عملیات احداث مرکز علمی و کاربردی شهرک صنعتی سیمین دشت بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 16 November 2015
به گزارش تابناک - البرز: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده،‌ مرکز فوق در زمینی به وسعت حدود 4 هزار مترمربع و در 5 طبقه ساخته خواهد شد.
با احداث این مرکز، تعداد مراکز علمی و کاربردی استان البرز به بیش از 36 مرکز افزایش خواهد یافت.
در بخشی از این مراسم محمد اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های مراکز علمی و کاربردی با دیگر دانشگاه‌های کشور این است که به طور عملی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دانشجویان ارائه می‌شود.
وی افزود: به عنوان نمونه ما در تمام رشته‌ها بیش از 480 ساعت کارورزی برای دانشجویان در نظر گرفته‌ای که نقش بسیار مهمی در آموزش و فراگیری تخصص آنها خواهد داشت.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی افزود: یکی از مهمترین نقاط قوت دانشگاه فوق این است که افرادی متخصص و دارای و مهارت ویژه تربیت می‌کند که نقش مهمی در اشتغال جوانان دارد.
اخباری بیان داشت: به عنوان نمونه از ابتدای راه‌اندازی این دانشگاه تاکنون بیش از یک میلیون نفر موفق به طی دوره‌های آموزشی شدند که از این تعداد بیش از 78 درصد هم اکنون جذب بازار کار شده‌اند.
وی گفت: بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت که دانشگاه فوق نقش تاثیرگذاری در اشتغال جوانان داشته و امیدواریم این روند با موفقیت بیشتری ادامه داشته باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی افزود: یکی از اولویت‌های مراکز علمی و کاربردی، تربیت نیروی متخصص برای مراکز صنعتی و کارخانه‌ها است که هم می‌تواند در تربیت نیروی انسانی موفق بوده و هم نیاز بازار کار را تامین کند.
اخباری ادامه داد: در حال حاضر بیش از 570 هزار دانشجو در مراکز علمی و کاربردی مشغول تحصیل هستند و بیش از 42 هزار استاد به آنها آموزش می‌دهند.
وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکل صنایع و همچنین دانشگاه‌های ایران این است که ارتباط مناسبی با هم ندارند، اما دانشگاه علمی و کاربردی از دل صنایع بیرون آمده و می‌توان این مشکل را برطرف کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار