مدرس تمدن اسلامی دانشگاه شیکاگو:
مدرس تمدن اسلامی دانشگاه شیکاگو گفت: نظام سرمایه‌داری آمریکا از موسیقی هیپ‌هاپ برای ترویج خشونت استفاده می‌کند و این موسیقی کارکردهای لازم را ندارد.
کد خبر: ۱۲۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 05 November 2015
امام سلطان محمد در نشست «هنر، رسانه، غرب» که در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: گروهی از فعالان و معترضان سیاسی برای مبارزه با تبعیض نژادی در آمریکا گرد هم آمدیم تا به روشنگری در این زمینه و اقدامات فرهنگی در این حوزه بپردازیم.
وی ایران را دارای فعالیت‌های فرهنگی شاخصی دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی در ایران جالب و قابل توجه است و من هرگز انتظار نداشتم که ایران بدین گونه فعالیت فرهنگی انجام دهد و عنوان جبهه فرهنگی لفظ جالبی است که میان معترضان سیاسی آمریکایی به‌گونه‌ای دیگر معنی می‌شود.
مدرس تمدن اسلامی دانشگاه شیکاگو ادامه داد: کارهای فرهنگی برای معترضان تبعیض نژادی آمریکایی به درختی تشبیه می‌شود که مرگ میوه‌های آن شروع خلقتی دوباره است و کار هنرمندان نیز به‌گونه‌ای تعریف می‌شود که سرعت‌بخش خلقت در دنیا است.
این متخصص ارتباطات آمریکایی در زمینه تشکیل جنبش سیاهان در این کشور بیان کرد: الهام از هنر مشرق‌زمین و چین سبب تشکیل جنبش سیاهان در آمریکا شد و هنر با بازپروری عناصر خلقت توانست سیاه‌پوستان را به یکدیگر نزدیک کند.
سلطان محمد پیرامون تغییرات موسیقی «هیپ‌هاپ» به‌نفع نظام سرمایه‌دار آمریکا خاطرنشان کرد: موسیقی هیپ‌هاپ امروزی در ابتدا به‌گونه‌ای دیگر بود که برای بیان اعتراضات اجتماعی و سیاسی سیاه‌پوستان به تبعیض نژادی کاربرد داشت که در حال حاضر به‌محض تسلط نظام سرمایه داری این موسیقی آن‌چنان تغییر یافت که از شکل قبلی خود کاملاً خارج شده است.
وی در زمینه موسیقی هیپ‌هاپ تحریف شده فعلی تأکید کرد: نظام سرمایه داری آمریکا از موسیقی هیپ‌هاپ برای ترویج خشونت استفاده می‌کند و این موسیقی کارکردهای لازم را ندارد و به ابزاری در دست مستکبران تبدیل شده است.
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار