عضو شورای شهر تهران در تهرانگردی این هفته میهمان اهالی محله چیذر شمیرانات شد.
کد خبر: ۱۲۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 13 November 2015
احمد مسجدجامعی صبح امروز در تهرانگردی خود با حضور در محله چیذر شمیرانات از حوزه علمیه این منطقه بازدید کرد.
 
مسئول این حوزه علمیه گفت: حوزه علمیه چیذر اولین و قدیمی‌ترین حوزه علمیه مربوط به زنان بوده که سال 46 تاسیس شد اما به دلیل مصادره‌ای بودن ساختمان این حوزه، در حال حاضر برای بانوان ساختمانی در حوزه علمیه چیذر وجود ندارد.
 
به گزارش ایسنا بنا بر اعلام مسئولان حوزه علمیه، قرار است در کنار ساختمان حوزه علمیه مردان ساختمانی نیز برای حوزه علمیه زنان ساخته شود.
 
یکی دیگر از نکات جالب در تهرانگردی محله چیذر وجود خانواده‌های با فامیلی مشترک در این محله بود که فامیلی سادات هاشمی را داشتند.
 
همچنین مسجد جامعی در ادامه کشف محله چیذر با حضور در حمام قدیمی این محله گفت: حمام چیذر یکی از قدیمی‌ترین حمام‌های تهران است.
 
مسجد جامعی همچنین از امامزاده علی اکبر و سرداب آن بازدید کرد و گفت: 200 سال قبل جنازه‌هایی که بنا به وصیت متوفیان باید به شهرهای دیگر همچون نجف، مشهد و ... منتقل می‌شدند، را در این سرداب نگهداری و پس از مدتی آن را به شهرهای دیگر منتقل می‌کردند.
 
به گزارش ایسنا وی در ادامه از موزه شهدای چیذر و شمیرانات بازدید کرد و بااشاره به یادمان خمسه سادات در جنب موزه، گفت: براساس داستانی که اهالی محل تعریف کردند گویا زمان جنگ پنج جوان سید محله چیذر در یک ماشین عازم جنگ می‌شوند که در 60 کیلومتری خرمشهر خودروی آنها توسط دشمن بعثی شناسایی و مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و همه پنج سید جوان در حالی شهید می‌شوند که تمامی آنها دومین شهید خانواده‌هایشان محسوب می‌شدند.
 
به گزارش ایسنا احمد مسجد جامعی در ادامه از مقبره امامزاده اسماعیل چیذر و اولین مدرسه این محله بازدید کرد و به مناسبت آغاز هفته کتاب نیز راهی انتشارات آشتیانی شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار