مسئول کانون مداحان استان یزد، با اشاره به تدوین آئین نامه ای برای ساماندهی مداحان گفت: این آیین نامه امسال اجرایی می شود، طبق آن همه مداحان باید دارای کد باشند تا بتوانند به هیئات ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۱۲۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 01 November 2015

به گزارش تابناک یزد،مسئول کانون مداحان استان یزد به تشریح راهکارهای این کانون برای نظارت و جهت دهی بر محتوا و سبک عزاداری مردم حسینی ایران پرداخت.

حسین آبیاری اظهار داشت: کانون مداحان و شعرای آئینی چند سالی است تشکیل شده و متولی مداحان و شعرای آئینی است.البته شعرایی که نوحه سرا باشند خیلی کم هستند ولی انجمن ادبی تشکیل و جلسات شعر و شاعری بسیاری تشکیل  گردید.

وی با بیان اینکه همه شعرای آئینی استان شناسایی و ساماندهی شده اند، افزود: منابع و کتبی که پیرامون حادثه عاشورا به رشته تحریر در آمده را به این شعرا ارائه دادیم تا بتوانند با منابع معتبر شعر بگویند.

این مقام مسئول تاکید کرد: افرادی هم با سوء نیت وارد می شوند که با تهیه گزارش و بررسی آسیب ها سعی کردیم با بصیرت دهی و دعوت بتوانیم مشکلات را کدخدامنشانه حل بکنیم.

آبیاری با اشاره تدوین آئین نامه ای برای ساماندهی مداحان گفت: این آئین نامه امسال اجرایی می شود و طبق  آن  همه مداحان باید دارای کد باشند تا بتوانند به هیئات ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه از بعضی هیئات بوی عزا و نوحه نمی آید، یادآور شد: مشکل دیگری که در این مسیر وجود دارد، این است که نوحه نباید تا قبل از آغاز محرم رونمائی شود چون بقیه بلافاصله ضبط می کنند و سبک و آهنگی که فرد چند ماه زحمت کشیده را کپی کرده، ارائه می دهند. لذا ما خیلی از اشعار را زمانی مشاهده می کنیم کار از کار گذشته و البته اقداماتی برای حل این امر در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار