بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۲۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰ 16 November 2015
مسمومیت کارگران در شهرک صنعتی محمود آباد قم

بامداد روز چهارشنبه 20 آبان ماه کارگران یک کارخانه در شهرک صنعتی محمودآباد بر اثر استنشاق گاز کلر دچار مسمومیت می‌شوند، این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که از زمان آغاز به کار این کارخانه زمان زیادی نمی‌گذرد.
به نقل از قم فردا، محصولات این کارخانه اسید سولفوریک، گاز کلر مایع و گاز کلر می‌باشد که با وجود کاربری فراوان تولید آن با خطرات بسیاری همراه است و نیازمند رعایت ایمنی بالا است. مسمومیت 5 نفر در حالی رخ می‌دهد که شب قبل از آن هم در حین کار یکی از کارگران دچار مسمومیت می‌شود که با وقوع این حادثه هم متأسفانه کار تعطیل نمی‌شود.
یکی از کارکنان این کارخانه بابیان این‌که در شب حادثه اصول ایمنی را به خوبی رعایت نشده بود، گفت: متأسفانه ماسک‌هایی که کارگران شب حادثه استفاده کرده بودند، ماسک مطمئن و خوبی نبوده است. در روز اول شروع به کار تولید چند نفر از نیروهای هلال‌احمر و بهداشت در محل حضور داشتند اما در شب حادثه هیچ‌یک از این افراد حضور نداشتند.
مهدی فراهانی معاون اورژانس استان قم نیز گفت: این حادثه در شهرک صنعتی محمودآباد اتفاق افتاده که دلیل آن هم عدم رعایت نکات ایمنی در این کارخانه می‌باشد. نشتی گاز در محیط کارخانه موجب شده بود که 6 نفر دچار مشکلات تنفسی بشوند که با حضور نیروهای اورژانس یک نفر سرپایی مداوا و 5 مصدوم دیگر به مراکز درمانی انتقال یافتند.


مهر تایید مراجع تقلید بر برجام

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تعبیرهای مراجع عظام تقلید در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تعبیرهای به کارگرفته شده از سوی بزرگان حوزه، در واقع مهر تایید نهایی شرعی، فقهی و حوزوی بر برجام است.
به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان خاطرنشان کرد: البته برجام مسیر قانونی و شرعی خود را طی کرده بود و رهبر معظم انقلاب و شورای نگهبان و مجلس شورای نیز تایید کردند ولی مهر تایید مرجعیت، درکنار رهبریت نظام قرار گرفت و این وحدت رهبریت و مرجعیت نظام را نشان می دهد.
وی ادامه داد: مساله مهم دیگر ظرفیت وزیر امور خارجه است که هم رهبر انقلاب ایشان را 'متدین' معرفی کردند و هم مراجع تقلید با تعبیرهای بلند بر شخصیت متدین وی صحه گذاشتند.
غرویان همچنین افزود: این دیدار مهم باید نقطه پایانی بر مناقشه ها و چالش هایی باشد که بر سر برجام داخل گروه ها مطرح شده و امید است که بحث های درون کشور در مورد برجام پایان یافته تلقی شود و کشور برای برگزاری انتخابات پایان سال آرامش پیدا کند.
وی یادآورشد: درحقیقت مراجع عظام تقلید می خواستند اعلام کنند مساله برجام را پایان یافته تلقی کنید و گروه ها آرامش لازم را برای برگزاری انتخابات سالم در فضای همدلی و هم زبانی و وحدت ملی را فراهم کنند.


لاریجانی اصولگرا، از قم کاندید می شود

حیدر پور در پاسخ به این سوال که جایگاه علی لاریجانی نماینده قم در کجای فضای انتخاباتی مجلس قرار دارد اظهار داشت: او همچون گذشته در کسوت اصولگرایی از حوزه انتخابیه قم وارد انتخابات می شود و معتقدم اصولگرایان اکثریت مجلس را در دوره آینده به دست خواهند آورد.
به نقل از نشان آنلاین، عضو سابق جمیعت ایثارگران در پاسخ به این سوال که چقدر نحوه بررسی صلاحیت نامزدها در کسب اکثریت کرسی‌های مجلس به دست اصولگرایان تأثیرگذار خواهد بود؟ یادآور شد: تأثیری ندارد، فضای عمومی کشور را که در نظر بگیریم و تجارب ادوار گذشته انتخابات مجلس هم حکایت از این می کند که حدود 2 سوم حال و هوا اصولگرایی و یک سوم اصلاح طلبی است ترکیبی هم که جامعه دارد همین را نشان می دهد بنابراین ترکیب آینده مجلس هم تقریبا همین می شود.
وی درباره آمار 72 دلواپس مجلس نهم در دوره آینده ادامه داد: کاهش یا افزایش یافتن آنها این غیرقابل پیش بینی است مردم انتخاب می کنند بنابراین نمی توان تا هفته آخر و اوج گرفتن فضای انتخاباتی قضاوتی داشت اما آنچه مسلم است دلواپسان بخشی از بدنه جریان اصولگرایی هستند کسانی هم که به نیروهای این سلیقه سیاسی در ادوار گذشته رأی دادند دوباره پای صندوق های رأی حاضر می شوند و دوباره رأی خود را تکرار می کنند.


خمینی جوان، در آستانه تصمیم بزرگ

سید حسن خمینی که بسیاری را به یاد پدربزرگ خود یعنی خمینی کبیر می‌اندازد این روزها شاهد سرازیر شدن درخواست‌ها برای نامزدی مجلس خبرگان رهبری است. 
به نقل از نامه نیوز، به نظر می‌رسد هم اصول گرایان و هم اصلاح طلبان سخت به دنبال راضی کردن یادگار امام برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند. سید حسن خمینی اما تا کنون واکنش جدی به این درخواست‌ها نشان نداده است و تصمیم گیری در این مورد را به آینده موکل کرده است. آینده‌ای که به نظر می‌رسد در آستانه ثبت نام انتخابات فرا برسد. 
نزدیکان سید حسن خمینی اما از این می‌گویند که مدرس جوان حوزه علیمه قم، تصمیم به حضور در انتخابات مجلس خبرگان دارد ولی در این زمینه و اعلام نظر نهایی احتیاج به مشورت و گفت‌وگوهای بیشتری دارد. 
حضور سید حسن خمینی می‌تواند انتخابات مجلس خبرگان رهبری را جذاب و با نشاط کند. او می‌تواند رکورد رای در این انتخابات را بشکند و به عنوان نفر اول مجلس خبرگان رهبری معرفی شود.


دستگیری جاعل اسکناس‌های 100دلاری
 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای به اتهام جعل اسکناس‌های 100دلاری و درهم به مبلغ حدود 130میلیون ریال در این استان خبر داد.
به نقل از پایگاه خبری پلیس، احمدکرمی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع اسکناس‌های جعلی توسط فردی تبعه خارجی بلافاصله پس از بررسی موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار مأموران آگاهی استان قرار گرفت. پس از مدتی متهم مذکور هنگام تبدیل دلارهای جعلی به ریال در یک صرافی شناسایی و دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی استان افزود: در بازرسی از وی 22 قطعه اسکناس100دلاری و همچنین مبلغ قابل توجهی درهم عراق کشف و ضبط شد که در تحقیقات مأموران به جعل اسکناس‌های 100 دلاری و درهم به مبلغ حدود 130میلیون ریال اعتراف کرد. متهم برای خرج پول‌های تقلبی با مراجعه به فروشگاه‌ها و مسافرخانه‌ها به ویژه اماکن اقامتی بیان می‌کرد که رئیس کاروان زیارتی یکی از کشورهای همسایه است و یک اتوبوس زائر همراه وی هستند و برای اینکه مسافران از مغازه و یا آن محل اقامتی استفاده کنند باید با راننده اتوبوس تسویه حساب کرده و لازم است اسکناس‌های دلار و درهم را به ریال تبدیل کند.


انتقاد مدیرکل فرهنگ‌و ارشاد قم از برخی رسانه‌ها

حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر چند روز قبل علی جنتی به شهر قم و دیدار با مراجع تقلید و علمای شیعه در این شهر، اظهار داشت: این سفر در راستای ارتباط بیشتر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم و آگاهی از نقطه نظرات ایشان صورت گرفت. 
به نقل از ایلنا، وی افزود: با وجود کیفیت بالای این دیدار‌ها و پوشش‌خبری برخی رسانه‌ها از دیدارهای صمیمانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع تقلید اما متأسفانه با سانسور خبری توسط برخی از روزنامه‌های کشور روبرو بودیم. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: این رفتار برخی روزنامه‌ها در سانسور اخبار دیدارهای صمیمانه وزیر ارشاد با مراجع‌تقلید در قم، نشان از یک تضاد و پاردوکس می‌کند؛ چراکه این رسانه‌ها از طرفی خواهان ارتباط دولت‌مردان با مراجع‌تقلید و علما هستند و از سویی اخبار مهمی مانند دیدار وزیر ارشاد با مراجع‌تقلید را به گونه‌ای معنادار پوشش خبری نمی‌دهند و سانسور می‌کنند.
وی با انتقاد از عملکرد صداوسیما در انعکاس اخبار دیدارهای صمیمانه وزیر ارشاد با مراجع‌تقلید نیز گفت: انعکاس اخبار دیدارهای وزیر ارشاد با مراجع‌تقلید در صدا‌وسیما نیز می‌توانست گسترده‌تر باشد که ان‌شاالله انتظار داریم در سفرهای آتی دولت‌مردان به قم، توجه بیشتری به این‌گونه اخبار شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، محرمانه‌بودن دیدارهای وزیر ارشاد با مراجع‌تقلید را که توسط یکی از خبرنگاران مخالف دولت روحانی مطرح شد رد کرد و گفت: به دلیل فضای دفتر برخی از مراجع‌تقلید، فقط محدودیت تعداد خبرنگار وجود داشت اما دیدار‌ها محرمانه نبود.


احتمال زنده بودن رکن‌آبادی بسیار اندک است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اخباری مبنی بر اینکه رکن‌آبادی در اختیار رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: با توجه به اطلاعاتی که از صحنه فاجعه منا بدست آمده و مصاحبه با شاهدان، احتمال زنده بودن رکن‌آبادی بسیار اندک است. 
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عوض حیدرپور تاکید کرد: نمی‌توان به صورت جدی خبر حضور رکن‌آبادی در دست رژیم صهیونیستی را مورد تصدیق قرار داد و بررسی این فاجعه در منا نشان می‌دهد تمام مفقودین جزو جانباختگان هستند. 
نماینده شهرضا و سمیرم سفلا با بیان اینکه بیش از 400 نفر از جانباختگان فاجعه منا ایرانی بودند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران توانست بیشتر جانباختگان را به کشور بازگرداند اما تعدادی از جانباختگان کشورمان در عربستان به خاک سپرده شدند و عده‌ای همچنان مفقود هستند.
گفتنی است، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آقاتهرانی در سخنرانی دعای ندبه مدرسه علمیه معصومیه قم گفته بود: امروز خبردار شدیم که رکن‌آبادی زنده و در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. این اظهارنظر آقاتهرانی در حالی است که پیش از این نیز گمانه‌هایی درباره احتمال ربایش رکن‌آبادی بسیار محتمل بود. 


دولت دهم در حق کشور جفا کرد

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه در دو سال پایانی دولت دهم جفای زیادی در حق اقتصاد کشور شده است، گفت: تنها 15 تا 20 درصد مشکلات اقتصادی فعلی را می توان به تحریم ها نسبت داد و 80 درصد آن هیچ ارتباطی به تحریم ها ندارد. 
به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در مراسم سوگواری هیات فرهنگی مذهبی فدائیان ولایت در حسینیه مجتمع آموزش عالی امام (ره) قم افزود: در حالی که مساله نقدینگی می تواند ظرفیت خوبی برای حل بسیاری از مشکلات کشور باشد، این مساله به بلای اقتصاد کشور تبدیل شده است.


دستگيري عامل انتشار تصاوير و اطلاعات خصوصي

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان قم از دستگيري عامل انتشار تصاوير شخصي و اطلاعات خصوصي يکي از شهروندان در اين استان خبر داد.
به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ علي موالي ‌اظهارداشت: در پي شکايت فردي مبني بر اينکه شخص ناشناسي به اطلاعات محرمانه و تصاوير شخصي و بيوگرافي وي در سايت فيسبوک به صورت غير مجاز دسترسي پيدا کرده و در شبکه هاي اجتماعي اينستوگرام منتشر کرده است، موضوع در دستور کار مأموران پليس فتا استان قرار گرفت. 
به گفته وي در ادامه پرونده در اين خصوص تشکيل و متهم طي يکسري اقدامات فني و تخصصي توسط کارشناسان اين پليس شناسايي و با اخذ دستور از مقام قضايي استان دستگير شد. 
رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان قم گفت: نامبرده در تحقيقات مأموران ابتدا منکر بزه انتسابي شد اما با ديدن ادله انکار ناپذير به بزه انتسابي خود اعتراف و نهايتاً به انضمام پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي استان شد.


بی اعتنایی وزارت ارشاد به دغدغه های فرهنگی 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکرات چند باره به وزیر ارشاد، گفت: چند بار باید ایشان را بخواهیم و تذکراتی به ایشان بدهیم و چقدر باید با آن‌ها سروکله بزنیم که عملاً تاکنون فایده‌ای نداشته است چراکه از وی پشتیبانی و حمایت می‌شود.
به نقل از قم فردا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی با اشاره به نفوذ آمریکا در ایران اظهار داشت: در هفته های گذشته خبر ورود برخی از فست فودهای غربی به داخل کشور را داشتیم که به خاطر همین موضوع در مجلس متنی تهیه کردیم و نسبت به باز شدن دریچه‌های نفوذ تذکر دادیم که دشمن با تمام توان وامکانات قصد ورود به کشور را دارد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بحث‌های پساتحریمی در کشور بیان داشت: متأسفانه برخی مسئولین به آمدن شرکت‌های خارجی در کشور دل‌بسته‌اند و راه‌حل مشکلات را ورود آن‌ها می‌دانند که این طرز فکر کاملاً غیرعقلانی و نادرست است.
وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس همیشه گروهی از وزارت ارشاد را دعوت می‌کند تا در مورد مسائل پیش‌آمده صحبت و توضیحاتی بخواهد و بعدازآن امضا و اطلاعیه‌هایی داده می‌شود و کمیسیون هم نسبت به مسائل فرهنگی کشور نگران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار