کد خبر: ۱۳۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 16 November 2015

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز از ساماندهی واحدهای عرضه مرغ بومی زنده خبر داد و گفت: در این راستا واحدهای متخلف پلمب شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علیرضا جمالی ظهر امروز در نخستین کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی در سال زراعی جاری (95-94) که در جهادکشاورزی استان البرز تشکیل شده بود، اظهار داشت: شناسایی واحدهای متخلف در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده با اجرایی شدن طرح ساماندهی و پایش این واحدها تاکنون 850 قطعه مرغ بومی زنده از واحدهای عرضه شهری جمع‌آوری شده‌اند، تأکید کرد: متأسفانه با توجه به تمام تذاکرات ارائه شده به این واحدها برخی باز هم به نگهداری و عرضه مرغ بومی کرده که متخلف محسوب شده و واحد آنان پلمب شد.

جمالی ادامه داد: در این راستا 3 واحد متخلف در این زمینه پلمب شده‌اند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز در ادامه سخنان خود به فعال بودن برخی از واحدها و عرضه پرندگان زینتی در این استان اشاره کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این واحدها نیز به قسمتی از خارج از شهر انتقال پیدا کنند.

جمالی در بخشی دیگر از سخنان خود بر پیگیری مستمر این اداره کل در خصوص آنفولانزای پرندگان اشاره کرد و گفت: با نظارتهای مستمر از واحدهای مرغداری تاکنون هیچ گزارشی درباره آنفلوآنزای پرندگان در این استان اعلام نشده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون با اجرای طرح پایش از واحدهای صنعتی به صورت رندومی از 51 واحد نمونه گیری شده است،‌ گفت: تمامی نمونه گیری‌های انجام شده منفی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار