تصویب عدم افزایش حق عضویت کتابخانه های عمومی مازندران ؛
13 نفر از معترضین به آزمون استخدامی سال 91 نهاد کتابخانه های عمومی، پس از رسیدگی به شکایات، استخدام شدند و در سال 94 در کتابخانه های عمومی استان آغاز بکار می نمایند.
کد خبر: ۱۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶ 11 March 2015
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان از ۵۰ پروژه احداث کتابخانه های عمومی شهری و روستایی در مازندران خبر داد.
به گزارش تابناک مازندران عبدالحسین باقری امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و سند نهضت مطالعه مفید مازندران در استانداری، اظهار داشت: 13 نفر از  معترضین به آزمون استخدامی سال 91 نهاد کتابخانه های عمومی، پس از رسیدگی به شکایات، استخدام شدند و در سال 94 در کتابخانه های عمومی استان آغاز بکار می نمایند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا در هفته دولت سال 94، شش باب کتابخانه روستایی با زیربنایی 1365 متر مربع در شهرهای استان افتتاح شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه 50 پروژه در 18 شهرستان در حوزه کتابخانه‌ساری در دست ساخت است، تصریح کرد: تکمیل این پروژه‌ها به 170 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

باقری با بیان اینکه از برگزاری جشنواره خیران کتابخانه‌ساز مازندران، اردیبهشت 94 در استان خبر داد و افزود: تلاش داریم تا نیمه نخست سال آینده، همه کارکنان ادارات را عضو کتابخانه‌های عمومی استان کنیم.

وی با اعلام اینکه بسیاری از کتابخانه‌های استان به دلیل فرسوده بودن نیاز به بازسازی دارد، گفت: کتب حوزه شیعه شناسی در سال 94 افزایش می‌یابد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه سفر ریاست جمهوری می‌تواند فرصت مناسبی برای تعالی کتابخانه‌ای استان باشد، افزود :از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و 920 هزار نفر به کتابخانه‌های استان مراجعه کردند.

باقری گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی کتابخانه‌سازی در استان معادل 55 درصد است.

وی با بیان اینکه کمک‌های ملی برای تکمیل پروژه‌های کتابخانه سازی نیاز است، گفت: امیدواریم در سفر آینده رئیس جمهور به مازندران بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام استان را تکمیل کنیم.

حسین اسلامی، رئیس هیئت مدیره انجمن خیران کتابخانه‌ساز مازندران نیز با تقدیر از اهتمام مردم و خیران برای توسعه فضاهای کتابخانه ای در استان، افزود: مردم مازندران اهل فرهنگ و مطالعه بوده و علاقمند به ارتقا فعالیت‌های فرهنگی هستند.

وی با اشاره به عوارض شهروندان به شهرداری ها، گفت: شهرداری‌ها باید در قبال این عوارض برای توسعه فضای کتابخانه ای تلاش کنند.

اسلامی افزود: سهم نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها بسیار پایین بوده و باید این سرانه افزایش یابد.

گفتنی است با مصوبه ای که در پایان جلسه گذرانده شد، حق عضویت کتابخانه های عمومی در سال 94 افزایش نخواهد یافت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار