کد خبر: ۱۲۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲ 08 November 2015
دوران طلایی سپاهان با شروع لیگ حرفه ای آغاز شد. تیم زردپوش شهرستانی که تا قبل از فصل اول لیگ برتر، نتوانسته بود عنوانی بالاتر از بهترین تیم شهرستانی جام آزادگان را کسب کند، موفق شده طی 14 فصل گذشته 5 بار جام را به دیار نصف جهان ببرد. این باشگاه اما در فصول اخیر با حاشیه هایی دست و پنجه نرم کرده و هر فصل بر این حاشیه ها افزوده شده است. ماجرای این فصل سپاهانی ها مربوط به کاپیتان آنهاست؛ کاپیتانی که قرار است کسوت مربیگری نیز بر تن کند.

ماجرای علی دایی برای محرم نویدکیا تکرار می شود؟!به گزارش  تابناك - سرويس ورزشي ، محرم نویدکیا بدون تردید، تأثیرگذارترین بازیکن تاریخ باشگاه سپاهان است؛ جوان نحیفی که میانه میدان تیم زردپوش اصفهانی را به خوبی در اختیار می گرفت و به همین دلیل به تیم ملی نیز رسید. حضور در چندین رقابت اما باعث شد تا ملی پوش بودن وی، دوام خیلی زیادی نداشته باشد و زودتر از هم دوره ای های خود قید تیم ملی را بزند.
حضور همزمان با سپاهان در رقابت های لیگ برتر و جام حذفی، دیدارهای تیم ملی باعث شد تا شماره 4 سپاهان، خیلی زود مصدوم شود؛ آن هم مصدومیتی که تا خانه نشین شدن محرم پیش برود. محرم در این سالها، یک فصل کامل به میدان نرفته است. او بازیکنی 90 دقیقه ای برای سپاهان نبوده ولی در تمامی دقایقی که برای این تیم به میدان رفته، موثر بازی کرده است؛ نمونه آخر آن، حضور کاپیتان سپاهان در بازی های پایانی فصل گذشته است. در آن چند دیدار سپاهان به پیروزی رسید و سرانجام در شبی دراماتیک قهرمانی را از آن خود کرد.

*حاشیه ها

باشگاه های بزرگ معمولا حاشیه های بزرگ دارند. سپاهان نیز کم و بیش با این مساله مواجه بوده اما دردسرهای این باشگاه متمول از دوره مدیریتی علیرضا رحیمی شروع شد. سپاهانی ها از جمله باشگاه هایی بودند که مشکل مالی نداشتند. گواه این ادعا، آرشیو مصاحبه بازیکنان و ستاره های فصول گذشته لیگ است. در این سالها معمولا باشگاه زردپوشان اصفهانی روی هر بازیکنی انگشت گذاشته اند، موفق به جذب وی شده اند و این مسأله بدلیل عدم مشکلات مالی و پرداخت تمام و کمال قرارداد آنان بوده است. این مسأله اما در فصل دوم مدیریت علیرضا رحیمی اتفاق نیفتاد.

وی به رغم روال سال های قبل به جای 10تا 25 درصد پیش پرداخت، حدود 40-45 درصد به بازیکنان در همان ابتدای فصل پرداخت می کرد. قرارداد مجتبی جباری نمونه بارز این نوع قرارداد بستن است. زمان تسویه حساب این هافبک جنجالی، شاهد پرداخت از سوی او به سپاهان بودیم. به هر حال این نوع قرارداد بستن و مشکلات کوچک مالی از قبل باعث شد تا دردسرهای سپاهان افزایش یابد و مدیریت این باشگاه به فکر فروش دارایی های ثابت باشد.

نوید کیا پس از قهرمانی فصل گذشته سپاهان در تمرینات این تیم شرکت نکرد. حتی با شروع فصل هم خبری از وی نشد. در این مدت ها باز هم فروش دارایی ها از جمله زمین «باغ دریاچه» مطرح شد. طبق آنچه شنیده شده، محرم از فروش این زمین گرانقیمت به مبلغی کمتر از ارزش واقعی آن جلوگیری کرده و تا شهرداری و شورای شهر اصفهان نیز پیش رفت. البته مدیرعامل جدید زردپوشان این مسأله را منتفی می داند که این طبیعی است!

شایعه دیگری که مطرح شد، بحث عدم حضور علی احمدی مدافع سابق سپاهان در ترکیب این تیم بود که این مسأله نیز تکذیب شد. شواهد نشان می دهد رابطه نویدکیا و فرکی چندان خوب نبوده است. یکی از دلایل این مسأله آماده بودن محرم در فصل گذشته اما استفاده از وی در دیدارهای پایانی لیگ برتر بود. به گفته محرم، حسین فرکی در لیگ پانزدهم فقط یک بار با وی تماس گرفته و یک پیامک هم برای او فرستاده است. به هر حال عدم حضور اول در تمرینات و نارضایتی هواداران از عملکرد فرکی باعث شد تا از همان ابتدای لیگ پانزدهم سپاهانی ها با حاشیه دست و پنجه نرم کنند. در دیدارهای هفته های گذشته هواداران تصویری از کاپیتان محبوب خود را به ورزشگاه می آوردند. نوید کیا پس از مدتی با نوشتن نامه ای از بازگو کردن ماجراها در زمان مناسب خبر داد؛ نامه ای که از آن تعبیر به خداحافظی شد اما نویدکیا به تیم برگشت و چند هفته پس از آن حسین فرکی از سپاهان جدا شد.

*ماجرای علی دایی تکرار می شود؟!

پس از جدایی فرکی ابتدا مجید بصیرت به عنوان مسئول فنی سپاهان برای دیدار بعدی این تیم معرفی شد اما با تغییر تصمیم مدیریت باشگاه این وظیفه به محرم نویدکیا سپرده شد. بد نیست یادآوری کنیم در ابتدای فصول گذشته خصوصا در زمان کرانچار گفته می شد نویدکیا تیم سپاهان را بسته و با بازیکنان مذاکره می کرده است. از همان زمان نیز شایعه مربی شدن نویدکیا مطرح بود که در روزهای گذشته این مساله به واقعیت پیوست. اینکه بازیکنان مطرح بلافاصله پس از پایان بازی یا همزمان با آن به جرگه مربیان بپیوندند تبدیل به اپیدمی برای فوتبال ما شده است. علی دایی بارزترین این دسته بازیکنان و مربیان است. حال سؤال اینجاست به رغم مطرح شدن اسامی مربیان خارجی، آیا نویدکیا نیز راه علی دایی را در پیش می گیرد؟!

از سوی دیگر، تأثیرگذاری محرم در سپاهان باعث شده تا موضوع بازیکن سالاری در این خصوص مطرح شود. حسین کفعمی عضو هیأت مدیره باشگاه سپاهان روز گذشته در پاسخ به اینکه تا چه اندازه احتمال ارد نویدکیا و بصیرت به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شوند گفت: بصیرت که به هیچ وجه سرمربی نمی‌شود؛ اما در مورد محرم باید بگویم به او اختیار دادیم تا از بین مربیگری و بازیگری یکی را انتخاب کند هر چندکه سرمربی شدن به همین راحتی نیست و باید دوره‌های آموزشی را گذراند.

از آن سو نيز، محرم در جمع بازیکنان اعلام کرده تمایل دارد به بازیگری ادامه دهد. اینکه دستیار شود یا خیر را خودش باید تصمیم بگیرد. کفعمی در مورد اینکه به نظر می‌رسد با این وضعیت به گونه‌ای بازیکن سالاری در این باشگاه شکل گرفته است، گفت: «اصلا چنین چیزی نیست. تا آینده صبر کنید. الان هم با صراحت می‌گویم که خودمان از نویدکیا خواستیم تا برای راه‌آهن مسئولیت را به عهده بگیرد تا بعد از بازی ببینیم تصمیم این بازیکن چیست.» باید چند روزی صبر کرد تا مشخص شود سپاهان و نویدکیا چه تصمیمی برای آینده دارند. آنچه از اوضاع کنونی برداشت می شود این است که ستاره سپاهان سرمربی خواهد شد تا در کادر فنی مربی جدید جایی خواهد داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار