رئیس بهره‌وری اقتصادی اوقاف قزوین گفت: پرونده اجارات منقضی‌شده موقوفات و بقاع متبرکه قزوین تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود./دیابت و پرفشاری خون از مهمترین علل بروز نارسایی مزمن کلیوی/تعدادی از اعضای هیئت مؤسس انجمن دانشجویان ترقی‌خواه ایران اسلامی دانشگاه امام قزوین پس از رخ دادن اتفاقات اخیر در این دانشگاه از حضور خود در این انجمن انصراف دادند.
کد خبر: ۱۲۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 12 November 2015
رئیس بهره‌وری اقتصادی اوقاف قزوین:
تمام پرونده‌های اوقاف قزوین تا پایان سال بسته می‌شود
رئیس بهره‌وری اقتصادی اوقاف قزوین گفت: پرونده اجارات منقضی‌شده موقوفات و بقاع متبرکه قزوین تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسن تقی‌پور صبح امروز در  جلسه بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین، با بیان اولویت‌های ویژه اداره کل اوقاف در زمینه احیای موقوفات استان قزوین، اظهار داشت: از جمله این اولویت‌ها می‌توان به ورود اطلاعات رقبات در سامانه، سامانه‌ای شدن گردش کار اجارات، رسیدگی به اسناد اجارات منقضی شده، ایجاد هماهنگی بیشتر بین مسئولان و  ایجاد مدیریت سیستمی در تمامی ادارات اوقاف استان قزوین است.

رئیس بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف و امورخیریه استان قزوین تصریح کرد: باید جلسات، خروجی متناسب با اهداف سازمان را داشته باشد و این امر سبب افزایش هماهنگی و همگامی مسئولان در امور اوقاف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به اسناد اجاره موقوفات منقضی شده از دغدغه‌های نماینده ولی فقیه و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین است، افزود: یک مورد پرونده اجاره منقضی شده تا پایان سال نباید در استان باقی بماند و باید مسئولان در این مورد اهتمام ویژه‌ای کنند.

تقی‌پور در رابطه با کارکردهای وقف در توسعه اقتصادی، اجتماعی و ایجاد عدالت در جامعه، گفت: وقف منبع پایدار و جاری است که آن را «صدقه جاری» می‌نامند که در اسلام، کتب فقهی و سیره‌ معصومین(ع) نیز به این سنت حسنه اشاره شده است.

وی اظهار کرد: با نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه، تمامی اقشار جامعه از خیرات و برکات آن بهره‌مند شده و آثار ماندگار آن شامل واقف نیز می‌شود.

 رئیس بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف و امورخیریه استان قزوین در رابطه با راهکارهای ایجاد وقف، گفت: نرخ اجاره موقوفات باید به روز شود، این اقدام منبع کلان و پایان ناپذیری برای رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و یکی از راهکارها برای تبیین این سنت حسنه در جامعه است.

وی با بیان اینکه وقف یکی از بهترین ابزارها برای اقامه عدالت و رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: وجود اسناد و وقف نامه‌های قدیمی نشانگر این است که فرهنگ وقف از گذشته در میان مردم کشور ما رواج داشته است.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها و مسئولان به ویژه مجلس، دولت و قوه قضائیه باید از حقوق موقوفات دفاع و آنها را به روز و احیاء کند.

تقی‌پور یکی از ضرورت های کار بازرسی و نظارت را انعکاس واقعیات بدون کم و کاستی دانست، اظهار کرد:به ویژه در بازرسی‌های برنامه‌ای هر آنچه که هست باید در گزارش بازرس منعکس شود.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف قزوین نیز در این جلسه به  احیاء موقوفات و به‌روز کردن اجارات را مهمترین موضوع در تبلیغ وقف دانست،گفت: فرهنگ وقف باید به عنوان یک حرکت ارزشمند از سوی رسانه‌ها و حوزه‌های علمیه تبلیغ ‌شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین بیان داشت: برای تبیین درست و اصولی فرهنگ وقف در جامعه، باید به احیای موقوفات گذشته و به روز کردن نرخ اجارات و عواید آنها توجه داشت و باید ساز وکاری حقوقی برای احیای این موقوفات تعریف شود.

حجت الاسلام نوروزی همچنین به نقش حوزه های علمیه در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت:در گذشته حوزه‌های علمیه توسط موقوفات اداره می‌شدند، اما امروزه بدلیل اینکه نرخ اجارات موقوفه ها به روز نیست ،حوزه‌های علمیه خیلی از عواید موقوفات بهره‌مند نمی شود و از سویی فرهنگ وقف به عنوان یک حرکت ارزشمند از سوی حوزه‌های علمیه آن چنان که باید تبلیغ نمی‌شود.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین : سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن درک شأن و جایگاه متولیان وقف، مدیریت موقوفات را هم کمتر از وقف کردن نمی داند.

نوروزی عنوان کرد: ما اعتقاد داریم اداره کردن موقوفات کار آسانی نیست، زیرا در اقتضای زمان امروز که حرص و ولع به اموال بسیار شده و طمع و دست اندازی به املاک موقوفات امری بدیهی است اداره و مدیریت آن نیازمند نظارت و ارزیابی دقیق است.

وی عنوان کرد: ما هرگز قصد دخالت در کار متولیان موقوفات را نداریم و بر همین اساس به علت آگاهی های کم از مسایل حقوقی و یا شرعی که موجب می شود حد موقوفات پایمال شود سیاست های نظارتی و تعاملی خود را با متولیان موقوفات اجرا می‌کند.
***
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان مطرح کرد
دیابت و پرفشاری خون از مهمترین علل بروز نارسایی مزمن کلیوی

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین گفت: نارسایی حاد کلیه، کاهش عملکرد کلیه به شکل ناگهانی است که سبب افزایش میزان سموم دفعی کلیه در خون می شود که یکی از عوامل آن دیابت و پرفشاری خون است.

فاطمه اشدری، مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین یکی از شعب انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران است که از سال 73 با هدف خدمت رسانی به بیماران کلیوی فعالیت خود را آغاز نموده است.
وی عنوان کرد: انجمن قزوین دارای 3 نمایندگی در شهرستان‌های آبیک، بوئین زهرا و تاکستان بوده که هرکدام شامل بخش‌های دیالیز است و سه دفتر مددکاری در شهرستان البرز و محمدیه و بیدستان درحال فعالیت هستند.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های این انجمن گفت: تعداد بیماران دیالیزی تحت پوشش 436 نفر و تعداد بیماران پیوندی467 نفر است و جمعا 903 نفر است. 
اشدری افزود: همچنین مددکاری بیماران کلیوی و پیگیری مشکلات جانبی آنها انجام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین، تنها مرجع قانونی تنظیم پرونده و معرفی بیماران دیالیزی و اهداکننده جهت پیوند به مراکز درمانی و پیوند اعضا در سطح کشور است. 
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین اظهار کرد: این مرکز اولین جایگاه صادرکننده کارت اهداء عضو پس از مرگ مغزی در ایران است و پرداخت هزینه پاداش اهدای کلیه، 25تا 100درصد بیماران دیالیزی نیازمند توسط خیرین انجمن، خرید 17 دستگاه دیالیز از بدو تأسیس تا به امروز توسط خیرین انجمن و اهداء آن به بیمارستان‌های استان قزوین، پرداخت هزینه آزمایشات بیماران دیالیزی برای پیوند کلیه سالانه هر مورد 5 میلیونریال در انجمن بیماران کلیوی استان قزوین انجام می‌شود. 
اشدری ارائه وام قرض الحسنه از طرف انجمن با معرفی به بانک‌ها و کمیته امداد تا سقف 20 میلیون ریال، پرداخت وام بلاعوض کمیته امداد برای بیماران تحت پوشش تا سقف 20 میلیون ریال جهت پیوند کلیه، صدور معرفی نامه به مراکز درمانی جهت هزینه رایگان یا تخفیف ویژه بیماران کلیوی، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، دارویی، درمانی، معیشتی به بیماران واجد شرایط، ارائه دونوبت سبد کالا(برنج، روغن،گوشت گرم) به بیماران کلیوی و برگزاری اردوی زیارتی سیاحتی را از دیگر اقدامات انجمن بیماران کلیوی استان قزوین برشمرد. 
وی با اشاره به نقش و وظایف کلیه در بدن گفت: هر فرد در بدن خود دو کلیه به اندازه مشت فرد بزرگسال دارد که در دوطرف ستون مهره‌ها و در قسمت زیرین قفسه سینه در پشت قرار دارند. 
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین ادامه داد: اگرچه کلیه‌ها کوچک اند ولی وظایفی پیچیده و حیاتی را مانند دفع مواد زاید و مایع اضافی بدن، تصفیه خون، نظارت بر تولید گلبول‌های قرمز، ساخت ویتامین‌های موثر در رشد، تولید هورمون‌های موثر در تنظیم فشارخون، تنظیم میزان مواد مغذی ویژه در بدن مانند کلسیم و پتاسیم انجام می‌دهند که کل بدن را متعادل نگه می‌دارند. 

نارسایی کلیه و علائم آن 

اشدری در خصوص نارسایی کلیه بیان کرد: به از کار افتادن یا کاهش عملکرد کلیه به شکل ناگهانی که سبب افزایش میزان سموم دفعی کلیه در خون می‌شود نارسایی حاد کلیه گفته می‌شود. 
وی تصریح کرد: هنگامی که کلیه‌ها دچار نارسایی می‌شوند، مواد زائد و مضر و مایعات در بدن جمع شده، فشارخون ممکن است بالا رود و گلبولهای قرمز به اندازه کافی در بدن تولید نشوند. 
در این هنگام فرد برای تصفیه خون نیاز به درمان دیالیز یا به وسیله دستگاه دیالیز(همودیالیز) یا از راه شکم و به صورت دیالیز صفاقی یا پیوند کلیه دارد. 
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین اظهارکرد: افراد مبتلا به نارسایی کلیه ممکن است دچار تهوع، استفراغ، ضعف، خستگی، گیجی، مشکل در تمرکز و از دست دادن اشتها شوند، نارسایی کلیوی با آزمایش خون و ادرار قابل تشخیص است. 
اشدری ادامه داد: اگر کلیه‌ها دچار اختلال و نارسایی شوند، فرایند دیالیز به عنوان جانشینی برای کلیه برای خارج کردن مواد زائد خونی الزامی است دیالیز به 2 نوع دیالیز خونی، همودیالیز و دیالیز صفاقی تقسیم بندی می‌شود. 
وی با بیان اینکه در همودیالیز با استفاده از دستگاه دیالیز خون بدن فرد بیمار از طریق لوله ای که در دست فرد است به لوله نازکی که در مخزنی از مایع است ریل قرار گرفته تلمبه می‌شود، گفت: مواد زائد از طریق لوله از بدن خارج شده و خون تصفیه شده به بدن بازمی‌گردد برای اینکه سطح مواد زائد به حد خطرناکی نرسد، این کار چندبار در هفته انجام می‌شود. 
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین اظهار کرد: در دیالیز صفاقی به روش CAPD که توسط فرد در منزل انجام می‌شود، کاتتر در داخل صفاق فرد است و از طریق آن، فرد محلول دیالیز را داخل شکمش می‌ریزد و هر 4 تا 6 ساعت یکبارآن محلول را از شکمش خارج می‌کند و محلول جدیدی را جایگزین آن می‌کند. 
اشدری تاکید کرد: برای این کار خیلی باید بهداشت را رعایت کرد، به طوری که این کار بهتر است در اتاقی جدا انجام شود. 
وی بیان کرد: تنها راه اساسی و قطعی درد رمان بیماری پیوند کلیه است یک پیوند موفق عمر را طولانی می‌کند و کیفیت زندگی را بسیار بهبود می‌بخشد. 
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان قزوین یادآورشد: از آنجا که انجمن بیماران کلی سازمانی مردم نهاد است، خدماتی که به بیماران ارائه می‌دهد از محل کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین که از طریق صندوق‌های صدقات این انجمن و یاوران قبوض، دریافت کمک‌های ماهانه که در اختیار خیرین و نیکوکاران قرار می‌گیرد، تامین می‌شود. 
اشدری اظهارکرد: خیرین می‌توانند برای دریافت صندوق صدقات و یا فرم عضویت با شماره تلفن‌های انجمن 33342420 تماس حاصل نمایند و یا به آدرس اینترنتی peywand115.ir مراجعه نمایند. 
شایان ذکر است؛ انجمن بیماران کلیوی استان قزوین در دومین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی واقع در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی حضوریافته و مسئولین در این مکانتا روز جمعه 22 آبان‌ماه از ساعت 15 الی 21:30پاسخگو است.

***
فارس گزارش می‌دهد
دست‌های پشت پرده فتنه‌گری در دانشگاه قزوین/انصراف و اعلام برائت دسته‌جمعی
تعدادی از اعضای هیئت مؤسس انجمن دانشجویان ترقی‌خواه ایران اسلامی دانشگاه امام قزوین پس از رخ دادن اتفاقات اخیر در این دانشگاه از حضور خود در این انجمن انصراف دادند.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اعضای هیئت مؤسس «انجمن دانشجویان ترقی‌خواه ایران اسلامی» که تاکنون در کسوت دانشجو و استاد در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین فعالیت داشتند، طی چند روز گذشته با نصب تصاویر سران فتنه و پخش سرودهای «یار دبستانی من» و غیره برای عضوگیری و اعلام موجودیت تلاش کردند.

برخی از این افراد ظهر امروز با حضور در دفتر نهاد رهبری این دانشگاه انصراف خود را از عضویت در این تشکل اعلام، نسبت به آنها برائت جسته و عدم تداوم حضور خود را در انجمن دانشجویان ترقی‌خواه ایران اسلامی اعلام کردند.

افرادی که از عضویت در انجمن دانشجویان ترقی‌خواه ایران اسلامی انصراف دادند دلایلی از جمله عدم اطلاع هیئت مؤسس از معرفی آنان به هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاه به عنوان هیئت مؤسس برای احراز صلاحیت را عنوان کردند.

همچنین این افراد همکاری معاونت فرهنگی با دانشجویان حقیقی پیگیر و نه دانشجویان حقوقی این تشکل و نگارش اساسنامه انجمن با اعضای هیئت مؤسس توسط دانشجویان پیگیری‌کننده این تشکل که از سوابق مشخصی در دانشگاه برخوردار هستند، را از دیگر دلایل خود برای کناره‌گیری عنوان کردند.

عدم حضور تمامی اعضای هیئت مؤسس در جلسه برنامه‌ریزی در خصوص نحوه عضوگیری در دانشگاه و تشکیل غرفه معرفی و عضویت انجمن، عدم اطلاع و تأیید قبلی از محتوای داخل غرفه در روز برپایی آن و عدم تشکیل حتی یک جلسه از سوی معاون فرهنگی با اعضای هیئت موسسه طوری که حتی اعضای هیئت مؤسس یکدیگر را نمی‌شناختند و همکاری با اشخاص حقیقی پشت پرده پیگیری در تشکیل انجمن نیز از دیگر دلایل این افراد بوده است.

افراد یاد شده در بندی از متن انصراف خود بیان کردند: اینجانبان اعضای هیئت مؤسس انجمن دانشجویان ترقی‌خواه ایران اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین از اتفاقات رخ داده در تاریخ 94/8/16 در دانشگاه اعلام برائت می‌نماییم.

اعضای هیئت مؤسس انجمن دانشجویان ترقی‌خواه ایران اسلامی ادامه دادند: ما اعضای هیئت مؤسس به ولایت مطلقه فقیه و انقلاب اسلامی پایبندیم و هر حرکتی مخالف با ارزش‌های انقلاب اسلامی را محکوم می‌نماییم؛ الصاق تصاویر سران فتنه که در سال 88 ساختارشکنی کردند و اصالت انقلاب را زیر سؤال برده‌ و ظلم بزرگی را که در حق این ملت روا داشتند تأیید نمی‌نماییم.

این افراد ضمن اینکه وقایع و اتفاقت رخ داده از ابتدای اعضای هیئت مؤسس به دانشگاه تا اتفاقات پیش آمده در روز پایانی را امری مرموز دانستند که از سوی عده‌ای قلیل دانشجو و استاد حاضر آن روز در صحنه برنامه‌ریزی شده بود.

در بخش دیگری از متن این انصراف آمده است که با توجه به مفاد فوق ما امضاکنندگان زیر به عنوان هیئت مؤسس انجمن مذکور، انصراف خود را از تشکیل این انجمن اعلام می‌نماییم و مسئولیت تأسیس آن را به عهده نخواهیم گرفت؛ مستدعی است ما را از دامی که در آن گرفتار آمده‌ایم نجات دهید.

گفتنی است؛ یاسر قاسمی، سید امیرمحمد شهیدی، امین کرم‌زاده و اکرم تقی‌پور امضاکنندگان متن این انصراف را تشکیل می‌دهند.
***
فرماندار قزوین:
رسانه‌ها در جلب مشارکت مردم در انتخابات نقش بسزایی دارند

قزوین- فرماندار شهرستان قزوین گفت: رسانه ها در تبیین فضای انتخابات و جلب مشارکت حداکثری مردم نقش بسزایی دارند و استفاده از این ظرفیت در اولویت برنامه های مسئولان است.
به گزارش خبرنگار مهر، سید علی موسوی در جلسه ستاد انتخابات استان که ظهر چهارشنبه در فرمانداری قزوین برگزار شد، اظهارداشت: صیانت از آراء مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مهمترین رسالتی است که به آن عمل خواهیم کرد.

وی افزود: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و برنامه های دولت خدمتگزار برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی تلاش خواهیم کرد تا این دوره نیز در کمال آرامش و نشاط سپری شود.

موسوی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت رسانه ها به منظور اطلاع رسانی در انتخابات در اولویت برنامه ها قرار دارد و از رسانه دها به عنوان نمایندگان افکار عمومی در تبیین ضرورت حضور آگاهانه مردم در انتخابات استفاده خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان قزوین یادآورشد: تشکیل ستاد انتخابات، پیش بینی شعب اخذ رای، آموزش کارشناسان، تامین اقلام مورد نیاز و جمع آوری و تجزیه و تحلیل اخبار و تحرکات سیاسی از جمله فعالیت های صورت گرفته به منظور مدیریت فضای انتخاباتی در شهرستان قزوین است.

وی با تاکید بر لزوم پیش بینی راهکارهای مناسب برای برخورداری نامزدها از امکانات یکسان در تبلیغات انتخاباتی اظهارداشت: تمام ادارات و دستگاههای دولتی موظفند در زمینه برخورداری افراد، گروهها و تشکلها از سالن اجتماعات دولتی با مجوز فرمانداری اقدام کنند.

موسوی گفت: شهرستان قزوین در انتخابات مجلس خبرگان حوزه اصلی و در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از سه حوزه اصلی محسوب می شود و با توجه به اینکه نیمی از شعب اخذ رای استان در قزوین دایر خواهد بود باید برای پشتیبانی عوامل برگزاری انتخابات در این شهرستان برنامه ریزی شود.
***
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام صادق(ع)آبیک:
در فرهنگ اسلامی دین از سیاست جدا نیست
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام صادق(ع)آبیک اذعان کرد: دين واقعی با سياست پيوند محکم و قوی دارد بطوری که میتوان گفت كه دین و سیاست مکمل يكديگر هستند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان آبیک، مراسم تودیع و معارفه مدیر عقیدتی و نظارت حوزه امام خمینی(ره) بخش زیاران با حضور حجت الاسلام پنجی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام صادق(ع)برگزار شد.
حجت الاسلام محمد پنجی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع)آبیک در اغاز این جلسه با عرض تسلیت بمناسبت ایام اسارت آل الله(ع)وشهادت حضرت رقیه وبا سلام وصلوات بر لرواح طیبه شهدا بیان نمود:در باب مفاهیم عاشورا اگر با دید معرفت نگاه شودباعث رشد وتعالی در انسان وجامعه میشود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع)آبیک افزود: یکی از ابعادقیام امام حسین(ع)بعد سیاسی است چراکه در فرهنگ اسلامی ما دین و سیاست را از هم جدا نیست و کسانیکه شعارجدایی دین از سیاست را می دهند متوجه این مسئله نیستند.

وی در ادامه تصریح نمود: حکومت از آن پروردگار می‌باشد و خداوند شخصی را براي حکومت تعيين می‌کند و به او اجازه حاکميت و حکومت بدهد که امام معصوم(عليه السلام) با آن‌كه در جامعه حضور دارد و در ميان مردم زندگي مي‌کند.

حجت الاسلام پنجی در خاتمه متذکر شد: پشتوانه و نگهدارنده این حکومت در مرحله اول رهبری و هدایت حضرت امام راحل و حضرت آقا می باشد و در مرتبه ی بعدی مردم بصیر و ولایت مدار است که این نیز از بصیرت نشات می گیرد.
***
دستگاه های اجرایی برتر استان قزوین معرفی شدند
قزوین-ایرنا- دستگاه های اجرایی برتر قزوین به لحاظ عملکرد در سال 93 روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان معرفی و از مدیران آنها تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، ادارات کل اقتصاد و دارایی با یکهزار و 814 امتیاز، بیمه سلامت با یکهزار و 761 امتیاز، امور مالیاتی با یکهزار و 737 امتیاز و زندان ها و اقدامات تامینی با یکهزار و 725 امتیاز به عنوان دستگاه های برتر اجرایی استان قزوین به لحاظ ارزیابی عملکرد در سال 93 معرفی معرفی شدند.
ادارات کل زندان ها و اقدامات تامینی،اقتصاد و دارایی،استاندارد،بیمه سلامت،آموزش فنی و حرفه ای و شرکت توزیع نیروی برق نیز به ترتیب به عنوان دستگاه های برتر اجرایی استان قزوین به لحاظ رتبه بندی در گروه های حاکمیتی،اقتصادی،تولیدی،اجتماعی و زیربنایی معرفی شدند.
سرپرست معاونت اقتصادی و اشتغال استانداری قزوین در این نشست در رابطه با ارزیابی عملکرد دستگاه های استان گفت: عملکرد 53 دستگاه اجرایی استان در سال 93 امسال مورد ارزیابی قرار گرفت.
عباسعلی درافشانی یادآور شد: در سال گذشته، 46 دستگاه اجرایی استان به لحاظ عملکرد در سال 92 مورد ارزیابی قرار گرفته بودند.
** رضایت بخش نبودن میزان شرکت مدیران در نشست های مهم استان 
سرپرست معاونت اقتصادی و اشتغال استانداری قزوین در ادامه گفت: با ارزیابی های انجام شده، میزان شرکت مدیران در نشست ها و کارگروه های اصلی استان رضایت بخش نیست.
وی در ادامه خواستار حضور پررنگ مدیران اداره ها و دستگاه های اجرایی قزوین در نشست های مهم و کارگروه های اصلی استان شد و گفت: شرکت مدیران در نشست های مهم استان که در آنها نیاز به تصمیم گیری است، ضروری می باشد.
این مسوول، حضور مدیران و مشارکت آنها در نشست های شورای اداری سال قبل را 68 درصد اعلام کرد و گفت:این رقم برای امسال به 72 درصد افزایش یافته است.
درافشانی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید با برنامه ریزی و بر اساس اهداف از پیش تعیین شده حرکت کنند، اظهار کرد:استانداری بر اساس وظیفه ذاتی و حاکمیتی خود و الزام دولت، ارزیابی های سالیانه خود را از دستگاه ها علاوه بر کنترل ها و پایش های معمول انجام می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار