توسط شهرداری مشهد صورت می گیرد:
رئیس ستاد اربعین شهرداری شهد گفت: 150 دستگاه اتوبوس و همچنین 900 نیرو برای برگزاری اربعین حسینی از سوی شهرداری مشهد در نظر گرفته‌ شده است.
کد خبر: ۱۲۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 15 November 2015
سید وحید موسویان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: موضوع اربعین در گفتمان اهل‌ بیت(ع) و اسلام جایگاهی رفیع دارد و در واقع یک هدفگذاری در اسلام انجام شده است.

وی افزود: اوج تجلی اسلام در اربعین امام حسین(ع) است که بعد از حدود هزار و 400 سال هنوز با جاذبه امام حسین(ع)، اربعین پرشورتر از هر سال برگزار می‌شود و در واقع اربعین بزرگ‌ترین تجمع ایدئولوژیک جهان است و بیش از 20 میلیون نفر از سراسر دنیا بدون سازمان‌دهی بوروکراتیک جمع می‌شوند.

موسویان بیان کرد: متأسفانه جهان تشیع نتوانسته از ظرفیت رسانه‌ای اربعین حسینی استفاده کند، البته در سال‌های اخیر با رشد ویژه زائران ایرانی مواجه بودیم به صورتی که بر اساس آمار رسمی در سال 1391 حدود 24 هزار نفر از ایران در اربعین حسینی حضور داشتند و این تعداد در سال گذشته به یک‌میلیون و 600 هزار نفر رسید و قطعاً امسال به بیش از 2 میلیون نفر می‌رسد.

مشاور شهردار مشهد تصریح کرد: شهرداری مشهد با همکاری ستاد ملی اربعین، مسنجم‌تر از سال‌های گذشته در اربعین امام حسین(ع) ورود پیدا کرده و بر این اساس 8 کمیته‌ همچون حمل‌ونقل، خدماتی، فرهنگی، پشتیبانی و اطلاع‌رسانی در ستاد اربعین شهرداری مشهد تشکیل‌ شده است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد عنوان کرد: برای خدمت‌رسانی به این اتفاق بزرگ و جهانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و کمیته خدماتی شهرداری در ضلع خدمات شهری با تمرکز در شهر نجف به خدمت می‌پردازد و 450 نفر پاکبان به همراه 14 ادوات مکانیزه به نجف اشرف اعزام می‌شود.

موسویان با بیان اینکه کاروان اعزامی شهرداری مشهد به کربلا کاملاً داوطلبانه بوده و حق مأموریت دریافت نمی‌کنند، ادامه داد: 150 دستگاه اتوبوس به همراه 350 نفر از شهرداری مشهد برای حمل‌ونقل زائران اربعین حسینی در نظر گرفته‌ شده و در هر اتوبوس یک مبلغ نیز حضور دارد.

وی با بیان اینکه از ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهد نیز 100 نفر به عراق اعزام می‌شوند نیز اظهار کرد: مجموعاً 900 نفر از شهرداری مشهد به کربلا اعزام می‌شوند و به‌ طور کلی 7 درصد از کارکنان خدمات شهری و حمل‌ونقل و همچنین 7 درصد حمل‌ونقل عمومی شهر مشهد به اربعین حسینی اعزام می‌کنیم و هیچ خللی در شهر مشهد به‌ویژه در مراسم شهادت امام رضا (ع) ایجاد نمی‌شود.

مشاور شهردار مشهد عنوان کرد: مکانی برای هزار و 200 نفر در شلمچه در نظر گرفتیم، همچنین 6 هزار مترمربع نیز در نجف برای پذیرایی در نظر گرفته‌ شده است.

وی ادامه داد: در مسیر نجف تا کربلا نیز فضایی با وسعت 3 هزار متر در نظر گرفته‌ شده و در شهر کربلا و کاظمین نیز به ترتیب فضایی با 4 هزار متر و 6 هزار مترمربع در نظر گرفته‌ شده که نام این مکان‌ها امام رضا(ع) و شعار اصلی آن مشهد شهر شهادت است.

موسویان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 300 هزار نفر از اروپا و آمریکا در اربعین حسین شرکت داشتند، بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از مشهد 100 هزار نفر و به‌طورکلی از خراسان رضوی 150 هزار نفر در اربعین حسینی حضور داشته باشند و اولویت خدمت‌رسانی ما نیز در این چادرها با زائران مشهدی است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد عنوان کرد: با همکاری سازمان فاوا تجهیزات ابر وایفا را در چادرها مستقر کردیم که محتواهای معنوی، فرهنگی اطلاع‌رسانی و مقاله و محتوای دیجیتال به موبایل‌ها بدون اتصال به اینترنت ارسال می‌شود.

موسویان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در ارتباط با اعتبار ستاد اربعین شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: اعتبارت اربعین شهرداری مشهد از محل مشارکت‌های مردمی، محل صرفه‌جویی در سازمان‌ها و همچنین جابه‌جایی سرفصل‌های داخل بودجه است و بر این اساس هیچ سرانه جدیدی به شهرداری اضافه نشده البته بر اساس مصوبه شورای شهر مشهد 4 میلیارد تومان برای این مهم در نظر گرفته‌ شده که هزینه‌هایی که تا به امروز انجام‌ شده فاصله زیادی با این مبلغ دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار