آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی
امام جمعه تبریز یکی از راه‌های مقابله با تهاجم دشمن را حضور در راهپیمایی های انقلابی و 13 آبان دانست و گفت: حضور پر شور در راهپیمایی پیام حضور و حمایت از ارزش های انقلابی را به جهان مخابره می کند.
کد خبر: ۱۲۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸ 02 November 2015

به گزارش تابناک تبریز ، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در جمع مسؤولان، اساتید و دانشجویان مؤسسه آموزش عالی سراج، 13 آبان را روزی به یاد ماندنی دانست و اظهار داشت: روز 13 آبان روز تجلی بصیرت قشر جوان و دانشجویان کشور بود.

وی بصیرت را به معنای بینش معنوی تبیین و تصریح کرد: در روایات شخص نابینا را کسی که فاقد بصیرت باشد دانسته اند، پرچم اسلام را کسانی به اهتزاز در می آورند که اهل صبر در شدائد باشند و دارای بصیرت و عمق دید بوده و بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که ملاک تشخیص حق از باطل، ولایت ائمه در زمان حضور و ولایت فقیه در زمان غیبت است، افزود: بصیرت به معنای شناخت دشمن، آسیب ها و اعمال راه کاری های صحیح در مقابله با دشمن و بصیرت به معنای شناخت راه های نفوذ دشمن است.

وی با تأکید بر شناخت و بصیرت در شرایط امروز، ابراز داشت: جوانان در 13 آبان سال 56 با بصیرت و شناخت عرصه توانستند با تظاهرات در مقابل دانشگاه تهران اعتراضات خود را فریاد زنند، تعدادی از جوانان در این روز به شهادت رسیدند و زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کردند.

امام جمعه تبریز تسخیر لانه جاسوسی را اتفاقی بزرگ و ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: در سال 58 که انقلاب به پیروزی رسیده بود، جوانان خط ولایت با تشخیص صحیح لانه جاسوسی آمریکا را شناسایی و از میان بردند و تعدادی از جاسوسان آمریکایی را دستگیر کردند.

وی گرامیداشت روز 13 آبان را لازم عنوان و تأکید کرد: 13 آبان روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شد تا این تفکر تداوم یابد و به نوعی بصیرت افزایی را در جامعه ایجاد کند، امام راحل فرمودند که خوی استکباری از آمریکا جدا شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مذاکراه در مسائل دیگر را سبب نفوذ آمریکا در کشور دانست و خاطرنشان کرد: هنوز قلم توافق خشک نشده است آمریکا شروع به تهدید به تحریم و دیگر مسائل می کند، از این رو روحیه استکبار ستیزی باید در جوانان امروز تداوم یابد.

وی با اشاره به خطر نفوذ دشمن در مسائل فرهنگی، اذعان داشت: خطر امروز، خطر تهاجم فرهنگی است، ابزار های رسانه‌ای دشمن تلاش دارند دینداری جوانان را تضعیف و آن ها را از ولایت فقیه و انقلاب جدا کنند و زمینه تضعیف اقتدار و قدرت نظام را فراهم کنند.

آیت الله شبستری با اشاره به برکات ولایت فقیه در حرکت رو به توسعه کشور اسلامی، ادامه داد: دشمن می داند که اقتدار، عظمت و توسعه علمی و ایمانی کشور به برکت ولایت فقیه است، از این رو خصمانه به دنبال تضعیف جایگاه ولایت فقیه در میان ملت و جوانان است.

وی با بیان این‌که راه اصلی مقابله با تهاجم دشمن فعالیت در زمینه های فرهنگی است، گفت: دشمن از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دنبال سم پاشی فکری هستند، در دانشگاه ها باید از حضور اساتید متدین و ولایت مدار بهره برد، در گزینش اساتید باید دقت کافی را داشت.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ه)، تصریح کرد: راه دیگر مقابله با تهاجم دشمن حضور در راهپیمایی های انقلابی و 13 آبان است، حضور پر شور در راهپیمایی پیام حضور و حمایت از ارزش های انقلابی را به جهان مخابره می کند، از این رو باید حضور گسترده‌ای را در 13 آبان داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار