مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان گفت: جوانان نخبه استان 30 طرح تحقیقاتی را در حوزه های مختلف علمی، فناوری و پزشکی در مراکز رشد استان به مرحله تولید محصول و تجاری سازی رساندند.
کد خبر: ۱۲۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۶ 11 November 2015
عماد آیدانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: محصول های تجاری شده بیشتر در حوزه تجهیزات پزشکی ، فناوری (it )، الکترونیک و زیست فناوری است.
وی گفت: طرح مطالعاتی روی 12 طرح ارائه شده از سوی جوانان استان نیز در نوبت قرار دارد تا در مراکز رشد جامع پارک علم و فناوری استان مورد مطالعه و تولید محصول قرار گیرد.
به گفته وی ظرفیت پذیرش طرح در مراکز رشد استان پر است ولی هر ماه یک نشست برای پذیرش و جذب طرح جهت مطالعه در این مراکز برگزار می شود تا ایده جوانان نخبه مورد بررسی اداری قرار گیرد.
وی افزود: هفت مرکز رشد در این استان از جمله در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز تحقیقات جهادکشاورزی و مرکز تحقیقات دانشگاه گلستان فعالیت دارند.
به گفته آیدانی حدود 64 هسته و واحد فناور در مراکز رشد استان برای فعالیت مستقرند.

* لزوم راه اندازی مرکز رشد پارک علم و فناوری در شرق گلستان
مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به اینکه خلا فعالیت مرکز رشد در شرق استان احساس می شود، گفت: راه اندازی مراکز رشد پارک علم و فناوری در شهرستان های شرق استان ضروری است.
وی افزود: انتظار است مسوولان مرتبط در استان برای آغاز به کار مرکز رشد و استفاده بهینه از ایده جوانان نخبه، همکاری در ایجاد زیرساخت های آن داشته باشند.
فرآیند تاسیس پارک علم و فناوری در گلستان در اسفند سال1384 مطرح و اقدامات اولیه برای راه اندازی آن از همان زمان آغاز شد و در 17 دی 1391 پارک علم و فناوری گلستان موافقت نامه اصولی خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرد .
با تشکیل شورای پارک و تدوین و تصویب آیین نامه های لازم، فعالیت های پارک علم و فناوری در گلستان شکل جدی تری به خود گرفت که در پی آن، تصویب چارت سازمانی و شکل گیری ستاد، پذیرش و استقرار واحدهای فناور در پارک صورت پذیرفت و در نخستین گام اجرایی مرکز رشد واحدهای فناوری در تیر سال 1392 با کسب مجوز از وزارت متبوع فعالیت خود را در گلستان آغاز کرد. 
هدف اصلی از تشکیل پارک علم و فناوری و مراکز رشد در گلستان کمک به توسعه کسب و کارهای دانش محور و در نتیجه افزایش توان اقتصادی علمی استان با تکیه بر توان علمی صاحبان ایده، نخبگان، فناوران و دانشگاهیان می باشد. 
از جمله ماموریت های پارک علم و فناوری استان گلستان می توان به انتقال و تجاری سازی تکنولوژی، تسهیل انتقال دانش از دانشگاه به صنعت، افزایش توان رقابتی صنایع کشور، ارتقاء فرهنگ نوآوری در کشور، پرورش شرکت های نوپا در زمینه فناوری نوین، فراهم سازی بستری مناسب برای کسب و کارهای دانش محور اشاره کرد.
گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت درشمال کشور قرار دارد و حدود نیمی از جمعیت این استان را سنین 34 - 10 سال تشکیل می دهد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار