دو خبرنامه تابناک گیلان (30+) ؛
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که سی امین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۲۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 14 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که سی امین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.


آخرین خواهش لاهوتی از نامزدهای انتخاباتی

تابناک گیلان: مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس و عضو کمیسیون عمران در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در مورد حضور مردم و ضرورت اتحاد به خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: همه باید تلاش کنیم حضور مردم را قوی‌تر کنیم هر چند که مردم به وظیفه خود اشنا هستند و حضور قوی در انتخابات دارند همچنان که در تمام صحنه‌های گوناگون دفاع خود را به خوبی نشان داده‌اند.

وی اظهار کرد: تصور من این است که جریانات سیاسی رقابت داشته باشند این جریانات سه تفکر مختلف هستند اما متاسفانه ما احزاب سامان یافته نداریم و راه نجات این است که احزاب را سامان دهیم.


وی ادامه داد: احزاب می‌توانند برای کشور فکر و اندیشه داشته باشند و وقتی جریان حزب حاکم شد می‌تواند از خود و دولت دفاع کند و این رقابت میان احزاب و جریانات باید وجود داشته باشد.

لاهوتی در غرفه خبرگزاری شبستان اظهار کرد: رقابت میان احزاب و جریانات سیاسی نباید موجب بی‌صداقتی از موضع صحبت یا از مواضع بی‌اخلاقی باشد. امروز مردم این افکار را نمی‌پسندند امروز مردم به دنبال آرامش هستند و افرادی را می‌پذیرند که صاحب فکر و اندیشه باشند.

وی ادامه داد: مجلس آینده باید مجلسی بانشاط و در راستای اهداف نظام باشد امروز مردم معیارشان در انتخابات متفاوت است و دیگر مردم مانند گذشته رییس جمهور را با پوستر انتخاب نمی کند.

وی ادامه داد: امروز فضاهای مجازی و اطلاع‌رسانی تغییر ایجاد کرده‌اند اما نباید در فضای انتخابات موجب تهمت و بدبینی نسبت به نظام رفتاری صورت گیردو رقابت میان احزاب و گروهها باید با پویایی و صداقت باشد.




نمره عملکرد نشریات استان در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

تابناک گیلان:
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی که از روز شنبه هفته گذشته در مصلی تهران آغاز شده بود، دیروز جمعه طی مراسمی خاتمه یافت و چراغ این نمایشگاه کاغذی تا سال آینده خاموش شد.

نمایشگاه مطبوعات امسال صرفنظر از نقاط ضعف و قوت و تعاریفی که از آن داریم، محلی برای نمایش و دیده شدن بهتر و بیشتر رسانه های مکتوب ، مدیران و دست اندرکارانش با مردم بود.

نشریاتی که هرکدام با توجه به تمکن مالی و امکانات و توانایی های فنی و مجموعه ای که در اختیار دارند، در آوردگاه رسانه ای امسال عرض اندام کرده اند، هرچند که تعداد معدودی از رسانه های مکتوب و مجازی هم، ساز مخالف زدند و از حضور در نمایشگاه امتناع ورزیدند.


Image result for ‫نشریات مطبوعات‬‎


سوای همه این مسائل و اتفاقات، آن چیزی که می توانست برای مردم و مخاطبان رسانه ای و مطبوعاتی استان گیلان جالب باشد، حضور نشریات استان به منظور رقابت با تولیدات مطبوعاتی تهران و دیگر استان ها در نمایشگاه امسال و دستاوردهای آن بود.

اما آیا مطبوعات و نشریات استان گیلان جدا از بعد کمیتی که در سطح کشور دارند و در بین چهار استان، اول قرار گرفته اند، چقدر از نظر کیفیتی قدرت رقابت در سطح کشور را دارند و با توجه به فراوانی و گوناگونی مطبوعات استان اعم از 9 روزنامه، بیش از 50 هفته نامه و دو هفته نامه، حدود 30 ماهنامه، تعدادی دو ماهنامه و فصلنامه و گاهنامه و ... ( بیش از 160 نشریه که البته تعدادی از این نشریات به دلایل مختلف منتشر نمی شوند) چه چیزی برای ارائه و عرض اندام و چه دستآورد و موفقیتی از نمایشگاه امسال داشته اند؟

متاسفانه تعدد و فراوانی نشریات استان به جای اینکه مزیتی برای رقابت و فعالیت های رسانه ای مطلوب باشد، به دکانی برای کسب درآمد و امرار معاش بدل شده و اگر هم انگیزه هایی برای بهتر شدن و مناسب کردن فضای رسانه ای باشد، با وجود موانع متعددی که در استان وجود دارد، خیلی زود رنگ می بازد و می میرد.

حال تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل و اینکه نشریات استان در نمایشگاه مطبوعات امسال کجای کار بودند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
سلام لاهوتی وقتی از صداقت صحبت می کند واقعا به نظر شما باید چه گفت؟ آیا او می داند صداقت را چه جوری می نویسند؟ که حال دم از صداقت می زند واقعا برای مردم شهرم لنگرود متاسف هستم که این فرد ...... ..... را انتخاب کرده اند ...................... حال از صداقت حرف می زند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار