کد خبر: ۱۲۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 02 November 2015

مدیرکل استاندارد البرز گفت: هزارو 422 تایید ایمنی عملکرد آسانسور از ابتدای سال جاری در این استان صادر شده است.

فتانه شکرالهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: صدور این میزان تاییدیه در اجرای طرح بازرسی آسانسورهای نصب شده توسط بازرسان و کارشناسان این اداره کل صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: تمام آسانسورهای نصب شده در کشور بر اساس مصوبه شورای استاندارد (بر مبنای تاریخ صدور پروانه ساختمان) تحت پوشش استاندارد ملی ایران و دستورالعملهای آن قرار دارند و این موضوع به تمام شهرداریهای کشور برای اجرا هنگام صدور پروانه و پایان کار ابلاغ شده است.

وی با اشاره به انجام هماهنگی برای اجرای هرچه بهتر استاندارد ملی آسانسور یادآور شد: بر این اساس تمام ساختمانهای دارای آسانسور بدون اخذ تاییدیه ایمنی، کیفیت و گواهی استاندارد مجاز به اخذ پایان کار نیستند.

شکرالهی خاطرنشان کرد: انجام بازرسی آسانسورها فقط توسط شرکتهای بازرسی کننده تایید صلاحیت شده توسط سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: این شرکتها باید در بازرسی اولیه و دوره ای آسانسورها، پلاک بازرسی با قید زمان را در آسانسورها نصب و گواهی برای آنها صادر کنند.

وی گفت: شرکت های مذکور موظفند گواهی ایمنی آسانسور را فقط برای آسانسورهایی که توسط شرکتهای دارنده پروانه طراحی نصب و راه اندازی شده اند، صادرکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار