"دکه ی خبری تابناک همدان" درنظردارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۱۲۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 05 November 2015
بوقلمون ارگانیک به نهاوندمی رود

باشگاه خبرنگاران - مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه نهاوند گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی ۲۰۰ قطعه بوقلمون ارگانیک توسط بسیج سازندگی شهرستان نهاوند در ۱۱ سالن توزیع شده است.
محسن رحیم ‌پور با اشاره به ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:درتلاش هستیم که مردم را بیشتر با بحث اقتصاد مقاومتی آشنا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در این خصوص و توزیع بروشورهای اقتصاد مقاومتی افزود: باید موانع و مشکلات پیش‌روی فعالان اقتصادی مقاومتی را کاهش دهیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه نهاوند بیان داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی ۲۰۰ قطعه بوقلمون ارگانیک توسط بسیج سازندگی شهرستان نهاوند در ۱۱ سالن توزیع شده است.

وی با اشاره به همکاری بسیج سازندگی و شرکت بین المللی نگار نصر گفت: یکی از مشکلات فعالان اقتصاد مقاومتی نداشتن بازار فروش مازاد محصولات است که این مشکل با همکاری شرکت نگار نصر رفع شده و این شرکت برای مازاد محصولات بازاریابی می‌کند.


حضورپرشورمردم درراهپیمایی 13آبان

نافع - مردم همیشه در صحنه همدان همگام با مردم سراسر کشور راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان را با شعار "مرگ بر آمریکا" برگزار کردند.

تجمع بزرگ 13 آبان، تداوم استکبارستیزی عاشورای حسینی از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح با حضور گسترده هیئت های حسینی، اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیون و تشکل‌های دانشجویی با شعار «مرگ بر آمریکا» همزمان در سراسر کشور، در میدان حضرت امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

مردم دارالمومنین همدان همگام با ملت ایران اسلامی و همراه با مسئولان راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان را آغاز کردند و ضمن تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب و شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس فریاد برائت از استکبار و مشرکان را سر دادند.

در این مراسم، استاندار همدان، نماینده ولی فقیه در استان، جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) و سایر مسئولان همراه با مردم در راهپیمایی شرکت داشتند.

تجمع‌کنندگان با حمل پلاکاردهای حاوی شعارهای استکبارستیزی نظیر «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «هیهات من الذله» و «لبیک یا خامنه‌ای» و غیره پرچم آمریکا و اسرائیل را به عنوان نمادهای اسکتبار جهانی، زیر پا انداختند و به آتش کشیدند.

با وجود اینکه راهپیمایی در سرمای هوای برگزار می‌شود مردم متدین همدان همراه دانش‌آموزان مدارس مختلف و دانشجویان دانشگاه‌ها و مردم اقشار مختلف از خیابان‌های اصلی به سمت میدان امام خمینی(ره) حرکت کردند.

مردم همیشه در صحنه همدان که در میدان مرکزی همدان حضور یافته بودند با مشت‌های گرده کرده و سر دادن شعارهای مختلف این مراسم را برگزار در پایان نیز بیانیه قرائت شد، ضمن اینکه حماسه سرایی این مراسم نیز توسط مهدی روحی انجام گرفت.

به گزارش تسنیم، تظاهرات امسال با توجه به شرایط مذاکرات و توصیه‌های مقام معظم رهبری رنگ و بوی استکبار ستیزی به خود گرفته بود و به سمت و سوی جلوگیری از نفوذ دشمن بود.


چوب نا آگاهی مدیرن لای چرخ پیشرفت استان

همدان پیام - فضای طبیعی موجود برای سرمایه‌گذاری در استان مناسب است ولی فضای عمومی از قبل ایجاد شده مانعی است که موجب شده بسیاری از تولید‌کنندگان کارگرهایی که حتی 15 سال در همان شرکت بیمه بوده‌اند را اخراج کنند و درِ شرکت‌های خود را ببندند وسرمایه گذاران به سختی راغب به فعالیت در استان باشند.

 بسیاری از این موانع را که کارشناسان و مدیران میانی در سازمان‌ها ایجاد می‌کنند احتمالاً نمی‌دانند وقتی کار بنگاه‌های اقتصادی را عقب می‌اندازند چه تأثیری بر کار آنها و اقتصاد استان و حتی کشور می‌گذارد، البته در اینکه بسیاری موانع از جمله تسهیلات با سود 25 تا 35 درصد برای تولیدکنندگان ملی است و ربطی به استان ندارند شکی نیست اما همانطور که استاندار، نیکبخت هم بارها در سخنان خود گفته باید طوری رفتار و برخورد شود تا موانع از سر راه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذارانی که به استان می‌آیند برداشته شود.

کار آنها با سرعت انجام شود تا احساس کنند سازمان‌ها هم راستا با اهداف دولت و تولید و اقتصاد استان و کشور حرکت می‌کنند.

استاندار تاکنون در این زمینه سخنان بسیاری گفته و تلاش‌های زیادی کرده اما آن طور که باید مدیران میانی و کارشناسان وی را همراهی نکرده که باعث شده تا نمره منفی به استان تعلق بگیرد.

برخی تولید‌کنندگان در استان کمتر کار خود را با سازمان‌ها گره زده و تلاش و کوشش بسیاری کرده‌اند پس موفق هم شده‌اند اما تعداد آنها انگشت‌شمار است. همان‌ها هستند که برای استان ارزآوری دارند و موفقیت‌هایی برای شهرستان کسب کرده‌اند. اما این تولیدکنندگان نیز به عملکرد همان مدیران خرده می‌گیرند و آنها را مانع رشد بیشتر خود و ادامه فعالیت سایران می‌دانند.

مدیرعامل شرکت غذایی سحر نیز در این رابطه گفت: وجود بافت‌های ناآگاه در ادارات و بانک‌ها که همان کارشناسان و مدیران هستند به نتیجه حاصل از عملکرد خودآگاه نیستند، آنها نمی‌دانند اثر فعالیت‌های فعالان اقتصادی ملی است نه استانی، که وقتی جلوی راه آنها سنگ‌اندازی می‌کنند و کارشان را به عقب می‌اندازد چه تأثیر منفی بر اقتصاد و اشتغال می‌گذارد.

مسعود توتونچیان بیان کرد: دلیل اینکه مشکلات در کشور زیاد و در استان به وفور یافت می‌شود این است که مردم با مقوله کارآفرینی آشنا نیستند، آنها نمی‌دانند فرق کارآفرینی با تاجر چیست؟ و تولیدی‌ها را با یک بنگاه اقتصادی دلالی به یک چشم نگاه می‌کنند، هنوز جایگاه کارآفرین در استان مشخص نیست.

در صورتی که این فضا باید در استان توسط ائمه، معلمان، مدیران، اساتید و رسانه‌ها ایجاد شود. وقتی این فرهنگ‌سازی از دوران مدرسه آغاز شود در ادارات همه با مشکل مواجه نخواهیم شد.
توتونچیان ادامه داد: بنابراین باید گفت که علی‌رغم تمام تلاش‌های دولت یازدهم و استاندار همدان، متأسفانه فضای عمومی سرمایه‌گذاری مناسب نیست.

وی گفت:به تازگی فرهنگ استفاده ازتولیدات بومی دراستان رشدکرده ولی درقیاس باشهری چون تبریزقابل مقایسه نیست،بنابراین مسئولان بایدبیش ازپیش تلاش کنند چون حاکمیت استان هم همین رامی‌خواهد.

توتونچیان همچنین درباره بخش‌های بهتربرای سرمایه‌گذاری دراستان راصنعت توریسم عنوان کردوافزود: که این استان آب و هوای خوب ومکان‌های دیدنی زیادی دارد،بنابراین می‌تواند بخش مهمی برای سرمایه‌گذاری باشد اما استان چون کم آب است برای ایجاد صنایع تبدیلی مناسب نیست.

وی ادامه داد: برای ایجاد صنایع تبدیلی با کمبودآب مواجه خواهیم شدوتازمانی که کشاورزی دراستان کاملاً مکانیزه نشودایجادصنایع تبدیلی به نفع استان نخواهدبود.

توتونچیان درپایان سخنانش گفت:بسیاری ازصنایع دراستان باکمبودنقدینگی مواجه هستندوبا30درصدظرفیت کارمی‌کنند به نظردرحال حاضرحفظ صنایع موجودمهمتر ازایجادصنایع جدیداست.


دود قلیان برچشم سلامت همدانی ها

به گزارش مهر -حسینعلی نوروزی درکارگروه سلامت وامنیت غذایی استان همدان بابیان اینکه همدان درمصرف سیگار رتبه سوم درکشور را ازآن خودکرده است،اظهارداشت:همدان درمصرف سیگار دربین مردان رتبه سوم ودر بین زنان در رتبه‌های پایین قراردارد.

وی مصرف قلیان درکشور را دو وچهار دهم درصدعنوان کردوگفت:مصرف قلیان دراستان همدان یک وسه‌ دهم درصدبوده وازمیانگین کشوری پایین‌تراست.

مسئول بهداشت محیط وحرفه‌ای همدان بابیان اینکه درمصرف قلیان درهمدان مردان دروسط نمودار کشوری و زنان در رده‌های آخرنمودارهستند،بیان داشت:در راستای مبارزه بامصرف دخانیات اقدامات مختلفی دراستان انجام‌شده است.

نوروزی به تشکیل شورای تأمین استان اشاره داشت و افزود:۵۲۰موردبازرسی درسال گذشته ازمراکز عرضه دخانیات انجام و ۳۰۰۰قلیان جمع‌آوری ومعدوم شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۹۳موردمراجعه به مراکز قضایی انجام‌شده است، گفت:استان همدان درسال گذشته به‌عنوان استان برتردرزمینهٔ مبارزه باقلیان مطرح شدوباوجوداینکه اقدامات خوبی درزمینهٔ مبارزه باقلیان انجام‌شده اما کافی نیست.

مسئول بهداشت محیط وحرفه‌ای همدان باتأکیدبراینکه برنامه‌ها برای مبارزه باقلیان بایدجامع وهدفمندباشد،اظهارداشت:سندراهبردی کاهش مصرف دخانیات بایدتشکیل وازظرفیت‌هاو پتانسیل‌های استان برای مبارزه بادخانیات استفاده شود.

نوروزی آگاه‌سازی مردم ازمضرات قلیان ودخانیات را ازدیگر اقدامات ضروری دانست و بیان داشت:کاهش مصرف و عرضه و تقاضا ازجمله اهدافی بوده که باید درسندراهبردی دنبال شود.

وی بابیان اینکه برای ارتقاء آگاهی ودانش افراد جامعه سه راهبرد تدوین‌شده است، بیان کرد: استقراربرنامه‌های فرهنگی آموزشی درمورد استعمال دخانیات،استفاده ازسازمان‌های مردم‌نهاد در راستای مبارزه با دخانیات،آموزش مربیان مدارس،اجرای برنامه‌های آموزشی،برگزاری مسابقات فرهنگی درمدارس وارائه برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان ازجمله راهبردها است.

مسئول بهداشت محیط وحرفه‌ای همدان برجلوگیری ازورود محصول دخانی به استان تأکیدکردوگفت:انهدام محصولات دخانی ازراهبردهای مبارزه بادخانیات است.



وبادرکمین زائران کربلا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان هشدار داد:زائرین کربلامراقب ویروس وباباشند.

ایسنا -دکتر"حسین عرفانی"درکارگروه تخصصی سلامت وامنیت غذایی استان،بابیان اینکه از100نفرمبتلا به ویروس وبا،70نفرفاقدعلائم آن هستند،افزود:امسال ویروس وبا درکربلاوجود داردکه زائران بایدبیشتر ازسال‌های گذشته مراقب سلامتی خودباشند.

وی با اشاره به کنگره اربعین درسال‌جاری اظهار کرد:این کنگره امسال نیزبرگزارمی‌شود که حدود30میلیون زائردرآن حضورخواهند داشت وباتوجه به اینکه دراستان همدان بیشترین ترددزائران مشاهده می‌شودبایدتمهیدات نیزسنجیده‌ترباشد.

عرفانی بابیان اینکه تصادفات منجربه مرگ‌ومیردراربعین سال گذشته درهمدان آمارقابل توجهی داشت،تصریح کرد:علت بیشتراین تصادفات خستگی رانندگان بودکه امسال برای پیشگیری باید اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

وی دربخش دیگری با اشاره به برگشت حجاج اظهار کرد:امسال دوهزارو500نفرازحجاج واردفرودگاه همدان شدندکه ازاین تعداد هزارو500نفرحجاج همدانی و798نفر زائران کردستانی بودندو توسط 200 پزشک مورد غربالگری قرارگرفتند.

هیچ یک ازحجاج همدانی مشکوک به ویروس کرونانیست

عرفانی بابیان اینکه پنج تا10درصدحجاج ویزیت شده دارای علائم اسهال شدیدبودند،ادامه داد:دراین غربالگری پنج نفرازحجاج همدانی مشکوک به ویروس کرونابودند که بابررسی‌های بیشتراین مساله رفع شدوتاامروزموردی مشکوک به این ویروس یافت نشد.

وی درادامه باتاکید براینکه بایدعلائم سرماخوردگی جدی گرفته شود،اظهارکرد:باتوجه به اینکه امسال زمستان سختی راپیش‌رو داریم امکان ابتلا به آنفلوآنزانیزوجود داشته ودرحال حاضرنیز پرونده آنفلوآنزای مرغی بسته نشده است.

عرفانی یادآورشد:خوشبختانه استان همدان درغرب کشورتنها استان مجهز به اتاق ایزوله تنفسی است ومشکلی دراین زمینه وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان دربخش دیگری با اشاره به مسأله بحرانی دخانیات اظهارکرد:این بحث به مرحله‌ای رسیده که نیازمبرمی به مشارکت بین‌بخشی وهمیاری مردم دارد.

شهرداری‌ها بامصرف وعرضه دخانیات دراماکن عمومی مقابله کنند

وی باتاکیدبراینکه شهرداری‌ها بایدبامصرف وعرضه دخانیات دراماکن عمومی به ویژه پارک‌ها مقابله کنند،تصریح کرد:شهرداری وسایراداراتی که متولی اماکن عمومی هستندباید درامرجلوگیری ازعرضه ومصرف آن به صورت علنی پیش‌قدم شوند.

عرفانی افزود:مصرف سیگار یک حق شهروندی بوده که وهر کس که بخواهدمی‌توانداستعمال کنداما این اقدام نباید دراماکن عمومی صورت گیرد وسلامتی افرادجامعه رابه خطربیاندازد.

مکانی برای استعمال سیگار درپارک‌ها درنظرگرفته شود

وی خواستاردرنظرگرفتن مکانی درپارک‌ها ازسوی شهرداری‌هابرای استعمال سیگارشدوگفت:درکشور هلندحتی مکانی برای تزریق صورت گرفته امابه علت اینکه این اتاق شیشه‌ای وقابل رویت است کسی ازروی شرم اقدام به این کارنمی‌‌کندکه بایداین مسأله نیز درشهرمافرهنگ‌سازی شود.

عرفانی یادآور شد: اصناف نیزباید دردادن مجوز به مراکزعرضه دخانیات ازجمله سیگاروقلیان دقت‌نظر بیشتری داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بااشاره به تبلیغات درخصوص دخانیات تصریح کرد:تبلیغ کردن دخانیات ممنوع بوده چراکه مضرسلامت است.

وی خاطرنشان کرد:دانشگاه علوم پزشکی باهمکاری ارگان‌ها برنامه‌های خوبی درخصوص عرضه و مصرف دخانیات درنظرداردکه اگراجرایی شودهمدان پرچمدارخوبی برای مبارزه بادخانیات خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان درادامه بابیان اینکه ورود درمسائل بایدواقع‌بینانه باشد،گفت:ماسعی داریم کمیته‌ای شکل دهیم تامصوبات کشوری را به صورت منطقه‌ای مدیریت کنیم ومطابق با امکانات و شرایط استان هماهنگ عمل کنیم.

عرفانی درپایان باتاکیدبرعدم تبلیغات دخانیات واطلاع‌رسانی بیشتر دراین خصوص یادآور شد:مابایدواژه‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغات رابه درستی تعریف کنیم چراکه این دو واژه بایکدیگرمتفاوت است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیزبابیان اینکه شهرداری اجازه ورودبه اماکن سربسته راندارد،گفت: برخوردباجرائم درخصوص عرضه واستعمال دخانیات وظیفه متولیان این امراست و شهرداری نمی‌تواندبه این بحث واردشود.

"مجید درویشی"با اشاره به علائم تبلیغاتی دخانیات اظهار کرد:شهرداری درخصوص نصب تابلوها و علائم تبلیغاتی دخانیات اجازه ورودودخالت دارد و می‌تواند برخورد لازم راداشته باشد.


معرفي همدان به عنوان استعدادبرتردوچرخعه سواری 


ايرنا- خسرو قمري رييس فدراسيون دوچرخه سواري كشور،همدان را استان برتر دراستعداديابي دراين رشته ورزشي معرفي كرد.

به گزارش ايرناوبه نقل ازروابط عمومي هيات دوچرخه سواري همدان،ظهرامروزهمزمان بابرگزاري مجمع فدراسيون دوچرخه سواري درتهران،ازاستانهاي برتر دربخش هاي قهرماني،همگاني و استعداديابي تقديربه عمل آمدو براين اساس هيات دوچرخه سواري همدان توانست عنوان برترين استان دراستعداديابي راكسب كند.

درمتن تقديرخسرو قمري رييس فدراسيون خطاب به علي ثقفي رييس هيات دوچرخه سواري همدان آمده است:يقينا توسعه وپيشرفت ورزش دوچرخه سواري جمهوري اسلامي ايران،مرهون تلاش بي دريغ مسئولان خادم و دلسوزي است كه همواره درراستاي تعالي و ارتقاي اين رشته گام برداشته وخدمت به مردم غيور و ولايتمدار ايران اسلامي را افتخاري بزرگ براي خويش مي دانند.

در ادامه اين متن تقديرنامه آمده است: ازاين روبرخودوظيفه مي دانم به مصداق آيه شريفه 'من لم يشكر المخلوق لم يشكرالخالق' از عنايات و توجه جنابعالي به رشته دوچرخه سواري درسال ۱۳۹۳ به عنوان استان برتردر زمينه استعداديابي قدرداني نمايم.

براساس اعلام فدراسيون دوچرخه سواري،همدان دربخش همگاني نيز رتبه سوم رابين استان هاي كشوركسب كرد.

گفتني است هيات دوچرخه سواري استان همدان به رياست علي ثقفي درسال اخيربنابرسياست هاوبرنامه ريزي ها جهت رشد وپيشرفت اين رشته دراستان همدان،بابرگزاري همايش استعداديابي دوچرخه سواري براي پسران ودختران وراه اندازي مدرسه دوچرخه سواري،توانست گامي رادر راستاي پرورش ورزشكاران پابه ركاب براي حضور درعرصه هاي ملي وبين المللي بردارد.



همدان میزبان زائران حسینی

فارس-محمدابراهیم الهی تباردرکارگروه تخصصی سلامت وامنیت مواد غذایی ضمن گرامیداشت سالروز13آبان،اظهارکرد:این روزمتأثر ازواقعه30مهردرهمدان به وقوع پیوست،زمانی که حضرت امام(ره)تبعیدشدندودانش‌آموزان مقابل دانشگاه تهران به خاک وخون کشیده شدند،دانشجویان پیروخط امام لانه جاسوسی آمریکاراتسخیرکردندوبه جهان هشداردادندمواظب دسیسه‌های این لانه جاسوسی درکشورخودباشند.

وی باتأکیدبه استکبارستیزی گفت:به فرموده مقام معظم رهبری بی‌اعتمادی به آمریکا که امروزحجم خیانت‌های آن درسایرکشورها ملموس است به سادگی فراموش نخواهدشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان دربخش دیگری ازسخنانش با اشاره به شکل‌گیری ستاد مردمی استقبال از زائرین اربعین حسینی که مسئولیت آن به عهده ستادبازسازی عتبات عالیات است،گفت:به دلیل اینکه استان درمسیر پایانه مرزی کشورعراق قرارگرفته وبیشترین زوار ازهمدان به سمت کربلاعبورخواهندکرد،بایداقدامات لازم نسبت به پذیرایی مناسب و درخوراز زائران صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم شکل‌گیری پایانه‌ها وایستگاه‌های صلواتی درپذیرایی از زائران،خاطرنشان کرد:باتوجه به امکان بروزسرمای شدیدبایداماکن اقامتی بین‌راهی برای زائرین اربعین حسینی درنظر گرفته شود.

الهی‎تباربابیان اینکه سال گذشته شاهد افزایش 200 درصدی تردد خودرو درمسیرهای استان به سمت عراق بودیم،گفت:زائرین باورود ازاستان‌های دیگربه همدان خسته بودندو ازطرفی نیز آشنایی لازم به مسیرها رانداشتند که این امرباعث افزایش حجم ترافیک به خصوص درگردنه اسدآباد به کرمانشاه می‌شدوباید امسال کنترل مسیرهای پرترافیک دردستورکارباشد.

وی با اشاره به لزوم ایجادهماهنگی ازسوی دانشگاه علوم پزشکی دربحث آماده‌سازی اورژانس وبیمارستان‌ها،تصریح کرد:هلال‌احمر،نیروی انتظامی وپایانه‌ها بایدآمادگی پذیرایی از زوار راداشته باشند.

*بیماری‌ وبا در کشور عراق جدی است

معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان با اشاره به اینکه ورود زائران به کربلای معلی بدون ویزا امکان‌پذیر نیست وورودجمعیت عظیم به کشورعراق پیش‌بینی شده است،افزود:بحث بیماری‌ وبادر کشورعراق جدی است وبایدکنترل پایانه‌های مرزی ازلحاظ حفظ امنیت ورعایت نکات بهداشتی مور توجه قرارگیرد.

وی بااشاره به نقش‌ اثرگذار رسانه‌ها وفضای مجازی دربحث اطلاع‌رسانی به زائران خواستاراستفاده ازاین فرصت شد.

الهی‌تباربابیان اینکه درحوزه استعمال دخانیات ومصرف سیگاروضعیت خوبی دراستان نداریم،گفت:درخصوص کنترل عرضه قلیان دراستان اقدامات خوبی انجام شده وبایدقدردان دستگاه‌های مربوطه دراین زمینه شد.

وی باتأکید به نظارت شهرداری دربحث عدم عرضه قلیان بیان کرد:مصرف دخانیات ریشه درگذشته داردوبایدبا انجام فعالیت‌های فرهنگی و آگاهسازی مردم با این معضل برخوردکرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان بابیان اینکه ستاداجرایی امربه معروف ونهی ازمنکرمی‌تواندبه عنوان دستگاه ارشاد وهدایتی دراین زمینه عمل کند،افزود: افرادی که دراین حوزه فعالیت دارندمی‌توانندبابرخورد صحیح آگاهی لازم رابه افراددهند.

وی بابیان اینکه بایدمراکز عرضه قلیان دراستان جمع‌آوری شود،خاطرنشان کرد:بایدمتناسب باشرایط استان با این معضل برخوردشود.

الهی‎تبار بااهمیت به همکاری سایردستگاه‌ها درخصوص فرهنگ‌سازی نسبت به عدم مصرف دخانیات وسیگاردراماکن عمومی گفت:گاهی اوقات تبلیغات دراین حوزه‌ها اثرات منفی را در برداردوباید به شکل کارشناسی‌شده پیش رفت.

وی تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد رادراین خصوص لازم دانست وگفت:باشکل‌گیری وحمایت ازاین سازمان‌ها می‌توان عدم مصرف دخانیات رابه فرهنگ عمومی تبدیل کرده وباعرضه و تقاضای آن نیز مقابله کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندارهمدان بابیان اینکه راه ورود به عرصه اعتیاد بامصرف دخانیات وقلیان امکان‌پذیرخواهدبود،خاطرنشان کرد:اگردر این زمینه کنترل‌های لازم صورت نگیرد،دربحث کنترل شیوع مصرف مواد مخدر نیز نمی‌توان اقدامات جدی انجام داد.

وی گفت:هریک ازدستگاه‌ها دراین زمینه شرح وظایف خاصی دارندوبایدازهمه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

الهی‌تباربااشاره به اقدامات جهانی دربحث کنترل بیماری‌های غیرواگیرگفت:درقانون برنامه پنجم توسعه وظایفی دراین خصوص برای نظام تعریف شده وبایددر راستای کاهش میزان ابتلای افرادبه این بیماری وافزایش سن مرگ ومیرزودرس اقدامات جدی انجام داد.

وی بابیان اینکه ظرفیت‌های خوبی دربحث پیشگیری ازبیماری‌ها وجود دارد،گفت:می‌توان ازوجود روحانیون به منظور اطلا‌ع‌رسانی وآگاهی مردم استفاده کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار