یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه 50 درصد بیماری‌ها ناشی از تغذیه نادرست و ورزش نکردن است، گفت: مردم در ایران کمتر ورزش همگانی انجام می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 01 November 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار با رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قم با اشاره به اینکه تربیت یکی از مسائل فرهنگی است، اظهار کرد: تربیت تنها مختص روح نیست بلکه جسم هم نیاز به تربیت دارد.

وی افزود: خداوند بدن انسان‌ را به گونه‌ای آفریده است که تمام نیازهای انسان را برآورده کند اما وظیفه مراقبت و پرورش بدن با خود انسان‌هاست.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه سلامت و نشاط بدن تنها با ورزش محفوظ می‌ماند، گفت: در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تاکید کردم که 50 درصد بیماری‌های مردم ناشی از عدم اطلاع از تغذیه صحیح و ورزش نکردن است.

آیت‌‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: متاسفانه مردم در ایران کمتر به ورزش همگانی می‌پردازند که امیدواریم مسئولان تنها به سخن گفتن در این حوزه اکتفا نکنند و راه حلی برای افزایش ورزش همگانی بیاندیشند.

وی با اشاره به اینکه تزکیه، تربیت و تعلیم در اسلام بسیار مورد توجه است، گفت: تمایلات منفی منشاء غریزه‌ای و تمایلات مثبت منشاء عقلی دارند که تربیت به معنای از بین بردن تمایلات منفی است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تعهد در مقابل انقلاب، توجه به توطئه‌های دشمنان و توجه به جنگ نرم از جمله مسائلی هستند که باید مورد توجه مسئولان آموزشی کشور قرار گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار