آماده‌سازی شهر بوشهر برای ایام نوروز را در سه بخش انجام دادیم که شامل ورودی، سطح شهر و نوار ساحلی بوده است.
کد خبر: ۱۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳ 09 March 2015
تابناک بوشهر: شهردار بوشهر گفت: از برپایی چادر مسافران نوروزی در نوار ساحلی شهر بوشهر جلوگیری خواهد شد ضمن اینکه در ضلع مقابل نوار ساحل کمپ و چادر ویژه مسافران نوروزی ایجاد شده است.

 سعید آزاد شهرکی در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان بوشهر با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری بوشهر از اواخر مهرماه اظهار داشت: آماده‌سازی شهر بوشهر برای ایام نوروز را در سه بخش انجام دادیم که شامل ورودی، سطح شهر و نوار ساحلی بوده است.

وی بیان کرد: در ورودی شهر امسال تصمیم گرفتیم به جای ایستگاه‌های متعدد اطلاع‌رسانی، یک ایستگاه متمرکز با همکاری میراث فرهنگی و هلال احمر ایجاد کنیم و برای سایر ادارات نیز آمادگی داریم زیرساخت لازم برای ایجاد ایستگاه اطلاع‌رسانی آماده کنیم.

شهردار بوشهر گفت: در سطح شهر نیز آسفالت بسیاری از کوچه‌ها به ویژه مناطق جنوبی را انجام دادیم و یکی از اقدامات مهمی که شهرداری انجام دادم احداث کانال بزرگ به منظور دفع آب‌های سطحی در مناطق تنگک‌ها بود که در واقع از شاهکارهای همکاران بنده در شهرداری بود.

آزاد شهرکی خاطرنشان کرد: در راستای پاکسازی سطح شهر نیز، جاده نیروگاه و برخی نقاط شهر را از وجود نیزارها پاک کردیم و نصب و احداث تابلو دروازه ورودی شهر، مکان نما و خط کشی معابر را نیز انجام دادیم.

وی در ارتباط ساماندهی دستفروشان در شهر بوشهر افزود: امسال اکیپ ویژه جمع‌آوری دستفروشان در شهرداری بوشهر فعال می‌شود و برای ساماندهی دستفروشان زمین خاکی مقابل مدرسه سعادت را برای آنها در نظر گرفتیم.

شهردار بوشهر در ارتباط با ساماندهی نوار ساحلی ویژه نوروز گفت: پروژه ساحل سازی میدان رئیسعلی دلواری را تا قبل از پایان سال به اتمام می‌رسانیم و تنها بخشی از این پروژه برای فروردین سال آینده عملیاتی می‌شود.

آزادشهرکی گفت: احداث و تکمیل سرویس بهداشتی ثابت در پارک‌های بوشهر ازجمله اقداماتی است که در دستور کار است ضمن اینکه پاکسازی ساحل از تاسیسات مزاحم شهری نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم شهرداری آزادسازی ساحل به نفع مردم با اولویت برای شهروندان بوشهری و سپس مسافران نوروزی است و در این ارتباط غرفه‌های تجاری در پارک ساحلی را با همکاری شورای شهر از نوار ساحلی به ضلع مقابل نوار ساحلی منتقل کردیم تا مردم از ساحل استفاده بیشتری ببرند.

شهردار بوشهر در مورد احداث کمپ ویژه مسافران نوروزی گفت: دو روش برای احداث کمپ در نظر گرفتیم روش اول کمپ خودچادری است که ضمن تامین سرویس بهداشتی و تسهیلات رفاهی مردم می‌توانند در این مکان چادر بزنند، اما در روش دوم چادر و کانکس آماده برای مسافران در نظر گرفته شده که این کمپ‌ها در خیابان فرودگاه میدان انتظام، پارک مروارید، شغاب، لیان و امامزاده هاشم است ضمن اینکه دو کمپ ذخیره نیز در محوطه مربوط به بهزیستی و باشگاه ایرانجوان بوشهر در ساحل در نظر گرفتیم.

آزادشهرکی اضافه کرد: امسال مدیریت کمپ‌ها را به شهرداری‌ها مناطق واگذار کردیم تا خود شهرداری‌ها نسبت به مدیریت و تامین نیازهای کمپ‌ها اقدام کنند.

وی بیان کرد: انتظار داریم با وجود تمهیدات اندیشیده شده برای ایجاد کمپ در بوشهر، نیروی انتظامی اجازه ندهد مسافران در نوار ساحلی اقدام به برپایی چادر کنند چراکه مسافران می‌توانند در ضلع مقابل نوار ساحلی با هزینه بسیار اندک و دریافت خدمات رایگان اقدام به نصب چادر کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار