رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست سربیشه
رئیس نمایندگی حفاظت محیط‌زیست سربیشه گفت: عاملان کشتار بی‌رحمانه هشت رأس کل و بز وحشی در شهرستان سربیشه در دام محیط‌بانان گرفتار شدند.
کد خبر: ۱۲۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 04 November 2015


به گزارش خبرنگار مهر، سعید ارشادی اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست سربیشه حین گشت در مناطق آزاد شهرستان بلافاصله پس از شنیدن صدای شلیک گلوله در منطقه خاردرجان بخش درح، به محل موردنظر مراجعه کردند.

وی بابیان اینکه مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان طی عملیات تعقیب و گریز در منطقه موردنظر موفق به متوقف کردن دو دستگاه خودروی سواری شدند، بیان کرد: پس از بازرسی از این خودروها لاشه هشت رأس کل و بز وحشی کشف شد.

 رئیس نمایندگی حفاظت محیط‌زیست سربیشه از دستگیری چهار نفر شکارچی متخلف در این رابطه خبر داد و گفت: از خودرو این شکارچیان دوقبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد. ارشادی ادامه داد: این شکارچیان به همراه مستندات جمع‌آوری‌شده تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.

وی، جریمه شکار هر رأس کل یا بز وحشی را معادل ۱۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بر این اساس شکارچیان متخلف مذکور موظف به پرداخت مبلغ ۸۰ میلیون تومان باب جریمه شکار هشت رأس کل و بز وحشی می‌باشند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط‌زیست سربیشه اظهار امیدواری کرد  که حکم مقامات قضائی نسبت به این‌گونه مسائل که با نسل یک‌گونه جانوری در ارتباط است بازدارنده.

ارشادی با اشاره به اینکه منطقه خاردرجان در محدوده مرز ایران و افغانستان قرار دارد، بیان داشت: این منطقه به دلیل مناسب بودن پوشش گیاهی و همچنین آب‌وهوای مساعد زیستگاه مناسب و غنی  از کل و بز است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار