کد خبر: ۱۳۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 16 November 2015

معاون طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در دو سال آینده اخذ مجوز ایجاد چهار سلامتکده طب سنتی در استان البرز در دستور کار معاونت طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی البرز قرار گرفته است.

دکترمحمد پناهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز،گفت: تیم تخصصی خوبی برای مباحث مربوط به طب سنتی در کشور وجود دارد وامید است کارهای مفیدی در این زمینه انجام دهیم.

رئیس انجمن گیاهان دارویی استان البرز افزود: عدم برقراری رابطه منطقی میان میراث‌فرهنگی و طب سنتی از جمله دغدغه‌های بخش طب سنتی است ؛چراکه طب سنتی از معدود میراث‌های واقعی ماندگار در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طب سنتی هفت هزار سال قدمت دارد، گفت: کل میزان گردش مالی گردشگری سلامت در دنیا سالیانه 100 میلیارد دلار است، در حالی که گردش مالی گیاهان دارویی در سال 2012، حدود 100 هزار میلیارد دلار بوده است.

پناهی با اشاره به اینکه ایران دارای تنوع گیاهان داروی منحصر به فردی است، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، میزان گیاهان دارویی در ایران با کل قاره آفریقا برابری می‌کند و این ظرفیت غنی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: گیاهان دارویی و طب سنتی از جمله صنایع های تک محسوب می‌شود و در این راستا متخصصین طب سنتی و نیز گیاهان دارویی که مانند دو بال درمانی هستند، باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

رئیس سلامت‌کده ابن سینا کرج خاطرنشان کرد: برای گسترش فرهنگ غنی طب سنتی ایران، تنوع گیاهی کشور شناسایی شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد باغ موزه گیاهان دارویی یکی از راهکارها در این مورد محسوب می‌شود، اظهارکرد: باید میان میراث فرهنگی و طب سنتی رابطه‌‌ای برای انجام اقدامی ماندگار صورت گیرد.

رئیس انجمن گیاهان دارویی استان البرز با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای میان سلامت‌کده ابن‌سینا و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده، افزود: بر این اساس 35 هزار دانشجودر حوزه طب سنتی آموزش می‌بینند.

وی با اشاره به موفقیت و استقبال مردم از راه‌اندازی سلامت‌کده ابن‌سینا در کرج، بیان کرد: در همین راستا برای گسترش این امر با پیوند میان میراث فرهنگی و طب سنتی، باغ‌موزه و یا موزه گیاهان دارویی در سعدآباد راه‌اندازی شده و 15 متخصص برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

معاون طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی البرز یادآورشد: ارتقای سبک زندگی برای توریست‌ها و مردم با رویکرد انسان سالم و تغذیه سالم در این باغ‌موزه مورد توجه قرار گرفته و پکیج مناسبی برای سبک زندگی سالم به مردم ارائه می‌شود.

پناهی در پایان گفت: طی دو سال آینده اخذ مجوز ایجاد چهار سلامت‌کده طب سنتی در استان البرز نیز در دستور کار این معاونت قرار گرفته است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار