کد خبر: ۱۲۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 09 November 2015

رئیس پلیس راه استان البرز گفت: رانندگان در فصل بارش توجه بیشتری به رفتار ترافیکی و رعایت قوانین و مقررات داشته باشند.

سرهنگ رضا اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با بیان اینکه اکثر تصادفات و سوانح جاده‌ای در 20 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده و عمده دلیل آنها خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است، گفت: انتظار می‌رود رانندگان به هنگام احساس خستگی و یا خواب‌آلودگی خودروی خود را کنار کشیده و استراحت کرده و سپس ادامه مسیر حرکتی خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام عوامل پلیس راه به حال آماده‌باش بوده و در جاده‌ها رفتار ترافیکی رانندگان را رصد می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه اکثر جاده‌های استان به سیستم‌های نظارتی مدرن تجهیز شده‌اند تلاش بر این است تا زمینه اصلاح و کنترل برخی از رفتارهای ترافیکی انجام شود.

این مقام مسئول پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی به همراه رعایت فاصله طولی را به رانندگان متذکر شد و خاطرنشان کرد: با توجه به بارش‌ها و نزولات رحمت الهی انتظار می‌رود رانندگان با احتیاط رانندگی کرده و خطر لغزندگی جاده را جدی بگیرند.

سرهنگ اکبری ادامه داد: رانندگان در فصل بارش ‌رحمت الهی رفتار ترافیکی را به همراه رعایت قوانین و مقررات اصلاح کرده و سعی کنند زمینه برای بهبود عبور و مرور بهتر و بیشتر فراهم آید.

وی به وضعیت جوی روزهای آینده استان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به این وضعیت جوی از رانندگان انتظار می‌رود قوانین و مقررات را رعایت کرده و در کنار آن تجهیزات زمستانی را با خود به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان البرز در پایان بر ضرورت رعایت الزامات رانندگی تدافعی تأکید کرد و گفت: رانندگان باید خود قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و رفتار ترافیکی دیگران را رصد کنند؛ چراکه در بسیاری از موارد برخی رانندگان اسباب مشکلات ترافیکی را برای سایر رانندگان فراهم می‌آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار