مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت:
جاری شدن سیل اخیر به تاسیسات آبرسانی 108 روستا در 10 شهرستان تابعه این استان خسارت هنگفتی وارد کرده است.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 02 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت: جاری شدن سیل اخیر به تاسیسات آبرسانی 108 روستا در 10 شهرستان تابعه این استان خسارت هنگفتی وارد کرده است.

نورالله تیموری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سیل به تاسیسات آبرسانی 11 روستای شهرستان ایوان، 10 روستای ایلام، هفت روستای مهران، 13 روستای دهلران، 11 روستای ملکشاهی، پنج روستای آبدانا، چهار روستای دره شهر، سه روستای بدره، 9 روستای سیروان و 17 روستای شهرستان چرداول خسارت زده است
وی افزود: تخریب 100 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، هفت ایستگاه پمپاژ آب، 25 دهنه چشمه و آسیب به هشت باب منهول و باب مخزن ذخیره از خسارت های سیل اخیر است.
مدیرعامل آبفای روستایی استان ایلام از اعزام 15 اکیپ با امکانات و تجهیزات مناسب به همراه هشت دستگاه تانکر سیار به روستاهای سیل زده خبر داد.
وی تاکید کرد: تاکنون آب شرب 49 روستا وصل شده و تلاش برای برقراری و وصل مجدد آب شرب 31 روستای دیگر بی وقفه ادامه دارد که امیدواریم ظرف 48 ساعت آینده آب این روستاها هم وصل شود.
تیموری همچنین از تخریب و آسیب خطوط انتقال برق و هشت کیلومتر جاده دسترسی روستایی خبر داد و گفت: بر اساس برآوردهای اولیه این شرکت میزان خسارت وارده ناشی از وقوع این حادثه به تاسیسات آبرسانی روستاهای استان را بالغ بر 180 میلیارد ریال است که ممکن است این میزان افزایش یابد.
بارش 324 میلی متری باران در ایام آخر هفته گذشته باعث وقوع سیل شد، بر اساس آمار ارائه شده در بارش های سیلابی اخیر ایلام چهار نفر جان خود را از دست دادند.
در اثر این حادثه بیش از 20 هزار واحد مسکونی، تجاری و آموزشی، یک هزار دستگاه خودرو شخصی و بخشی از تاسیسات زیربنایی و راه های اصلی و فرعی این استان آسیب دیده است.
به گفته مسئولان ایلام، سیلاب باعث وارد آمدن بیش از 10 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف زیربنایی از جمله راه، آب، برق، کشاورزی، منازل مسکونی، واحدهای تجاری و آموزشی استان شده است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار