بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور با راه‌اندازی کلینیک‌های سیار چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی در روداب شهرستان سبزوار آغاز به‌کار کرد.
کد خبر: ۱۲۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 15 November 2015
مدیرعامل بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور ظهر امروز در مراسم شروع به‌کار این بنیاد با بیان اینکه بنیاد خیریه نورآوران سلامت در مناطق محروم کشور خدمات بسیار مطلوبی را ارائه داده است، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از مردم مناطق محروم از خدمات چشم‌پزشکی و دندانپزشکی این بنیاد استفاده کرده‌اند و تلاش‌های بسیار زیادی برای ارائه خدمات مناسب درمانی به مناطق محروم کشور صورت گرفته است.

محسن انتظاری با اشاره به اینکه فعالیت این بنیاد خیریه در دیماه سال 89 شروع شده است، گفت: روداب سبزوار هفتمین مرکز در شرق کشور است که بر اساس شاخص‌ها به عنوان یکی از نقاط محروم کشور شناسایی شد.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح نشان از دغدغه جامعه پزشکی برای خدمت به مناطق محروم دارد تا ساکنان محروم‌ترین مناطق نیز از بهترین امکانات و دستاوردهای پزشکی برخوردار شوند.

مدیرعامل بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور با بیان اینکه خدمات پزشکی این بنیاد با هدف افزایش سطح سلامت در مناطق محروم و با کمک خیران ارائه می‌شود، گفت: بهترین پزشک‌ها از سراسر کشور در این طرح خیریه ثبت‌نام و به صورت دوره‌ای برای ارائه خدمات با بنیاد خیریه نورآوران سلامت همکاری می‌کنند.

انتظاری با بیان اینکه تمامی خدمات درمانی این بنیاد به صورت رایگان ارائه و هزینه‌های درمان از سوی خیرین تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: در غربالگری انجام شده در منطقه روداب سبزوار، 9 هزار نفر توسط مراکز و خانه‌های بهداشت شناسایی شدند که از امروز به مدت 75 روز به این بیماران در حوزه چشم‌پزشکی و دندانپزشکی خدمت‌رسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: روزانه بالغ بر 80 بیمار در حوزه بیماری‌های چشمی و 50 بیمار در حوزه آسیب‌های دندانی معاینه می‌شوند، در بخش چشم‌پزشکی، بیمارانی که آب مروارید دارند در کانتینرهای اتاق عمل جراحی می شوند و سایر بیمارانی که نیاز به خدمات بیهوشی دارند به بیمارستان واسعی سبزوار منتقل می‌شوند.

مدیر عامل بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور از اختصاص مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای خریداری دستگاه ماموگرافی توسط یک خیر خبر داد و گفت: بانوان زیادی در مناطق محروم دارای مشکل هستند که به دلیل هزینه‌های بالا این بیماری‌ها نمی‌توانند به پزشک مراجعه کنند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار