کد خبر: ۱۳۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 16 November 2015
مدیرکل استاندارد استان البر گفت:از ابتدای سال جاری هزارو 573 واحد تولیدی در استان البرز بازدید فنی شدند.

فتانه شکرالهی روز دوشنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، افزود: این بازدیدها با هدف نظارت بر کیفی سازی واحد های صنعتی و صدور مجوز به صنایع واجد الشرایط انجام شد.

وی ادامه داد:کارشناسان و شرکت های بازرسی همکار با سازمان ملی استاندارد از خط تولید شرکت ها و واحدهای تولیدی نمونه برداری می کنند.

شکرالهی با اشاره به اینکه مدت اعتبار کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی یک سال است، اظهار کرد:عملکرد واحدهای تولیدی در این مدت از سوی بازرسان این اداره کل مورد ارزیابی و به آنها نمره داده می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح طاها گفت: از ابتدای سال جاری 6 هزار و 43 واحد تولیدی و عرضه در قالب طرح طاها بازرسی شدند.

مدیر کل استاندارد البرز افزود:اجرای هماهنگ استاندارد ( طرح طاها) برای جلوگیری از عرضه کالاهای بی کیفیت در این استان اجرا می شود.

وی اظهار کرد:در اجرای این طرح صاحبان مغازه ها با کالاهای مشمول استاندارد اجباری آشنا شده و باید از خرید و فروش آنها خودداری کنند.

شکرالهی، شناسایی و استاندارد سازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری ، ارتقای سطح کیفی فرآورده ها به منظور تامین ایمنی و سلامت جامعه و اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران را از اهداف مهم اجرای طرح طاها برشمرد.

وی یادآور شد: طرح طاها باعث افزایش ارتباط استاندارد با بازار فروش و تشویق مردم به استفاده از کالاهای مورد تایید سازمان استاندارد می شود.

با اجرای این طرح علاوه بر کنترل واحدهای تولیدی، مراکز عرضه کالا نیز توسط کارشناسان استاندارد نظارت می شوند.

مدیر کل استاندارد البرز افزود: این اداره کل با عرضه کنندگان کالاهای غیراستاندارد که سبب ضرر به جان و مال مردم می شوند برخورد قانونی خواهد کرد.

وی ادامه داد: البرزی ها در صورت مشاهده عرضه کالای مشمول استاندارد اجباری که فاقد کیفیت است می توانند از طریق سامانه 1517 اطلاع رسانی کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار