رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: به دستور سخنگوی رئیس جمهور دولت تسهیلات ویژه‌ای به خسارت دیدگان آتش‌سوزی مزارع بیله‌سوار و اصلاندوز پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۱۲۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸ 12 November 2015

حجت‌الاسلام حبیب برومند داشقاپو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیلاظهار داشت: براساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده قرار است که کشاورزانی که مزارع آن‌ها در آتش‌سوزی اخیر خسارت دیده است وام دو میلیون تومانی را با سود پایین‌تر از 4 درصد دریافت کنند تا حداقل دولت بتواند قسمتی از خسارت کشاورزان منطقه را بپردازد.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم برای کشاورزانی که مزارع آن‌ها در آتش‌سوزی اخیر خسارت دیده است وام دو میلیون تومانی بلاعوض را نیز تصویب کنیم که این امر با جدیت در حال پیگیری است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در آتش‌سوزی امسال مزارع پارس‌آباد و اصلاندوز که به دلیل سهل‌انگاری اتفاق افتاد بسیاری از گندم منطقه طعمه حریق شد که این امر خسارت زیادی به کشاورزان منطقه وارد کرده است.

برومند با بیان اینکه امسال رکورد تولید گندم در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد شکسته شد، افزود: با همت کشاورزان تلاشگر منطقه در سال زراعی امسال بیش از 700 هزار تن گندم در منطقه تولید شده است.

وی بیان کرد: شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد ظرفیت‌های بسیار عظیمی در بخش کشاورزی دارد و باید از این ظرفیت‌ها بتوانیم برای توسعه و پویایی اقتصاد این منطقه استفاده کنیم که نیاز است در این راستا دولت یازدهم نیز حمایت‌ها اساسی از کشاورزان منطقه انجام دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با اشاره به اینکه کشت و صنعت مغان یک سرمایه ملی و ظرفیت عظیم برای توسعه اقتصاد و اشتغال منطقه است، گفت: باید با مدیریت دقیق و راهبردی بتوانیم از این ظرفیت بسیار عظیم در راستای پویایی اقتصاد منطقه استفاده کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار