و مردم این کشور صورت گرفته است. در منطقه برخی کشورها نگران بودند که آیا اسد با شروع بحران می‌تواند در مقابل حملات مقاومت کند و همواره این نگرانی وجود داشت. دو سال پیش در دیداری که با بشار اسد داشتیم به او پیشنهاد شد که خانواده‌اش را به ایران بفرستد اما پاسخ او این بود که من تا آخرین لحظه در کشور هستم و همسرم مسوول رسیدگی به خانواده شهداست و از کشور خارج نمی‌شویم. ارتش سوریه ۵ سال است به مقاومت ادامه می‌دهد آن هم در یک جنگ تروریستی و چریکی. هم‌چنین نیروهای داوطلب سوری اعم از زن و مرد در این مدت در حال نبرد هستند.

۵۰ درصد متکدیان تهران ثروتمند هستند!

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: ۵۰ درصد متکدیان جمع آوری شده تهران، ثروتمند هستند. وی با ارائه آماری درباره متکدیان جمع آوری شده، گفت: ۵۰ درصد متکدیان، ثروتمند بودند. ۳۵ درصد گروه ها خانوادگی و تنها ۱۵ درصد آنها نیازمندان واقعی بودند که از این میان بیشترشان سالمند هستند.

واکنش سردار ایرانی به اظهارات الجبیر

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: وزیر خارجه عربستان به هیچ یک از صحنه‌های منطقه آشنا نیست و اظهارات اخیر او بیشتر براساس آرزوست تا واقعیت.به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه همایش "استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران" که صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه عربستان مبنی بر راه‌حل نظامی برای پایان دادن به بحران سوریه، گفت: اگر سعودی‌ها توانستند موضوع یمن را به نتیجه برسانند پس از آن باید صحبت از راه‌حل نظامی در جای دیگری کنند.وی متذکر شد وزیر خارجه سعودی یا ظرفیت‌های دولتش را نمی‌شناسد و یا اینکه با صحنه سوریه آشنا نیست.به اعتقاد سردار سلامی، وزیر خارجه عربستان به هیچ یک از صحنه‌های منطقه آشنا نیست و اظهارات اخیر او بیشتر براساس آرزوست تا واقعیت.


کمیسیون برجام دیگر وجود ندارد

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفت: آقایان کاری کردند که همه دنیا را علیه کشورمان بسیج کردند. حالا می‌گویند چرا همه قطعنامه‌های علیه ایران برداشته نمی‌شود.مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد سوال مجلس از ظریف٬ عنوان کرد: این آقایان دست‌بردار نیستند٬ البته برخی سوالات از گذشته باقی مانده است ولی یک عده‌ای می‌خواهند به هر بهانه‌ای٬ دولت را اذیت کنند.وی در واکنش به اظهارات زاکانی در مورد اینکه فعالیت کمیسیون ویژه بررسی برجام ادامه دارد٬ تاکید کرد: کمیسیون برجام دیگر فعال نیست. البته یک نماینده می‌تواند بر اجرای برجام نظارت داشته باشد اما از نظر مجلس دیگر کمیسیونی برای این کار وجود ندارد.

کاهش نرخ سود بانکی کار مستاجران را دشوار می‌کند

مشاور مدیریت و تامین مالی وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه کاهش نرخ سود سپرده های بانکی کار اجاره‌نشین‌ها را دشوار می‌کند،‌ گفت:‌ به‌طور قطع این سیاست به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.
حسین عبده تبریزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به پیامدهای کاهش نرخ سود بانکی در بازار اجاره، اظهار کرد: در کشورمان قیمت اجاره لزوما با قیمت مسکن حرکت نمی‌کند و در حالی که قیمت مسکن کاهش یافت، ‌نرخ اجاره بالا رفت.وی ادامه داد: یکی از دلایل افزایش نرخ اجاره به کاهش نرخ سود بانکی برمی گردد چراکه در شرایطی که ودیعه با احتساب نرخ سود ۳۰ درصد گرفته می‌شد حال باید نرخ سود آن تا ۱۸ درصد کاهش پیدا کند، بنابراین مبلغی به نرخ اجاره اضافه می‌شود تا کاهش نرخ سود ودیعه را پوشش دهد.مشاور آخوندی افزود: این افزایش نرخ اجاره برای جبران کاهش نرخ سود ودیعه کار اجاره نشین‌ها را دشوار می‌کند.عبده تبریزی با تاکید بر اینکه به طور قطع نرخ سود سپرده‌ها در آذرماه به ۱۸ درصد و حتی کمتر از این نرخ می‌رسد، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های اقتصادی دولت، ‌ نرخ تورم در آذر ماه تک رقمی می‌شود و بنابراین نرخ‌های سود بانکی فعلی نمی‌تواند منطقی باشد.وی ادامه داد: هر چند سیاست کاهش نرخ سود بانکی در بازار اجاره چنین پیامدی دارد و کار اجاره نشین‌ها را دشوار می‌کند اما از سوی دیگر اشتغال و تولید را تقویت می‌کند و هر چند در خانه‌ای اعضای آن از بابت افزایش نرخ اجاره زیر فشار قرار می‌گیرند اما برای اعضای خانواده هم فرصت شغلی به وجود می‌آید.

اعلان جنگ هکرهای «آنونیموس» به داعش

درپی حملات تروریستی داعش به فرانسه هکرهای آنونیموس علیه داعش اعلان جنگ کرده و رسما با این گروه تروریستی وارد جنگ سایبری شدند. در قسمتی از این ویدیو یکی از اعضای «آنونیموس» خطاب به داعش می‌گوید: «شما باید بدانید که ما شما را پیدا خواهیم کرد واجازه نمی‌دهیم بروید. بزرگترین عملیات علیه شما راه اندازی خواهد شد.»

حمله با تفنگ به دوربین‌های ثبت‌سرعت و ثبت‌تخلف کرمانشاه!

افشین لر زنگنه در جلسه ستاد جرایم خاص استان که امروز (25 آبان) در محل سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: نصب دوربین های ثبت سرعت و ثبت تخلف در خیابانها و بزرگراه‌های شهر کار بسیار پر هزینه ای است که متاسفانه این دوربین ها بارها توسط افراد متخلف مورد اصابت گلوله و اکلیل سرنج قرار گرفته اند.به گزارش ایسنا وی ادامه داد: در همین چند وقت اخیر سه مورد اصابت گلوله و کلیل سرنج به دوربین های ثبت سرعت و ثبت تخلف بزرگراه‌های کرمانشاه داشتیم که بیش از یک میلیارد ریال خسارات وارد کرده اند.معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: امسال رقمی بالغ بر 2.5 میلیارد تومان از محل درآمدهای عمومی شهرداری کرمانشاه صرف خرید دوربین و نصب آنها در معابر و خیابانهای کرمانشاه کرده‌ایم.

جمله‌ای از شهید مطهری که از نظر لاریجانی باید با طلا نوشت

رئیس مجلس با اشاره به تأثیر حوزه اقتصاد بر ساخت درونی قدرت، به این جمله شهید مطهری اشاره کرد که «اگر جامعه‌ای از اقتصاد سالم برخوردار نباشد نمی‌تواند به آرمان‌های متعالی اسلامی دست یابد» و گفت: باید این سخن شهید مطهری را با طلا نوشت.

سخنرانی صادق زیباکلام در دانشگاه دزفول لغو شد

به گزارش پویش ،‌صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران در رابطه با لغو سخنرانی خود در دانشگاه دزفول می گوید:امروز صبح قبل از سوار شدن به هواپیما اطلاع دادند که مسئولان دانشگاه به دلیل مسائل امنیتی برنامه را لغو کردند

دولت روحانی تنهاترین دولت بعد از انقلاب است

نایب رییس مجلس ششم با بیان این که در مجموعه حاکمیت در طول تاریخ انقلاب اسلامی، دولت روحانی تنهاترین دولت بوده است، حجم مخالفت ها و جبهه گیری هایی که قوا و نهادهای دیگر در مقابل این دولت انجام دادند را بی سابقه خواند.محمد رضا خاتمی حملات به دولت روحانی را سازماندهی شده دانست و افزود این حملات از پشتوانه های عظیمی نیز برخوردار هستند.خاتمی درباره عملکرد دوساله گذشته دولت روحانی گفت: وقتی انبوه مشکلات کشور را می بینیم، توقعمان از دولت خیلی بالا می رود، اما وقتی واقعیات کشور را نگاه می کنیم، می بینیم که دولت آقای روحانی بسیار موفق بوده است.به گزارش ندای ایرانیان نایب رییس مجلس ششم با اشاره به این که روحانی سایه جنگ را از سر کشور دور کرد، گفت: در سیاست خارجی، بی اغراق باید گفت که روحانی شاهکار کرد.وی با بیان اینکه به باور او به سوی انتخابات قابل قبولی پیش می رویم، گفت: طبیعی است در کشورهایی مانند ما که در ابتدای راه دموکراسی هستند باید این تجریبات حاصل شود، هرچند من خوش بین نیستم که انتخابات آینده خیلی خوب باشد، ولی نسبتا قابل قبول خواهد بود.

بنر سردار همدانی در زینبیه

حسن شمشادی خبرنگار کشومان که به تازگی دوباره به مناطق جنگی سوریه اعزام شده است تصویری را منتشر کرد که نشان از علاقه رزمندگان سوری به سردار شهید همدانی دارد.

وی همچنین نوشت: جسمش را به خاک سپردند اما روح بلند ملکوتیش حی و حاضر است و اینجا سوری ها و بچه های مقاومت به یادش هستند، و مدافعان حرم، دلتنگش.

روحمان با یاد عزیزش شاد.

عزیز دلمان، حبیب سپاه

سردار حاج حسین همدانی.

اینجا سیده زینب، زینبیه، در چند صد متری حرم مطهر و با صفای عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها.

صبح همین امروز، بهنگام ورود به حرم منورشان.

 همدانی که بود پیرِ جهاد

غرق خون رفت خانه ابدی

هست این رسم عاشقان حسین

چون حبیب مظاهر اسدی.

واکنش سردار ایرانی به اظهارات الجبیر/برخی فکر می کنند فناوری ما در حد آبگوشت بزباش است!/سایه داعش بر بازی گوام و ایران/آخوند چینی:ازمحبان اهل بیت (ع) در چین غافلیم/دعای هاشمی برای هدایت شدن کارگزاران

وقتی اژه‌ای دستور تخریب قسمتی از خانه اش را صادر کرد

علی قنبرلو عکاس روزنامه همشهری در اینستاگرام خود خاطره ای از زبان یک راننده تاکسی بیان کرده است: چند ماه پیش آقای اژه ای منزل شان را قرار بود تعمیرات کنند و برای همین اسباب و لوازم خانه را در اتاقی جمع کردند و بعد از گرفتن مجوز لازم از شهرداری شروع به ساخت کردند. از آنجایی که مجوز تعمیرات بود و ما می دانستیم شامل چه چیزهایی هست از ساخت و ساز یک نیم طبقه کوچک در بالای پشت بام منزل حاج آقای اژه ای کاملا تعجب کرده بودیم و از این تخلف آشکار دل مان به درد آمده بود که ایشان که معاون اول قوه قضاییه هست و کسی جرات تذکر به ایشان را ندارد چگونه از قدرت خود سوء استفاده کرده و در حال ساخت و ساز اضافی هست. گذشت تا دقیقا همان روزی آمدند که کار تعمیرات تمام شده بود و نظافت کرده بودند تا وسایل منزل را بچینند، همه چیز خوب و منظم بود تا اینکه معاون اول قوه قضاییه از سر کار تشریف آوردند. حاج آقا با عصبانیت برگشتند و با خانواده سوار ماشین شدند و رفتند. در این هنگام صدای پتک بود که بلند شد و دوباره گرد و خاک و سر وصدا. ما که تعجب کرده بودیم که چرا خانه را خراب می کند کارگر ایشان. چند روز بعد که ایشان برگشتند کاشف به عمل آمد که کارگر بنایی که در منزل ایشان مشغول بوده جهت خود شیرینی یک اتاق کوچک برای مطالعه حاج آقا اژه ای درست کرده و هیچ چیزی هم نگفت، تا اینکه حاجی می آید و می پرسد این چیه که کارگر می گوید اینجا را اضافی درست کردیم برای شما. حاج آقا میگویند مجوز ما تعمیرات بود نه ساخت و ساز، خرابش کنید سریع.

دولت روحانی دولت رکود است

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: نامی بهتر از دولت رکود نمی توانم برای این دولت انتخاب کنم.به گزارش جهان نیوز، مهرداد بذرپاش در جلسه ای با حضور جمعی از اعضای تشکلهای دانشجویی گفت: درباره دولتی که افتخار خود را قیمت پایین نفت می داند و از سرمایه از دست رفته مردم به عنوان کاهش اتکا به نفت یاد می کند چه می توان گفت؟وی افزود: دولتی که با وجود رکود تاریخی در همه بخشها افزایش نقدینگی نزدیک به ۴۰۰هزار میلیارد تومانی را رکورد زده است، به نظر چه نکته ای می توان درباره آن گفت.بذرپاش با بیان اینکه "حجم واردات این دولت از چین را باید در کتاب گینس ثبت کرد" گفت: رشد قاچاق کالا که معنی دیگر آن تعطیلی تولید داخل است حدود ۲۵میلیارد دلار تخمین زده می شود را چه می توان نامید؟

نظر صریح استاد اخلاق درباره هاشمی

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی اظهار کرد: آقای هاشمی چندین‌بار گفته است، در جایی که اختلاف سیاسی وجود دارد، من تابع رهبری هستم. به گفته وی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همیشه رهبری را دوست داشته و الان هم دوست دارد. او افزود: من با جرأت می‌گویم امروز بهترین دوست آیت‌الله خامنه‌ای که دروغ نگوید و دلش برای ایشان بتپد، آقای هاشمی است. طباطبایی در گفت و گو با روزنامه جمهوری اسلامی، اظهار داشت: بنده آقای هاشمی را کاملا می‌شناسم و می‌دانم که ایشان انقلاب را دوست دارد. من در ملاقات‌های خصوصی ارادت و توجه به رهبری را کامل دیده‌ام. حیفم می‌آید که آنقدر با هاشمی برخورد بد می‌شود. زیرک‌ها فهمیده‌اند و می‌خواهند این دو بزرگوار را جدا کنند. در واقع طرح تقابل هاشمی و رهبری، بحثی است که به رهبری دروغ بگویند و می‌خواهند از این طریق بین این دو شخصیت را بهم بزنند.


تلاش متهمان حادثه شیراز برای جلب رضایت مطهری

مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به پرونده حادثه شیراز و حمله به علی مطهری عنوان کرد: منتظر صدور حکم پرونده هستیم البته متهمان پرونده در این مدت تلاش زیادی دارند تا رضایت آقای مطهری را جلب کنند. وی افزود: متهمان بارها درخواست اعلام رضایت از سوی موکلم را مطرح کردند. آقای مطهری هم اعلام کرد تنها در صورت مشخص شدن و شناسایی دستوردهندگان این حمله حاضر است به متهمان پرونده یا همان حمله‌کنندگان کمک کند. ترک‌همدانی خاطرنشان کرد: موکلم تمایل به اعلام رضایت دارد اما باید شرایطی که عنوان کرده نیز فراهم شود.


سه گربه از سد تمام تدابیر امنیتی اجلاس بیست گذشتند

اجلاس بيست کشور اقتصادي جهان باوجود تدابير شديد امنيتي، 3 مهمان ناخوانده داشت. باوجود اين تدابير شديد امنيتي، 3 گربه بازيگوش موفق شدند از تمام موانع عبور کرده و خود را به محل سخنراني رهبران حاضر در اجلاس برسانند.
آنتاليا در محاصره کامل نيروهاي نظامي است بطوريکه معترضان به جهاني سازي براي برگزاري تظاهرات هرساله خود در محل برگزاري اجلاس گروه بيست، نتوانستند از 45 کيلومتري به محل برگزاري اجلاس نزديک شوند. در منطقه‌اي که رهبران جهاني مستقر هستند، هيچکس بدون داشتن کارت مخصوص اجازه تردد ندارد و در چند روز برگزاري اجلاس ماشين شخصي وارد اين منطقه نمي‌شود. عبور و مرور در آنتاليا فقط از طريق اتوبوس و وسايل نقليه‌اي که دولت براي اين منظور اختصاص داده، امکان پذير است.

ایران هنوز برای اموال خود در امریکا اجاره پرداخت می کند!

منوچهر محمدی اولین مجری قراراد الجزایر در گفت و گو با دانا اظهار داشت: در مسئله اموال و دارایی‌های ایران، ما دو نوع دارایی داشتیم قسمتی از دارایی‌های ایران نظامی و قسمتی از آن‌ها غیرنظامی بود. در مورد دارایی‌های غیرنظامی مشکلی نداشتیم، چه پول‌های نقد و چه کالاهایی که داشتیم آن‌ها به ایران منتقل شد اما در دارایی‌های نظامی، آمریکایی‌ها بهانه‌هایی آوردند مثلاً گفتند چون در جنگ ایران و عراق ما بی‌طرف هستیم و در طول جنگ نمی‌توانیم این اموال را به شما بدهیم، پس دادن این اموال را به بعد از جنگ تحمیلی موکول کردند که البته به این تعهدشان هم عمل نکردند و هنوز هم که هنوز است انباری در ویرجینیا به نام «ویکتوری ون» وجود دارد که مبالغ قابل‌توجهی هرساله اجاره از سوی ایران برای آن انبار پرداخت می‌شود اما همه‌ساله رئیس‌جمهورهای آمریکا با تمدید قانون‌های شرایط اضطراری «دام اتو» را تمدید کرده و این قوانین شامل حال این اموال نیز شده است.البته در این راستا هم در دادگاه لاهه از سوی ایران طرح دعاوی شد، این اموال هم اموال نو شامل موتورهای F14  و موشک‌های هاوک و ... هستند و برخی از آن‌ها هم موتورها و موشک‌هایی است که برای تعمیرات به آمریکا رفته بودند و در همان‌جا توقیف شدند. این قسمت هم در مورد اموال جزء تعهداتی بود که از سوی آمریکا عملیاتی نشد؛ در خصوص اموال شاه فراری از ایران هم آمریکا بعد از امضا الجزایر مسائل حاشیه‌ای دیگری مطرح کرد.

رسانه ها کفاشیان و تاج را تحریم کردند

به گزارش تسنیم، در حالی که امروز نشست مدیران‌عامل باشگاه‌های لیگ برتری و مهدی تاج، علی کفاشیان با نصرالله سجادی در خصوص مسائل داوری در آکادمی ملی فوتبال برگزار شده و طبق اعلام سایت سازمان لیگ، قرار بود ساعت 14 نشست خبری برگزار شود، اما به دلیل ناهماهنگی‌های به وجود آمده و همچنین خلف وعده، این نشست خبری از سوی رسانه‌ها تحریم شد.در حالی نزدیک دو ساعت از زمان اعلام شده گذشته اما خبری از برگزاری نشست خبری نشد تا نمایندگان رسانه‌های گروهی پس از ساعت‌ها معطلی تصمیم به پوشش ندادن کنفرانس خبری کفاشیان و تاج بگیرند.


کلاهبرداری 52 میلیاردی یک شرکت خدمات‌رسان

علی اکبر مختاری مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز ؛ اظهار کرد: در پی شکایات مردمی و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور مشخص شد یک شرکت خدمات‌رسان خارج از چارچوب اقدام به تعیین تعرفه و مشتریان خود را در قبال وجه آزاد ملزم به پرداخت مبلغی کرده است. وی در ادامه افزود: از طریق این حربه شرکت خدمات‌رسان 52 میلیارد ریال به جیب زده است که در همین خصوص پرونده تخلفاتی تشکیل شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مختاری بیان کرد: پرونده در شعبه هفتم بدوی تعزیرات در جریان رسیدگی قرار دارد و پس از صدور رای حکم صادره اعلام خواهد شد.

برخی فکر می کنند فناوری ما در حد آبگوشت بزباش است!

سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در همایش استحکام بافت درونی قدرت در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه استحکام ساخت درونی قدرت که توسط رهبری بیان شده است در مقابل تفکر وابستگی است، خاطرنشان کرد: تفکر نگاه به بیرون از اول انقلاب وجود داشته است. به گزارش ایسنا، وی در ادامه خاطرنشان کرد: تفکر نگاه به بیرون بیان می‌کند که ما به یک تکیه‌گاه بیرونی نیاز داریم، اما هر بار این تفکر پاسخ مناسبی از انقلاب گرفته و شکست خورده اما از مدار خارج نشده و خود را بازتولید کرده است. این تفکر در مقابل اقتصاد مقاومتی می‌گوید ما باید سرمایه از خارج بیاوریم و وقتی می‌گوییم به رشد علمی نیاز داریم اظهار می‌کنند که باید فناوری وارد کنیم و در اوج مذاکرات که باید ژست قدرت برتر را بگیریم گفته می‌شود که دشمن می‌تواند با فشار یک دگمه تمام نیروهای مسلح ما را نابود کند. این تفکر می‌گوید فناوری ما در حد آبگوشت بزباش است و تا جایی پیش می‌رود که استقلال ما راه هم زیر سوال می‌برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار