رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد خبر داد:
رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد از برگزاری اجلاس جوانان کشورهای اسلامی در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 02 November 2015
هادی قاسم‌پور در نشست خبری گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد اظهار کرد: طول عمر سامانه ایده شهر گروه مشاوران جوان سه سال بوده و هنوز جای پیشرفت دارد اما از نظر ساختاری به گفته افراد داخل و خارج کشور بی‌نظیر است.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد افزود: سال گذشته در یازدهمین اجلاس کلانشهرهای دنیا که در حیدرآباد هند برگزار شد، مدل گروه مشاوران جوان را ارائه دادیم که به گفته نمایندگان جوان شهرداری‌های برلین و پاریس، این مدل از نظر ساختاری و مباحثی که در قالبش دیده شده فوق‌العاده است.

وی بیان کرد: تاکنون 23 هزار ایده از سوی شهروندان در سامانه ایده شهر ثبت شده است و محدودیت سنی در این سامانه وجود ندارد و شهروندان به راحتی می‌توانند وارد سامانه شوند که هم‌اکنون 4 هزار کاربر در این سامانه در حال فعالیت هستند.

قاسم‌پور با بیان اینکه یکی از اهداف ما این است که طرح‌های شهروندان را تبدیل به محصول کنیم، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در بحث خلاقیت و نوآوری شکل گرفته بنا داریم جهشی در فعالیت‌های خود داشته باشیم و بنا شده تا سایت انگلیسی ایده شهر را با کمک زیر مجموعه مترو پلیس راه‌اندازی کنیم.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد تصریح کرد: یک جایزه جهانی با عنوان «خشت طلایی» شهرداری تهران در نظر گرفت که در حوزه‌های مختلف آثار فراخوان داده بود و این گروه با خلاقیت در جهت زندگی بهتر شرکت کرد و پروژه ایده شهر به زبان انگلیسی ارسال شد که محتوای ایده‌ها در قالب یک بسته با 300 اثر ارسال شد و توانستیم حائز رتبه برتر شویم.

وی یادآور شد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و شعار ما می‌توانیم اهمیت این بحث را در اجلاس گذشته جهانی مترو پلس نشان دادیم به طوری که در روز اجلاس جوانان، شهرداری مشهد محور این جلسه یک روزه شد و به مدت سه سال دبیرخانه جوانان کلانشهرهای دنیا به مشهد سپرده شده که دو سال دیگر از آن باقی مانده است.

قاسم‌پور با تاکید بر اینکه این گروه به دنبال این است که بتواند فضای مناسبی برای جوانان مشهدی فراهم کند و جوانان مومن انقلابی متخصص را به کادر نیروی شهرداری تزریق کند، خاطرنشان کرد: از ثمره‌های این گروه این است که می‌توان شهری پویا برای آینده ساخت و فسادی که در شهرداری از قدیم بوده را به حداقل ممکن رساند.

وی ادامه داد: طرحی را به زودی رونمایی می‌کنیم که عنوانش طرح توانمندسازی است و در همه ابعادش سعی شده که جوانان بتوانند صاحب دانش شوند.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد افزود: با توجه به اینکه تمام پروژه‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند، لذا 740 هزار جوان مشهدی داریم که از بین آنها حدود 15 هزار نفر تنها با این گروه در ارتباط هستند و باید گفت که این موضوع اصلا زیبنده شهر مشهد و جوانان مشهدی نیست.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار