با حضور دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران
پروژه عتیق، از اقدامات ویژه شهرداری تبریز در احیای بافت فرسوده، به عنوان پروژه برگزیده دومین جایزه جهانی خشت طلایی تهران انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸ 02 November 2015
جایزه بین المللی «خشت طلایی» تهران، جزو 13 جایزه مطرح بین‌المللی در حوزه مدیریت شهری است که به میزبانی مشترک شهرداری تهران و برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، برگزار می‌شود. این جایزه، به بهترین پروژه ها و تجربیات در شهرها، مناطق و جوامع محلی در سراسر جهان تعلق می گیرد و هدف آن به رسمیت شناختن اهمیت دولت های محلی و مدیریت شهری در ترویج محیط زیست اجتماعی، اقتصادی و پایداری شهرها و مناطق و نیز پیشبرد اهداف زیست بهتر شهروندان است .

پروژه عتیق، از اقدامات ویژه شهرداری تبریز در احیای بافت فرسوده، به عنوان پروژه برگزیده دومین جایزه جهانی خشت طلایی تهران انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش تابناک تبریز ، هیات فنی داوری جایزه جایزه جهانی خشت طلایی تهران، با در نظر گرفتن معیارهای سه گانه نوآوری، اثربخشی و تکرارپذیری، پروژه عتیق شهرداری تبریز را به عنوان یکی از 24 پروژه برتر در احیای بافت فرسوده شهری برگزید.

مراسم معرفی برگزیدگان این جایزه معتبر حوزه شهری، با حضور دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از فعالان حوزه توسعه و عمران شهری در بوستان گفتگوی تهران برگزار شد و طی آن، لوح تقدیر و تندیس جایزه جهانی خشت طلایی به سجودی، مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان اهدا شد.

شایان ذکر است پروژه عتیق بزرگترین پروژه بازسازی بافت فرسوده شمالغرب کشور است که از سال 89 و با فروش 1000 میلیارد اوراق مشارکت وارد فاز اجرایی شد. این پروژه تجاری، اداری و مسکونی، در محدوده‌اي به وسعت پنج هکتار، با تملک و تخريب بالغ بر 300 سکونتگاه، به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :