استاندار اردبیل گفت: فرودگاه اردبیل در برنامه ششم جابجا شود.
کد خبر: ۱۲۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 07 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که با هدف ارائه پیشنهادات برای تدوین برنامه ششم توسعه با حضور فرمانداران، مدیران و کارشناسان و تعدادی از اساتید در سالن شیخ صفی‌الدین استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه نظریه پایه‌ای توسعه استان متفاوت از سال‌های گذشته طراحی شده تلاش ما بر این است تا در برنامه ششم، کشاورزی، گردشگری، صنعت و تجارت متفاوت از سال‌های گذشته دیده شود.

وی فرصت پیش آمده را در تدوین برنامه ششم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در تدوین این برنامه را فرصتی طلایی در مسیر توسعه واقعی استان توصیف کرد و گفت: مدیران استان دو هفته فرصت دارند تا در این امر مشارکت کنند که انتظار می‌رود با ارائه پیشنهادات، پیگیری مطالبات از طریق وزارتخانه و استفاده از نظرات کارشناسان در این باب اقدامات جدی و اساسی به انجام برسد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان از مدیران خواست تا نیمی از وقت خود را در این دو هفته صرف ارائه راهکارها، تدوین و ارائه برنامه‌های ششم قرار دهند تا بر محوریت نظریه پایه‌ای توسعه استان برنامه‌ها و اهداف تحقق پیدا کند.

خدابخش ضرورت به نتیجه رسیدن برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام و راکد مانده استان را در قالب برنامه ششم مهم برشمرد و افزود: قطعا در برنامه ششم محور اصلی تحقق اولویت‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود که به عنوان یک نقشه راه ابعاد آن از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

این مسئول نمونه این پروژه‌ها که در برنامه ششم قابل پیگیری است تکمیل سدها، ساخت بیمارستان‌ها به ویژه در مرکز استان، اجرای شبکه پایاب سدها، تامین آب شرب اردبیل و از همه مهمتر جابجایی محل فرودگاه اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: فرودگاهی که در طول هفته سه الی چهار پرواز آن لغو و کنسل شود کارآمدی ندارد و ما انتظار داریم نسبت به جابجایی محل فرودگاه اردبیل اقدام کنیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: فرودگاه اردبیل گویی در محلی احداث شده است که ویژه ابطال شدن و کنسل شدن پروازها است و با تعیین اولویت‌ها باید محل آن تغییر پیدا کند.

خدابخش ضرورت تغییر الگوی کشت، توزیع مناسب ساخت مدارس در مناطق پرجمعیت، احداث زندان مرکزی اردبیل، انتقال پادگان اردبیل، احداث خوابگاه‌های دانشجوی، پارک علم و فناوری را به همراه بهسازی استادیوم علی دایی بیان کرد و یادآور شد: این پروژه نیمه کاره و ناقص اجرا شده بود که ضرورت دارد برای انجام مسابقات مختلف به میزبانی اردبیل در رویدادهای ورزشی این پروژه مورد مرمت قرار گیرد.

این مسئول افزایش زیرساخت‌های حوزه گردشگری، بازسازی سینماها‌، توسعه دار‌القرآن‌ها، احداث پارک موزه دفاع مقدس را از جمله الزامات برنامه ششم توسعه اعلام کرد و گفت: باید برای شهرداری‌ها نیز به ویژه شهرداری اردبیل جایگاه ویژه تعریف شود تا بتوانیم در اجرایی شدن پروژه‌هایی همچون مترو و تسهیل عبور و مرور توسعه حمل و نقل روان شهری تلاش جدی‌تری را انجام دهیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل، بازدید دیروز خود را از سد عمارت با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومان یادآور شد و عنوان کرد: باید فکری به حال توسعه 12 هزار هکتار اراضی پایاب سد عمارت کنیم تا محصولی کشت شود که ارزش افزوده بیشتری را به همراه داشته باشد.

خدابخش اولویت برنامه ششم را توجه به اقتصاد مقاومتی با رویکرد توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرد و ادامه داد: جای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اردبیل خالی است در حالی که به جای کشت و زرع سنتی می‌توانیم از قبل توسعه این شرکت‌ها درآمدهای میلیاردی را داشته باشیم.

وی ضرورت مشارکت دانشگاه و دستگاه‌های دولتی را در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان یادآور شد و گفت: ما باید ساختار پول گرفتن‌ها از دولت و خرج کردن در پروژه‌ها را تغییر دهیم و به جای آن از ظرفیت‌های بخش خصوصی در برنامه ششم بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار