بسته ویژه خبرهای پلیسی تابناک ایلام
دراستان ایلام پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم نماییم
کد خبر: ۱۲۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 04 November 2015
به گزارش تابناک ایلام،.پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مداخلات اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی واجتماعی  به زندگی خود ادامه می دهند.دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم نماییم
دراین بسته خبری می خوانید:

راه اندازي مانيتورينگ پليس در مهران/ طرح ترافيکي اربعين و زمستانه پليس راه همزمان اجرا مي شود

رئيس پليس راه ناجا در حاشيه بازديد از محورهاي مواصلاتي استان ايلام با اشاره به همزماني اجراي طرح ترافيکي اربعين و طرح زمستانه پليس راه کشور گفت: مرکز مانيتورينگ پليس راه در پايانه مرزي مهران راه اندازي مي شود.

سرهنگ "محمدحسين حميدي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: پس از اربعين پارسال ، با حضور تيم هاي کارشناسي پليس راه و ديگر سازمان هاي مرتبط مشکلات زيرساخت ها و نواقص راههاي مواصلاتي شناسايي و تلاش براي رفع آنها آغاز شد.

وي با اشاره به اينکه تلاش سازمان ها و نهادهاي متولي در دو حوزه کوتاه مدت و بلندمدت در حال اجرا مي باشد گفت: در برنامه کوتاه مدت طي يکسال اخير با توجه به حجم زياد مشکلات ، اقدمات خوبي در حوزه تعريض جادهاه ، پل سازي و...صورت گرفته است.

رئيس پليس راه ناجا در ادامه به پيش بيني افزايش ترددها در اربعين امسال نسبت به اربعين سال گذشته اشاره کرد و گفت: مهمترين موضوعي که براي جابجايي مسافران در دستور کار قرار گرفت اختصاص اتوبوس هاي بين شهري از ساير استان ها بود.

وي گفت: با حجم زياد سفرها در ايام اربعين و علي رغم محدوديت هاي موجود نمي توان تمام ناوگان حمل و نقل درون شهري براي جابجايي زائران استفاده کنيم.

سرهنگ حميدي در ادامه به اختصاص نيروهاي کمکي در قالب تيم هاي گشت سواره و پياده در مسيرهاي منتهي به پايانه مرزي مهران خبر داد و گفت: تعداد قابل توجهي نيرو از ساير استان ها و استان هاي همجوار و مراکز آموزشي براي اين موضوع اختصاص مي يابد.

فرمانده پليس راه ناجا افزود: طرح ترافيکي اربعين آماده شده است و به زودي به رده هاي اجرايي ابلاغ خواهد شد.

وي در بخش ديگري از سخنانش به بسيج تمام امکانات براي تسهيل سفر زائران در کنگره عظيم اربعين اشاره کرد و گفت: اربعين امسال با شروع طرح زمستان هپليس راه همزمان شده است و تلاش داريم اين دو طرح را همزمان در سراسر کشور اجرا کنيم.

سرهنگ حميدي اختصاص تجهيزات و دوربين هاي سرعت سنج را از ديگر اقدامات پليس راه براي اربعين امسال عنوان کرد و گفت: به منظور کنترل ترافيک جاده اي در اربعين ، مرکز مانيتورينگ پليس راه در پايانه مرزي مهران راه اندازي خواهد شد.

وي همچنين به مشکلات تردد کاميون هاي سوخت رسان عراقي در محورهاي مواصلاتي استان ايلام اشاره کرد و گفت: در زمان اجراي طرح اربعين ، محدوديت هاي ترافيکي ويژه وسايل نقليه سنگين اجرا خواهد شد.

شعار "مرگ بر آمريکا" حذف شدني نيست

فرمانده انتظامي استان "ايلام" با اشاره به اينکه 13 آبان نماد شعور سياسي و ديني ملت ايران است،گفت:شعار "مرگ بر آمريکا" در قاموس انقلاب اسلامي ايران حذف شدني نيست.

سردار"علي دولتي" اظهار داشت: جوهره انقلاب اسلامي ايران،ضد شيطان، کفر وضد ظلم و ستم است و تا روزي که شيطان و استکبار وجود داشته باشد، اين انقلاب ادامه خواهد داشت.

وي با بيان اينکه شعار مرگ بر آمريکا برخواسته از شعور ملت ايران است و حذف‌شدني نيست، گفت: ملت ايران هرگز زير بار ظلم نرفته و با تمام وجود همچون 35 سال گذشته بر آرمان‌هاي انقلاب اسلام استوار و محکم ايستاده‌اند.

فرمانده انتظامي استان ايلام با بيان اين که 13 آبان برگ زريني در تاريخ انقلاب اسلامي است، يادآور شد: در اين روز دانشجويان پيرو خط امام(ره) با تسخير لانه جاسوسي شيطان بزرگ آمريکا اقدام بزرگي در تاريخ ثبت کردند.

وي افزود:درسيزدهم آبان اين نكته به اثبات رسيد كه مي توان امنيت و آرامش را از ستمگران باز گرفت. حماسه ي سيزده آبان ثابت كرد كه همه ي قدرت هاي به اصطلاح عظيم شيطاني و طاغوتي، از درون، پوچ و پوشالي است.

اين مقام مسئول گفت:اين روز تاريخي،يادآور ماهيت استکباري و استبدادي آمريکاي جهان خوار و عامل هم‌گرايي، هم‌افزايي، وحدت و اتحاد ملي ملت استوار و هميشه درصحنه ايران اسلامي است.

سردار دولتي تصريح کرد:بي گمان، دانش آموزانِ و دانشجويان آگاه و رشيد ما در مبارزه با استكبار، همواره نقشي فعّال و فراموش ناشدني ايفا كرده اند. اين عزيزان بودند كه در13 آبان 1357، به مردم مسلمان ايران، شور و شعور و عشقي دوباره بخشيدند.

وي با بيان اين که مبارزه با استکبار از اهداف قيام عاشورا است، عنوان داشت: انقلاب اسلامي ايران نشأت گرفته از قيام عاشورا، به دنبال احياي امر به معروف و نهي از منکر و مبارزه با استکبار جهاني است.

فرمانده انتظامي استان ايلام تاکيد کرد:همه بايد با استفاده از آموزه هاي حسيني و عاشورايي خود را براي برپا داشتن پرچم اسلام آماده کنيم.

سردار دولتي در پايان با بيان اين که 13 آبان؛ نماد استکبار ستيزي مردم ايران است، گفت:پيروي از ولايت مي تواند انقلاب اسلامي را در برابر توطئه هاي دشمن بيمه کند.

كشف 17 تن برنج قاچاق در شهرستان چرداول

فرمانده انتظامي شهرستان چرداول در استان ايلام از کشف17تن برنج خارجي به ارزش 80ميليون ريال از يک انبار خبر داد.

سرهنگ "بهروز عليمرادي " در تشريح اين خبر بيان داشت:با كسب خبري مبني بر وجود برنج قاچاق در انباري واقع در شهرستان سرابله توسط فردي سودجوء موضوع در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان چرداول افزود : ماموران پس ازبررسي خبر، انبار دپو برنج هاي قاچاق را شناسايي پس از هماهنگي قضايي در بازرسي از آن17تن برنج خارجي قاچاق کشف کردند.

وي افزود: مالك اين انبارقصد داشت در همان لحظه محوله را از انبار خارج و وارد شبکه توزيع نمايد که با حضور به موقع پليس به مقصدخود نرسيد.

اين مقام انتظامي با بيان اينکه يک نفر در اين زمينه دستگير وپس ازتشکيل پرونده کالاي مکشوفه به همراه متهم راهي دادسرا گرديد.

پلمپ 12 واحد صنفي متخلف در دره شهر

فرمانده انتظامي شهرستان دره شهر از توابع استان ايلام از پلمپ 12 واحد صنفي متخلف در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ"جهانگير زارعي" گفت:ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي در ادامه بازديد هاي خود و با همکاري مسئولان اتحاديه ها از25 واحد صنفي بازديد کردند.

وي با اشاره به اين که طرح نظارت بر فعاليت صنوف با هدف مقابله با تخلفات و پيشگيري از آسيبهاي فرا روي اصناف انجام شده است افزود:در اين راستا 12 واحد صنفي فاقد پروانه و متخلف پلمپ شد.

سرهنگ زارعي در ادامه گفت: پليس همانند سال هاي قبل و در قالب طرح هاي نظارتي مختلف با هوشياري کامل، فعاليت هاي صنوف را رصد خواهد کرد.

وي در پايان ضمن قدرداني از مشارکت و همکاري خوب مردم با پليس،از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرقانوني توسط افراد فرصت طلب و متخلف، مراتب را از طريق مرکز فوريتهاي پليس 110 در ميان بگذارند

بازنشستگي، محصولي از کار و تلاش دلسوزانه است

فرمانده انتظامي استان ايلام در حاشيه کلنگ زني ساختمان اداري کانون بازنشستگان اين استان گفت: بازنشستگي، محصولي از کار و تلاش دلسوزانه است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، کلنگ ساختمان جديد اداري کانون بازنشستگان انتظامي استان ايلام با حضور جمعي از مسئولان محلي به زمين زده شد.

سردار"علي دولتي" فرمانده انتظامي استان ايلام در حاشيه اين مراسم اظهار داشت:در واقع هرچه از بازنشستگان تقدير شود مي توان به ساير کارکنان و شاغلين در دستگاه هاي اجرايي انگيزه خدمت داد.

وي تصريح کرد: اينکه بازنشستگان عزيز بعد از ورود به عرصه پر افتخار بازنشستگي هنوز هم به سازمان خود تعلق خاطر داشته و از خدمت در آن به نيکي ياد مي کنند نشان دهنده اين حقيقت است که در زمان اشتغال در آن سازمان نيز با تمام توان و با تعلق خاطر فراوان براي ارائه خدمت در آن سازمان تلاش مي کردند.

فرمانده انتظامي استان ايلام بازنشستگي را يک افتخار بزرگ دانست و تصريح کرد: بايد زمينه اي فراهم شود تا از خدمات و تلاش هاي بازنشستگان در دوران خدمت به نحو مطلوب و مقتضي تقدير و تشکر به عمل آيد و از تجربه ها و اندوخته هاي اين عزيزان به نحو مناسب استفاده لازم انجام شود.

وي با تاکيد بر اينکه فردبازنشسته ، عنصر مهم تجربه است ، گفت : تجربه بازنشستگان ميراث ارزشمندي براي جامعه است و استفاده از تجربه بازنشستگان بهترين فرصت براي تسريع در توسعه و پيشرفت استان است.

سردار دولتي با اشاره به جايگاه و مقام بازنشستگان اظهارداشت : بازنشسته ، فردي سرشار ازتجربه ومحصولي ازکاروتلاش دلسوزانه است.

اين مقام مسئول وي افزود: بازنشستگان داراي کوله باري از تجربه، فکر و انديشه هستند و بايد از تجربيات آنها نهايت استفاده شود.

فرمانده انتظامي استان ايلام ضمن تاکيد براينکه بايد نگاه جامعه نسبت به بازنشستگان به عنوان فردي باتجربه فراوان باشد،گفت : در نظام اعتقادي واسلامي مقوله اي با عنوان بازنشستگي معناي ندارد و انسان در طول حيات و زندگي در قبال خود و جامعه مسئول است.

وي با اشاره به لزوم بهره‌گيري از تجربيات بازنشستگان تصريح کرد: بازنشستگان کوله‌بار تجربه خود را به گران‌ترين قيمت ممکن به دست آورده‌اند و بايد امکاني فراهم شود که اين تجربه‌ها به بهترين شيوه به جوانان منتقل شود.

گفتني است، کلنگ ساختمان اداري کانون بازنشستگان فرماندهي انتظامي استان ايلام در زميني به مساحت 700 متر مربع و در دوطبقه با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد ريال در محوطه ستاد انتظامي شهرستان ايلام به زمين زده شد.


استقرار پايگاههاي فرهنگي ناجا در مرز مهران

رئيس مرکز مستندات معاونت اجتماعي ناجا در حاشيه بازديد از پايانه مرزي مهران در استان ايلام گفت: همزمان با اربعين حسيني ( ع ) پايگاههاي فرهنگي نيروي انتظامي در اين مرز ، مستقر و راه اندازي خواهند شد .

سرهنگ "مهدي يارندي" رئيس مرکز مستندات معاونت اجتماعي ناجا در راس هيئتي به منظور بررسي ظرفيت ها و توانمندي هاي پايانه مرزي مهران وارد استان ايلام شد .

رئيس مرکز مستندات معاونت اجتماعي ناجا در اين بازديد وضعيت پايانه مرزي را نسبت به سال گذشته مطلوب ارزيابي کرد و گفت: نيروي انتظامي در کنار اقدامات و فعاليت هاي انتظامي و ترافيکي ، پايگاههاي فرهنگي را در مسير تردد زائران حسيني (ع) مستقر خواهد کرد.

وي با تأکيد بر اطلاع رساني دقيق به زائران اربعين حسيني ( ع ) و ارائه آموزش هاي عمومي قبل از ورود به کشور عراق گفت: نيروي انتظامي از هم اکنون با جانمايي پايگاههاي فرهنگي فعاليت هاي خود را با چاپ و تهيه متون آموزشي ، تشکيل تيم هاي مستندساز و نصب بنرهاي مختلف آغاز کرده است .

سرهنگ يارندي با اشاره به اينکه کنگره عظيم اربعين حسيني ( ع ) براي ساخت مستندهاي تلويزيوني از ظرفيت بالايي برخوردار است گفت: سعي خواهيم کرد تصاوير اين حماسه ملي و اسلامي را براي همگان نمايش دهيم .

در اين بازديد محل استقرار تيم هاي مستندساز ، پايگاههاي فرهنگي ، محل نصب بنر و محل استقرار پايگاه خبري پليس مشخص و بر لزوم آماده سازي آن تا 10 روز مانده به اربعين حسيني ( ع )تأکيد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار