معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان اردبیل با اشاره به اهمیت ورزش مدارس گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مدارس این استان به کانون شناسایی استعدادهای ورزش قهرمانی تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 14 November 2015

علیرضا گلشن در گفتگو باخبرنگار مهربابیان اینکه سه کانون درون مدرسه‌ای، برون مدرسه‌ای و کانون‌های تخصصی ویژه برای تربیت دانش‌آموزان ورزشکار در مدارس استان تدارک دیده‌ شده است، تصریح کرد: در وهله اول دانش‌آموز رشته‌های ورزشی مورد علاقه خود را در مدرسه دنبال کرده و از سوی مربیان هدایت می‌شود.

وی افزود: تعدادی از دانش‌آموزان نیز در کانون‌های برون مدرسه‌ای که باشگاه‌های ورزشی همکار با آموزش‌وپرورش است رشته‌های مورد علاقه خود در دنبال می‌کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان تأکید کرد: در صورت موفقیت و با تشخیص مربی دانش‌آموز مستعد به کانون‌های تخصصی ویژه هدایت می‌شود تا به‌صورت حرفه‌ای و مداوم در رشته ورزشی خاصی فعالیت داشته باشد.

گلشن بابیان اینکه دانش‌آموزان از طریق کانون‌های تخصصی به هیئت‌های ورزشی معرفی‌شده و در ساعات غیر آموزشی و در اوقات فراغت ورزش می‌کنند، تصریح کرد: درصورتی‌که دانش‌آموز با هدایت مربیان موفق به کسب رتبه در رقابت‌های ورزشی شود ازآن‌ پس هدایت وی بر عهده اداره ورزش و جوانان و هیئت‌ها خواهد بود.

وی بابیان اینکه در مقاطع مختلف آموزش‌وپرورش در حد امکان از این گروه از دانش‌آموزان تجلیل به عمل می‌آورد، اضافه کرد: به‌عنوان‌ مثال دانش‌آموز اردبیلی «زینب ساسانیان» جزو پنج دانش‌آموز ممتاز در رشته دوچرخه‌سواری بوده و به اردوی تیم ملی دعوت‌شده تا در مسابقات آسیایی ژاپن حضور یابد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان با اشاره به حمایت از این گروه دانش‌آموزان و در زمان مسابقات و رقابت‌های ملی و بین المللی بیان داشت: دانش‌آموزانی که بتوانند با موفقیت‌های ورزشی به تیم ملی دعوت شوند برای شرکت در مسابقات و رقابت‌ها مرخصی تحصیلی دریافت می‌کنند.

گلشن متذکر شد: علاوه بر این شرایطی فراهم می‌شود تا دانش‌آموز بعد از مسابقات امتحانات خود را سپری کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار