با حضور شعرای ارزشی و آئینی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان آئین شعرخوانی با کاروان شعر و شهادت در سرعین برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ 12 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، عظیم دشتی در آئین شعرخوانی با کاروان شعر و شهادت سرعین اظهار داشت: توجه ویژه پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) به شعر و شاعری نشان از قداست شعر و شاعری در مکتب غنی اسلام است.

وی افزود: ائمه اطهار(ع) ضمن تکریم و تمجید از شعرای متعهد و ارزشی, شیعیان عصر خود را به محافل شعر دعوت می کردند و در برخی مواقع ابیات شعر را تکمیل می کردند وبا این کار خود آنان را به ادامه کار در این عرصه تشویق و ترغیب می کردند.

دشتی گفت: بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی با تبعیت از ائمه اطهار(ع) به شعر و شاعری توجه ویژه ای داشتند و نگذاشتند این هنر ارزشمند قداست و جایگاه خود را در جامعه از دست بدهد و به همین خاطر همیشه شعرای متعهد را مورد تفقد و محبت خود قرار می دادند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: مقام معظم رهبری از جمله رهبران عصر حاضر است که به شعر عشق ورزیده و از آن به عنوان ثروت ملی یاد می کنند که برپایی محافل شعر در ماه مبارک رمضان نشان از علاقه وافر معظم له به شعر و شاعری است.

وی بیان کرد: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون زحمات ایثارگران و رزمندگانی است که خالصانه پا به عرصه نبرد حق علیه باطل گذاشتند و از کیان نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند و برگزاری محافل شعر با نام و یاد شهدا کوچک‌ترین کاری است که ما می‌توانیم برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا انجام دهیم.

دشتی با اشاره به نقش شعرا در 8 سال دفاع مقدس اظهار کرد: شعرای متعهد هم در میدان نبرد مستقیم با دشمنان بعثی و هم در میدان لسان و سرودن شعر به زیبایی هرچه تمام تر نقش خودشان را بازی کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: شعرا علاوه بر حضور در میادین نبرد با سرودن اشعار حماسی, شور ویژه ای در رزمندگان اسلام به وجود می‌آوردندو آنان را برای مقاومت و پایداری در میدان جهاد تشویق و ترغیب می‌کردند.

وی یکی از وظایف شعرای متعهد امروزی را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان کشور دانست و افزود: البته این کار زمانی موثر خواهد بود که بین فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا پل ارتباطی برقرار شود و ایجاد پل ارتباطی بین فرهنگ دفاع مقدس و عاشورا به عهده شعرای آئینی است.

در این محفل رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین نیز با اشاره به نقش بی بدیل شعر در میان جوامع بشری بیان کرد: زبانی که می‌تواند ارزش‌های الهی را به قلوب انسان‌ها رسوخ دهد زبان شعر و ادبیات است.

داریوش سفیدی اظهار کرد: یکی از ابزارهای که نهضت عاشورا و پیام آن را ماندگار کرده است شعر و ادبیات پایداری بوده به ویژه اشعار آیینی که گویاترین، نافذترین و تاثیرگذارترین وسیله برای انتقال فرهنگ عاشورا از نسلی به نسل دیگر است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار