کد خبر: ۱۲۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 03 November 2015

مسئول بسیج دانشجویی استان البرز منشاء تشکیل آمریکا را با توسل به زور، ستم و جنایت دانست و گفت: کاشفان قاره آمریکا به دنبال سرزمینی بودند که بتوانند به اهداف خود برسند.

سعید بهرامی عصر سه شنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران و مسئولین حوزه های بسیج دانشجویی دانشگاه های استان البرز به منظور ارائه برنامه های دانشگاه های استان در یوم الله 13 آبان برگزار شد، افزود: مهاجرین جنایتکار با ورود به قاره آمریکا از همان ابتدا جنایات خود را آغاز کردند، به طوری که دست به قتل عام سرخپوستان بومی آن قاره زدند.

وی اظهار داشت: جمعیت بین 30 تا 60 میلیونی سرخپوستان اکنون بین 800 هزار تا دو میلیون نفر رسیده است.

وی به جنایات مختلف آمریکائیان در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: ترویج برده داری،طرح عقیم سازی سرخپوستان بومی آمریکا، تبعیض نژادی در آمریکا، عدم اعطای حق رای به غیرسفیدپوستان، بمب اتمی هیروشیمای ژاپن، سرکوب های داخلی در آمریکا، راه اندازی جنگ دوم جهانی که منجر به مرگ 52 میلیون نفر شد از جمله این جنایات است.

بهرامی، مداخله در جنگ دو کشور کره، جنگ ویتنام، بکارگیری سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی در ویتنام، کامبوج و لائوس و در جنگ ایران و عراق و حلبچه، حمله به عراق، اشغال افغانستان در سال 2001 و کشتار مردم افغان، شلیک به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس را از دیگر جنایات آمریکا در طول تاریخ دانست.

وی با اشاره به اینکه آمریکا تلاش فراوانی برای جلوگیری از وقوع انقلاب اسلامی کرد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی آمریکا با ایران آغاز شد بطوریکه سفارت خود در ایران را تبدیل به لانه جاسوسی کرد و درصدد راه اندازی جنگ های داخلی در کشورمان شد بطوریکه قومیت های مختلف همچون کردها، لرها، ترکمن ها و گنبدی ها را برای ضربه زدن به انقلاب تحریک می کرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان البرز، مصادره اموال ایران در کشورهای خارجی، حمله به طبس، کودتای نوژه، حمایت و پشتیبانی از منافقین در ترور افراد خدوم انقلاب که نتیجه آن 18 هزار شهید ترور است را از دیگر جنایات آمریکا عنوان کرد و گفت: اقدامات این کشور استکباری علیه ایران شکل های جدیدی به خود گرفته و اکنون به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ایران و ساخت فیلم های ضد فرهنگی و اسلامی تبدیل شده است.

وی ترور دانشمندان هسته ای را یکی دیگر از این جنایات برشمرد و افزود: اینکه مرگ بر آمریکا گفته ایم و خواهیم گفت، به دلیل همین اقدامات است و تا این کشور جنایتکار این روند را ادامه دهد این شعار در کشورهای مظلوم طنین انداز خواهد بود.

بهرامی در ادامه به بیان تشکیل فلسفه بسیج دانشجویی پرداخت و اظهار داشت: این بسیج بر اساس فرمان امام راحل در دوم آذرماه سال 67 تشکیل شد که استکبارستیزی طلاب و دانشجویان از اهم محورهای تشکیل این بسیج بود.

وی گفت: اکنون لزوم هوشیاری جوانان در دانشگاه ها بیش از قبل احساس می شود و دانشجویان در روز 13 آبان نشان می دهند که با آمریکا با بزک کردن چهره خود نمی تواند ملت هوشیار ایران را فریب دهد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان البرز اضافه کرد: تفکر ظلم ستیزی برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است و با غیرت دینی ملت ایران گره خورده است.

وی ادامه داد: ملتی که خواهان استقلال است باید به دور از هر ظلم و ستمی زنده باشد و زمینه خیزش و جنبش رهایی بخش ضد استعماری بیش از پیش فراهم شده است و 13 آبان الگوسازی قیام مردم جهان در طول تاریخ است.

بهرامی در ادامه به ارائه برنامه های بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه های مختلف برای یوم الله 13 آبان پرداخت و گفت: حضور چشمگیر دانشجویان به همراه آحاد مردم در راهپیمایی یوم الله 13آبان، برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نشست های بصیرتی و برگزاری تریبون های آزاد دانشجویی از جمله این برنامه ها است.

وی، برگزاری همایش استکبارستیزی، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر، تولید نشریات و پوستر، فعالیت در قالب وبلاگ و سایت که همگی با موضوع استکبار ستیزی است، آتش زدن پرچم آمریکا، برگزاری تجمع های ضداستکباری، تهیه فیلم کوتاه و نمایش در خوابگاه های دانشجویی و دانشگاه ها، سخنرانی ضداستکباری فعالان سیاسی در دانشگاه ها را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای روز 13 آبان دانست.

بهرامی در پایان گفت: فعالیت های استکبارستیزی دانشجویان فقط به روز 13 آبان ختم نمی شود و ما 13 آبان تا 16 آذرماه را ماه استکبارستیزی می دانیم و همه ی مردم نیز باید استکبارستیزی را سرلوحه امور خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار