مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با احداث شبکه گلورد بخشی از اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۲۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 08 November 2015
ابراهیم یخکشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما درباره شبکه آبیاری و زهکشی گلورد اظهار کرد: این شبکه دارای 25 هزار هکتار مساحت است که شهرستان‌های بهشهر و نکا از مزایای این شبکه بهره‌مند می‌شوند.

وی پیشرفت فیزیکی این شبکه را 79 درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون 38 میلیون یورو از منابع بانک توسعه اسلامی و 700 میلیارد ریال از منابع ریالی برای این شبکه هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران به ویژگی‌های شبکه گلورد اشاره کرد و ادامه داد: به لحاظ تامین مالی مطمئن و مناسب، اجرای بخش‌هایی از آن قبل از احداث سد عملی شده است.

یخکشی اضافه کرد: با احداث این شبکه، امکان بهره‌برداری زودهنگام و مرحله‌ایی از شبکه و یا استفاده از آب‌های بهنگام رودخانه‌ای فراهم شده است.

وی با بیان اینکه با احداث شبکه گلورد، شرایط آب زیرزمینی دشت ممنوعه بهبود پیدا می‌کند، گفت: با احداث این شبکه امکان مدیریت یکپارچه جریان‌های سطحی، آببندان‌های داخل شبکه فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه با احداث شبکه گلورد بخشی از اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شود، اظهار کرد: با احداث کانال اصلی از نکارود تا بهشهر و کانال موجود رودخانه تجن تا نکا، امکان مدیریت یکپارچه رودخانه‌های مجاور و تنظیم و توزیع آب بین حوضه‌ایی فراهم و امکان انتقال آب به شرق مازندران فراهم می‌شود.

وی به منابع تامین آب شبکه گلورد اشاره کرد و افزود: کل آب حوضه رودخانه نکا 200 میلیون متر مکعب است که 100 میلیون متر مکعب توسط سد گلورد تنظیم می‌شود و بقیه از آب‌های میان حوزه به‌صورت بهنگام و یا ذخیره‌سازی شده در آببندان‌های داخل شبکه تامین می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار