مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد ایلام از راه اندازی این کانون ها در 56 درصد مساجد این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 15 November 2015
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد ایلام از راه اندازی این کانون ها در 56 درصد مساجد این استان خبر داد.
حجت الاسلام علی چراغی پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون از مجموع 480 مسجد استان، کانون فرهنگی در 270 مسجد راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: از مجموع این کانون های فرهنگی و هنری 70 درصد در مساجد مناطق روستایی و مابقی در شهرستان های مختلف استان راه اندازی شده اند.
چراغی پور فعالیت کانون های فرهنگی، هنری مساجد را در حوزه های دینی، مذهبی، قرآنی و ورزشی اعلام کرد و گفت: بیش از 45 هزار نفر از مردم بویژه جوانان و نوجوانان استان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد عضویت دارند.
مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایلام با بیان اینکه امسال 12 کانون فرهنگی و هنری جدید در استان راه اندازی شده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد کانون های فرهنگی، هنری مساجد ایلام به 280 کانون افزایش یابد.
چراغی پور همچنین از تجهیز 100 کانون فرهنگی و هنری مساجد به کتابخانه خبر داد و یادآور شد: این کتابخانه ها در مجموع با 300 هزار جلد کتاب در این اماکن مقدس فعالیت دارند.
وی اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، احکام، ورزشی، برگزاری آیین های ملی و مذهبی در مناسبت های مختلف، یادواره های شهدا و نمایشگاه را از دیگر فعالیت کانون های مساجد برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار