مدیرعامل شرکت آبفای روستایی خوزستان گفت: بارندگی‌های اخیر موجب شد تا خطوط انتقال آب به 76 روستا در سطح استان دچار خسارت‌های عمده شوند که یک‌میلیارد و 336 میلیون تومان مجموع این خسارات به تاسیسات آبرسانی روستایی بوده است.
کد خبر: ۱۲۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 08 November 2015

درویشعلی کریمی با اشاره به خسارات وارد شده به تاسیسات آبرسانی به روستاهای استان اظهار کرد: تعداد 76 روستا در کل استان خوزستان بر اثر طوفان و بارندگی‌های اخیر دچار خسارت‌های عمده و تاثیرگذار شدند.

وی ادامه داد: این خسارات‌ها در شهرستان‌های اندیمشک، بهبهان، ایذه، ماهشهر، مسجدسلیمان، دزفول، شوشتر، شوش و اندیکا به تاسیسات زیربنایی آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان وارد شده و موجب اخلال در شبکه توزیع آب شرب روستاها شدند.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی خوزستان تصریح کرد: 800 متر از طول خطوط انتقال این شرکت شکسته و به‌طور کامل از بین رفته که کارکنان خدوم واحد تعمیرات شرکت در شهرستان‌ها در اسرع وقت نسبت به تعمیر و راه‌اندازی مجدد این خطوط اقدام کردند.

کریمی خاطرنشان کرد: سوختن تابلوهای برق، سوختن ترانسفورماتورها، تخریب جاده‌های دسترسی به تاسیسات، سوختن الکتروپمپ‌ها، بریده شدن و آب بردگی کابل‌های انتقال نیرو و شکسته و آب بردگی لوله‌های خطوط انتقال از جمله خسارت‌هایی بودند که با تاسیسات آبرسانی روستاهای استان وارد شدند.

وی با اشاره به خسارات وارد شده به تاسیسات آب و فاضلاب روستایی در سطح شهرستان‌های استان بیان کرد: در مجموع اعتباری بیش از یک میلیارد و 336 میلیون تومان به تاسیسات آبرسانی روستاهای استان خسارت وارد شده است.

کریمی افزود: تاکنون بیشتر شبکه‌های توزیع آب شرب که به دلیل صدمات وارده از مدار آبرسانی خارج شده بودند با تعمیر و بازسازی بطور مجدد راه‌اندازی شده‌اند و مشکلی در خصوص آبرسانی به روستاها وجود ندارد.

این مسئول گفت: عملیات آبرسانی برای برخی روستاها که شبکه توزیع آب شرب آنها هنوز وارد مدار نشده است، توسط تانکرهای سیار انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در پایان بیان کرد: کارکنان این شرکت در شهرستان‌هایی که با صدمه مواجه شده بودند، زحمات زیادی برای برقراری مجدد شبکه توزیع آب شرب کشیدند ولیکن برای رفع کامل خسارت‌ها و بهبود کامل تاسیسات خسارت دیده نیازمند اعتبار به میزان مورد نیاز هستیم، چراکه پایداری شبکه توزیع آب شرب منوط به تامین اعتبارات مورد نیاز برای رفع کامل صدمات وارد شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار