مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خبر داد:
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی از اتصال ۹۰ درصد روستاهای خراسان رضوی به شبکه گازرسانی سراسری خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 16 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، اسماعیل نورمحمدی بیان کرد: ساکنان ۷۰۰ روستای این استان تا پایان امسال از مزایای شبکه گازرسانی بهره مند می شوند که با گازرسانی این تعداد درصد روستاهای متصل به شبکه سراسری گاز به ۹۰ درصد خواهد رسید.

وی گفت: با برنامه ریزی انجام شده ۱۰ درصد روستاهای باقیمانده نیز ظرف دو سال آتی گازرسانی می شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی پیرامون اقدامات دولت برای توسعه روستاها افزود: اجرای طرح مدل توسعه پایدار روستاها از مهمترین اقداماتی است که دولت در این حوزه انجام داده است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ارائه خدمات به روستائیان و جلوگیری از افزایش میزان مهاجرت آنان است لذا در ۲۸ شهرستان و ۲۹ روستای استان به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

نورمحمدی گفت: در این طرح به همه ابعاد توسعه پایدار در روستا شامل عمران، بهداشت، خدمات، توسعه برنامه های فرهنگی و آموزشی توجه شده است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح طرح مدل توسعه پایدار روستاها سبب شد تدوین سند توسعه روستایی برای ۷۰ بخش استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اجرای طرح های اقتصادی مشارکتی در روستاهای دارای ۲۵ تا ۲۰۰ سرپرست خانوار یکی از مهمترین برنامه های دولت برای ایجاد اشتفال پایدار در روستا است.

وی گفت: بر اساس این طرح روستائیان در قالب شرکتهای تعاونی یا سهامی سرمایه گذاری می کنند و دولت نیز بر اساس آورده آنها چهار برابر سرمایه گذاری می کند.

نورمحمدی همچنین افزایش بودجه دهیاریها و تکمیل راههای روستایی در سطح استان، تامین ۲۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه، آتش نشانی و حمل زباله مورد نیاز دهیاری ها را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه خدمت رسانی به روستائیان خراسان رضوی برشمرد.

گفتنی است از مجموع سه هزار و ۳۳۵ روستای استان خراسان رضوی دو هزار و ۳۴۹ روستا دارای دهیاری و دو هزار ۵۲۰ روستا دارای شورای اسلامی هستند.

حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت شش میلیون نفری خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار