فرماندار ساری گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و در راستای ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی نمایشگاه بزرگ کتاب ساری در اواخر آبان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 09 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، جواد واحدی در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب ساری یکی از اصول مبانی و شکل‌گیری کتاب و کتابخوانی را فرهنگ عنوان کرد و اظهار کرد: کتاب مادر تحول، تمدن و فرهنگ است و میزان مطالعه، کتاب، کتابخانه و کتابخوان و مطالعه به عنوان شاخص فرهنگ محسوب می‌شود.
وی یکی از راه‌های ترویج فرهنگ مطالعه را برگزاری نمایشگاه کتاب مطرح کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از راه‌های ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور است و همین امر می‌تواند تاثیر به سزایی در تروج فرهنگ مطالعه داشته باشد.
فرماندار ساری گفت: در راستای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نمایشگاه بزرگ کتاب ساری از 24 آبان ماه امسال تا یکم آذر با حضور ناشران مطرح کشوری و با تخفیف 20 درصدی در سالن مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار می‌شود.
واحدی با اشاره به اینکه مدارس و دانشگاه‌ها دارای ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند، بیان کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های ویژه‌ای برای این دو نهاد علمی درنظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: نمی‌توان نقش‌محوری خانواده را در ترویج کتاب و کتابخوانی به هیچ وجه نادیده گرفت، باید در این امر با برنامه‌ریزی دقیق پیش قدم شود، کانون گرم خانواده‌ها است که می‌تواند نقش بسزایی در ترویج کتابخوانی داشته باشد.
به گزارش ایسنا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری قرآن سرآمد همه کتاب خواند  و ابراز کرد: با وجود اینکه در دنیای معاصر انواع وسایل ارتباط جمعی در اختیار ماست اما هیچکدام مانند کتاب مانا و پایا نیست.
حمیدرضا عشریه گفت: رسالت فرهنگی ما ایجاب می‌کند که بستر را برای حمایت از کتاب در حوزه نشر، چاپ و در بخش برپایی نمایشگاه کتاب و تجلیل از خادمان نشر انجام دهیم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساری با اشاره به اهمیت هفته کتاب آن را فرصت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد بر اساس وظایف ذاتی خود که همان ترویج فرهنگ مطالعه است درنظر دارد برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی را در این هفته برگزار کنند.
عشریه برپایی نمایشگاه کتاب، اهدا کتاب به مدارس، اجرای مسابقات کتابخوانی، افتتاح کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تجلیل از خادمین نشر، رونمایی از کتاب، عضوگیری رایگان در کتابخانه ها را از جمله برنامه‌ها اعلام کرد.
خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار